شناسهٔ خبر: 5680893 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رویکرد | لینک خبر

کتاب‌های رهبر انقلاب در کشمیر کمیاب می‌شوند‌

تسنیم

مترجم موسسه فرهنگی شهید مطهری در کشمیر گفت:اصولا کلیه کتاب‌هایی که به قلم و یا درباره رهبر انقلاب در کشمیر منتشر می‌شود،‌ در مدت اندکی کمیاب می‌شوند‌،چرا که بسیاری از مردم کشمیر به ایشان ارادت خاصی دارند و از مقلدان ایشان هستند.

صاحب‌خبر -
کتاب‌های رهبر انقلاب در کشمیر کمیاب می‌شوند‌
به گزارش گروه فرهنگی "رویکرد"، سجاد حیدر صفوی مترجم اردو زبان موسسه شهید مطهری در کشمیر،‌ با اشاره به فعالیت‌های این موسسه در چند ماه گذشته گفت:‌ موسسه شهید مطهری بنیاد خودجوشی است که در زمینه شخصیت علمی و فرهنگی شهید مطهری فعالیت می‌کند، این بنیاد کتاب‌های شهید مطهری را ترجمه و مدرسه مجازی با عنوان شهید مطهری برای شناسایی این شخصیت ایجاد کرده است.

وی ادامه داد:‌ ما تاکنون کتاب‌های بسیاری در موضوعات دفاع مقدس و زندگی‌نامه شهدای ایران و هم‌چنین کتاب‌هایی از مقام معظم رهبری و رهبر انقلاب در کشمیر منتشر کرده‌ایم که استقبال مردم کشمیر و اردو زبان پاکستان از آثار منتشر شده در ایران بسیار زیاد است، به ویژه کتاب‌های که با موضوع دفاع مقدس ایران و یا شهید مطهری و بیانات و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نوشته شده باشند.

حیدر تصریح کرد:‌ بر این اساس و پس از مشاهده استقبال قابل توجه مخاطبان تصمیم بر این گرفتیم که این کتاب‌ها را به زبان انگلیسی نیز ترجمه کنیم تا مردم پاکستان‌، هند و حتی غیر اردوزبانان کشمیر نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

وی افزود:‌ بر این اساس کتاب‌های «اسلام در عمل»‌، زندگینامه شهید رجایی، «یک مرد، یک ملت»، زندگینامه شهید بهشتی، «فراتر از تصور» زندگینامه شهید بابایی و «مردی با اراده آهنین» زندگینامه شهید مصطفی چمران به انگلیسی ترجمه شده و در کشمیر‌، هند و پاکستان توزیع شده‌اند.

حیدر هم‌چنین درباره قیمت اندک این کتاب‌ها گفت:‌ این کتاب‌ها معمولا‌ً با متوسط ۲ تا ۳ هزار تومان به فروش می‌روند‌، چرا که ما به دنبال سود اقتصادی نیستیم و نگاه تجاری نداریم‌، قیمت را پایین در نظر می‌گیریم که خریداری شده و خوانده شوند. فعالیت گروه شهید مطهری به عنوان تجارت نیست بلکه خدمت است به اسلام و انقلاب.

وی از انتشار کتاب «روح توحید» متن سخنان رهبر انقلاب درباره توحید به زبان اردو در کشمیر خبر داد و گفت:‌ این کتاب در مدت اندکی پس از انتشار در همین ماه‌های اخیر با استقبال قابل توجهی روبرو شد،‌ اصولا کلیه کتاب‌هایی که به قلم و یا درباره رهبر انقلاب در کشمیر منتشر می‌شود،‌ در مدت اندکی کمیاب می‌شوند‌،چرا که بسیاری از مردم کشمیر به ایشان ارادت خاصی دارند و از مقلدان ایشان به شمار می‌‌روند.

برچسب‌ها:

نظر شما