شناسهٔ خبر: 56799246 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

روزنامه دنیای اقتصاد:

فیلترینگ پای توریست خارجی را هم از سفر به ایران برید

دنیای اقتصاد با مروری بر اثر فیلترینگ بر صنعت توریسم نوشت: این تنها مسافران داخلی نیستند که میل خود به سفر را از دست داده‌‌‌اند، ‌‌‌ توریست‌‌‌های خارجی نیز این روزها بسیار کمتر به ایران سفر می‌کنند.

صاحب‌خبر -

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی از اثر فیلترینگ بر صنعت توریسم نوشته و خبر داده فیلترینگ گسترده در ایران پای توریست‌های خارجی را هم از سفر به کشورمان بریده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، سال ۱۴۰۱ را در حالی آغاز کردیم که تمام نشانه‌‌‌ها، ‌‌‌حاکی از آن بود صنعت توریسم توانسته است خود را از زیر بار دو سال رکود کرونا بیرون بکشد. آمارهای منتشر شده درباره سفرهای نوروزی نشان می‌‌‌داد مردم پس از پشت سر گذاشتن پاندمی، بار دیگر سفر را آغاز کرده‌‌‌اند.

رشد سفرهای اردیبهشت و خرداد و ضریب اشغال بالای هتل‌‌‌ها در این ماه‌‌‌ها و پس از آن در سه‌ماهه تابستان‌‌‌، همه را به رونق دوباره گردشگری امیدوار کرده بود. اما در یک‌ ماهه اخیر با فیلترینگ اینستاگرام و واتس‌‌‌اپ و اعتراضات، ‌‌‌ سفر و گردشگری بار دیگر به محاق رفته است، ‌‌‌ به‌گونه‌‌‌ای که رئیس هیات‌مدیره انجمن دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران از ریزش مسافران ۹۰‌درصد تورهای داخلی، به‌ویژه طبیعت‌‌‌گردی در ماه مهر ۱۴۰۱ خبر داد.

با این حال این تنها مسافران داخلی نیستند که میل خود به سفر را از دست داده‌‌‌اند، ‌‌‌ توریست‌‌‌های خارجی نیز این روزها بسیار کمتر به ایران سفر می‌کنند.

 

نظر شما