شناسهٔ خبر: 56794394 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

افزایش مبارزات مسلحانه فلسطینی ها در کرانه باختری ؛ افزایش هزینه های رژیم صیونیستی

قدرت‌گیری جبهه جدید مقاومت در کرانه باختری بزرگ‌ترین تهدید برای صهیونیست‌ها به شمار می‌رود، زیرا از این مسئله واهمه دارند که در صورت درگیری تمام عیار، از دو جهت غزه و کرانه باختری مورد هدف قرار خواهند گرفت. ارتش اسرائیل در مقابله با مقاومت غزه هم ناتوان بود و در جنگ‌های مکرر با این گروه‌ها شکست خورده است و در صورت تشکیل جبهه دوم، ضربات سختی را فلسطینی‌ها خواهد خورد.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری قد(قدسنا) به تازگی ویدئویی در فضای مجازی به صورت گسترده‌ای منتشر شده که در آن یک نظامی رژیم صهیونیستی به جوانان فلسطینی در منطقه «الخلیل» در کرانه باختری رود اردن التماس می‌کند که دست از مقاومت خود بردارند.

 

این نظامی رژیم صهیونیستی به جوانان فلسطینی می‌گوید: خسته شدیم بس کنید! بروید، بروید، من خسته ام.

 

پُر واضح است که اگر این نظامی به ماموریت و کاری که انجام می‌داد اعتقاد و باور داشت هرگز احساس خستگی نمی‌کرد، همانطور که جوانان فلسطینی در مسیر مقاومت خود بدون احساس خستگی به فعالیت‌های خود ادامه می دهند.

 

تفاوت زیادی میان روحیه جوانانی که مقاومت را سر لوحه کار خود قرار داده اند و سالهاست علی رغم تمام محدودیت‌ها و سختی‌هایی که از سوی نیرو‌های نظامی و امنیتی رژیم اشغالگر قدس به آن‌ها تحمیل شده است برای آزادی سرزمین خود و نیاکانشان تلاش می‌کنند است با کسانی که به راهی که می‌روند ایمان ندارند.

 

عرین الاسود یکی از گروههای تازه تاسیس در کرانه باختری است که از دل همین روحیه انقلابی جوانان فلسطینی متولد شده است و نشان میدهد نهال روحیه مقاومتی نسل گذشته فلسطین حالا در دل نسل جدید به درختی تنومندی تبدیل شده است. یکی از فعالان فلسطینی در صفحه فیس بوک خود درباره مبارزان عرین الاسود و ماهیت و خاستگاه سیاسی آنها می نویسد: «عرین الاسود شریف‌ترین پدیده شناخته شده در انقلاب معاصر فلسطین است؛ جوانانی که از مرزهای منفور جناحی عبور کرده‌ و با وحشیانه‌ترین بی‌عدالتی ها مواجه هستند. با یک تفنگ و چند گلوله، مسلح به اراده و آرزوی پیروزی هستند. خدا می خواهد که این جوانان به خواسته خود برسند.»

الون بن دیوید، خبرنگار روزنامه عبری زبان معاریو گفت: «گروه عرین الاسود در نابلس نه تنها توانسته حملات و عملیات‌هایی سخت را علیه اسرائیلی‌ها انجام دهد، بلکه در حال تشویق دیگر فلسطینیان در کرانه باختری و حتی قدس به انجام عملیات علیه صهیونیست‌ها است. » او می گوید که این گروه در اندک زمانی به یک گروه با سابقه مقاومت تبدیل شده، تا جایی که عملیات‌های آن بیشتر از دیگر گروه‌های معروف مقاومت اثرگذار بوده و اکنون این گروه تهدیدی برای موجودیت اسراییل شده است.

 

ناکارآمدی نیرو‌های امنیتی و انتظامی رژیم اشغالگر در سال‌های اخیر موجبات اختلاف نظر و بعضا تنش میان احزاب و شخصیت‌های سیاسی تل آویو را فراهم کرده که بیانگر موفقیت و اثرگذاری سطح بالای «مقاومت فعالانه» جوانان فلسطینی در قالب گروه‌های مقاومت است.

 

یکی از آثار افزایش روحیه مقاومت در میان جوانان و نسل جدید مردم فلسطین می تواند تزلزل روحیه و خستگی مضاعف نیرو‌های رژیم غاصب باشد که حاصل شکست‌های متعدد آن‌ها از مردم مقاوم فلسطین است.

 

علاوه بر این نیز باید بر این موضوع تاکید کنیم که رسانه‌های متعدد غربی و عربی همگی در راستای دفاع از اقدمات و اهداف رژیم تل آویو از ابتدا تا کنون فعالیت کرده اند و جای مظلوم و ظالم را تغییر دادند.


قدرت‌گیری جبهه جدید مقاومت در کرانه باختری بزرگ‌ترین تهدید برای صهیونیست‌ها به شمار می‌رود، زیرا از این مسئله واهمه دارند که در صورت درگیری تمام عیار، از دو جهت غزه و کرانه باختری مورد هدف قرار خواهند گرفت. ارتش اسرائیل در مقابله با مقاومت غزه هم ناتوان بود و در جنگ‌های مکرر با این گروه‌ها شکست خورده است و در صورت تشکیل جبهه دوم، ضربات سختی را فلسطینی‌ها خواهد خورد.


اگرچه رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان سعی دارند اوضاع امنیتی کرانه باختری را کنترل کنند، اما تنش بین فلسطینی‌ها و اشغالگران قدس روز به روز شدت می‌گیرد، تا جایی که مقامات صهیونیستی و امریکایی نسبت به شروع انتفاضه جدید در این منطقه هشدار می‌دهند. نگرانی صهیونیست‌ها از کنترل خارج شدن وضعیت امنیتی کرانه باختری در حالی است که در هفته‌های اخیر همه گروه‌های فلسطینی توافقنامه صلح را امضا کردند و اختلافات خود را کنار گذاشتند و در برابر اشغالگران یکدست و متحد شده‌اند، زیرا اسرائیل از شکاف بین این گروه‌ها در سال‌های گذشته استفاده می‌کرد و برنامه‌های اشغالگرانه خود را در کرانه باختری و قدس به پیش می‌برد، اما پس از این دست به عصاتر عمل خواهد کرد.

 

انتهای پیام/ع.غ

 

نظر شما