شناسهٔ خبر: 56788705 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

چراغ سبز کابینه رژیم صهیونیستی به استخراج گاز از میدان کاریش

کابینه رژیم صهیونیستی با استخراج گاز از میدان گازی کاریش توسط شرکت «انرژین» موافقت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کابینه رژیم صهیونیستی با استخراج گاز از میدان گازی کاریش توسط شرکت «انرژین» موافقت کرد.

همچنین یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که استخراج از میدان گازی کاریش باعث تقویت جایگاه این رژیم به عنوان صادر کننده گاز می شود.

موافقت با آغاز به کار شرکت انرژین برای استخراج گاز از میدان کاریش در حالی است که قرار است امضای نهایی توافق ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی، پنجشنبه هفته جاری صورت گیرد.

گفتنی است، با هموار شدن مسیر امضای توافق ترسیم مرزهای دریایی میان بیروت و تل آویو انتظار می‌رود کابینه رژیم صهیونیستی در جلسه روز پنجشنبه خود درباره این توافق رأی‌گیری نهایی را برگزار و آن را تأیید نماید.

در صورت تأیید کابینه رژیم صهیونیستی، توافق مذکور به زودی در پایگاه سازمان ملل در مرز رأس الناقوره (نقطه صفر مرزی فلسطین اشغالی و لبنان) به امضای طرفین خواهد رسید. براساس این توافق با پذیرش خط مرزی پیشنهادی بیروت یعنی خط موسوم به خط ۲۳، لبنان مالکیت کامل میدان گازی «قانا» را از آن خود می‌کند و در مقابل میدان گازی کاریش به رژیم صهیونیستی واگذار می‌شود.

تیم مذاکره‌کننده لبنانی اعلام کرده است که برخلاف خواسته طرف صهیونیستی، مراسم امضای این توافق بدون دیدار مستقیم هیئت‌های سیاسی لبنان و رژیم صهیونیستی با یکدیگر برگزار خواهد شد و طرفین تنها متن نهایی توافق را پس از امضا در اختیار نماینده سازمان ملل و میانجی‌گر آمریکایی قرار خواهند داد.

نظر شما