شناسهٔ خبر: 56787602 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دليل تعليق نماد استقلال در بورس مشخص شد

صاحب‌خبر -
دليل تعليق نماد استقلال در بورس مشخص شد
خبرگزاری آریا-مدیرکل دفتر شرکت‌ها و آماده‌سازی بنگاه‌ها سازمان خصوصی‌سازی گفت: با استعلام حساب‌های بانکی باشگاه استقلال وضعیت 210 میلیارد تومان از منابع مصرف شده برایمان روشن نیست و باشگاه قرار است در نامه‌ای سرفصل‌های هزینه شده را رسما به سازمان خصوصی سازی اعلام کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، حسین امیررحیمی در مور علت تعلیق نماد باشگاه استقلال در فرابورس گفت: 359 میلیارد تومان از طریق افزایش سرمایه در اختیار باشگاه استقلال قرار گرفته بود که کمیته مصارف از این مقدار، 140 میلیارد و 500 میلیون تومان مجوز هزینه در سرفصل‌های مصوب را به باشگاه داده بود.
امیررحیمی گفت: سازمان خصوصی‌سازی با آقای فتح‌الله‌زاده مدیرعامل جدید باشگاه استقلال مکاتبه‌ای انجام داده و خواستار ارسال گزارش آخرین وضعیت مصرف مبلغ مورد اشاره، به سازمان خصوصی‌سازی شده است. چرا که ما با استعلام حساب‌های بانکی باشگاه وضعیت 210 میلیارد تومان از منابع مصرف شده برایمان روشن نیست و باشگاه استقلال قرار است در نامه‌ای سرفصل‌های هزینه شده را رسما به سازمان خصوصی سازی اعلام کند.
وی تاکید: اگر تخلفی در محل هزینه‌کرد این منابع برخلاف مجوز‌های داده شده صورت گرفته باشد آن را رسانه‌ای خواهیم کرد.
مدیرکل دفتر شرکت‌های سازمان خصوصی‌سازی گفت: همچنین باشگاه استقلال بدون مجوز کمیته مصارف، 50 میلیارد تومان از یک بانک تسهیلات دریافت کرده که البته این تخلف بانک است؛ چرا که بانک باید از ما مجوز درخواست می‌کرد.
وی افزود: در حال حاضر نمایندگان نهاد‌های نظارتی و سازمان بازرسی در باشگاه مستقر و در حال بررسی موارد مربوطه هستند.
امیررحیمی خاطرنشان کرد: پس از پاسخ رسمی باشگاه استقلال و ارسال نتیجه بررسی‌های نهایی بر روی سامانه کدال، بازگشایی نماد در اختیار فرابورس ایران خواهد بود.

نظر شما