شناسهٔ خبر: 56772827 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

مقایسه قیمت آهن آلات

صاحب‌خبر -
برترین‌ها
  • افزایش حقوق کارگران نهایی شد | مبلغ جدید حقوق کارگران مشخص شد افزایش حقوق کارگران نهایی شد | مبلغ جدید حقوق کارگران مشخص شد
  • آغاز فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو از امروز | خرید این محصولات ایران خودرو با شرایط اقساطی آغاز فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو از امروز | خرید این محصولات ایران خودرو با شرایط اقساطی
  • واریز 2 میلیون تومانی برای حقوق بازنشستگان از امشب | واریزی جدید شامل کدام بازنشستگان می شود؟ واریز 2 میلیون تومانی برای حقوق بازنشستگان از امشب | واریزی جدید شامل کدام بازنشستگان می شود؟
  • پیش فروش محصولات ایران خودرو آغاز شد | فروش استثنایی محصولات ایران خودرو به قیمت کارخانه پیش فروش محصولات ایران خودرو آغاز شد | فروش استثنایی محصولات ایران خودرو به قیمت کارخانه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

چکیده : قیمت خرید انواع آهن آلات با توجه به موارد مختلف تعیین می‌شود که از جمله می‌توان به مواد اولیه استفاده شده در تولید آن‌ها اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم به معرفی عوامل موثر بر قیمت آهن آلات بپردازیم.

 

 امروزه از انواع آهن آلات در حوزه‌های مختلف استفاده می‌شود و توسعه‌ی شهرنشینی با بکارگیری مقاطع فولادی انجام شده است. همانطور که می‌دانید آهن آلات به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که از جمله می‌توان به تیرآهن، نبشی، لوله، میلگرد، ورق و... اشاره کرد که طبیعتاً هر کدام دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. در حال حاضر عوامل مختلفی بر قیمت خرید این آهن آلات مؤثر است که ما در این مقاله قصد داریم درباره‌ی این موضوع بخصوص قیمت تیرآهن صحبت کنیم. پر واضح است که امروزه در امر ساختمان‌سازی بیشترین استفاده از انواع آهن آلات می‌شود که باید از باکیفیت‌ترین آن‌ها بهره‌مند شد. حال اجازه دهید در این مقاله به بررسی عوامل تأثیرگذار بر قیمت تیرآهن، میلگرد، نبشی و مواردی از این دست بپردازیم. 

 

مقایسه قیمت آهن آلات

 

همانطور که می‌دانید قیمت خرید انواع آهن آلات با توجه به موارد مختلف تعیین می‌شود که از جمله می‌توان به مواد اولیه استفاده شده در تولید آن‌ها اشاره کرد. به طور کلی برای تهیه آهن آلات بخصوص خرید تیرآهن باید موارد زیادی را در نظر داشت که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

 

 مواد اولیه

 

پر واضح است که هر کدام از انواع آهن آلات از مواد‌های اولیه خاصی تولید می‌شود. در واقع هرچه مواد اولیه تهیه میلگرد، تیرآهن و... باکیفیت‌تر باشد، قیمت این محصولات افزایش می‌یابد. گفتنی است که در حال حاضر این مورد از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت آهن آلات بخصوص قیمت تیرآهن است.

·

حمل و نقل

 

از دیگر مواردی که بر قیمت انواع آهن آلات تأثیرگذار است، هزینه‌های مربوط به حمل و نقل است. در واقع قیمت سوخت در این بخش فوق‌العاده حائز اهمیت است و خرید تیرآهن و دیگر آهن آلات را تحت تأثیر قرار می‌دهد. ضمناً با توجه به اینکه آهن آلات در حجم‌های زیاد خریداری می‌شود، نیاز به استفاده از کامیون و در برخی از موارد کشتی است که جابجایی‌ها را انجام دهد. به همین دلیل این مورد بسیار مهم در تعیین قیمت تیرآهن یا سایر آهن آلات خواهد بود.

عرضه و تقاضا

 

بنا به نیاز بازار و بخش‌های مختلف، ممکن است در مواردی تقاضا برای خرید انواع آهن آلات کاهش یا افزایش یابد که این موضوع تأثیر بسزایی بر قیمت این محصولات خواهد داشت. گفتنی است که معمولاً در بخش‌هایی از کشور همیشه نیاز به آهن آلات وجود دارد به همین دلیل کمتر دیده شده است که قیمت این لوازم کاهشی باشد. به طور کلی عرضه و تقاضا یک اصل برای تعیین قیمت محصولات آهنی است که در زمان خرید و فروش باید در نظر گرفته شود.

·

نوسانات ارز و دلار

 

همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین مواردی که بر قیمت تیرآهن یا سایر آهن آلات تأثیر دارد، نوسانات ارز است. کشور ما از کشور‌های صادر‌کننده‌ی این محصولات است، بنابراین قیمت آهن آلات بر اساس دلار خواهد بود. بدین ترتیب با توجه به کاهشی یا افزایشی شدن قیمت ارز و دلار ممکن است قیمت انواع آهن آلات نیز وابسته به ارز دچار نوسان شود.

·

صنایع وابسته

 

هر کدام از انواع آهن آلات در صنایع مختلف بکارگیری می‌شود که برای مثال می‌توان به صنایع خودروسازی، کشتی‌سازی و... اشاره کرد. در واقع پر واضح است که با توجه به قیمت لوازم مختلف در دیگر صنایع ممکن است قیمت خرید و فروش این محصولات نیز دچار نوسان شود. به طور کلی اگر چه این مورد تأثیر کمتری در کاهشی یا افزایشی شدن قیمت تیرآهن یا سایر آهن آلات دارد اما به هر حال تأثیرات خاصی بر قیمت نهایی این محصولات خواهد داشت. 

 

images_1666418783.png

عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

تیرآهن از جمله پروفیل‌های پرکاربرد ساختمانی است که به شکل‌های I و H قابل تهیه و استفاده است. پر واضح است که با توجه به اهمیت استفاده از این محصول در ساختمان‌سازی باید از باکیفیت‌ترین آن‌ها استفاده کرد. اما همانطور که می‌دانید قیمت خرید این محصول بسته به موارد مختلف دارد که اگر چه مهم‌ترین آن‌ها را در بخش قبلی اشاره کردیم، اجازه دهید به دیگر موارد مختص به تیرآهن بپردازیم:

- نوع تیرآهن. یکی از مهم‌ترین موارد مؤثر بر قیمت تیرآهن نوع این محصول است. همانطور که می‌دانید تیرآهن‌ها به شکل پهن بال، تیرآهن INP، تیرآهن IPE و تیرآهن لانه زنبوری وجود دارند که هر کدام دارای شرایط ویژه‌ای هستند و قیمت متفاوتی دارند.

- سایز تیرآهن. اندازه این محصول نیز در تعیین قیمت آن مؤثر است. در کنار این مورد به قطر تیرآهن نیز می‌توان اشاره کرد. به طور کلی این مورد به هزینه‌های نهایی خرید تیرآهن تأثیرگذار خواهد بود که خریداران باید این موضوع را در نظر داشته باشند.

- تأثیر نفت. قیمت آهن آلات مانند تیرآهن به روند قیمتی نفت وابسته هستند. بنابراین با افزایش قیمت نفت و هزینه‌های مربوطه، قطعاً شاهد نوسانات قیمتی بر تیرآهن و سایر آهن آلات نیز خواهیم بود.

- تأثیر تغییر فصل. این موضوع یکی از موارد مؤثر بر قیمت تیرآهن است. در واقع احتمال اینکه با شروع فصل سرما محدودیت‌های تولید فولاد ایجاد شود، وجود دارد که این موضوع خواه ناخواه ممکن است بر قیمت نهایی این محصول اثرگذار باشد. البته در نظر داشته باشید که بسته به هر کشور احتمال در نظر گرفتن یا نگرفتن این عامل وجود دارد.

- فرآیند تولید. اینکه تیرآهن به چه روشی تولید شده و دارای چه کیفیتی است نیز در تعیین قیمت آن مؤثر است. البته به جز این مورد ضخامت محصول نیز دارای اهمیت. به طور کلی برای در نظر گرفتن قیمت تیرآهن باید تمامی شرایط را کنار هم قرار داد.

 

images_1666418834.png

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا به موارد مختلف تعیین‌کننده بر قیمت تیرآهن اشاره کنیم و با توجه به اینکه کارخانجات مختلفی به تولید این محصول اقدام می‌کنند، حتی می‌توان این مورد را نیز به موارد عنوان شده اضافه کرد. حال اگر در حال حاضر نیاز به خرید تیرآهن و یا سایر آهن آلات دارید کافی است که از یک مرکز معتبر استفاده کنید. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که از مجموعه آهن هایپر بکارگیری نمایید چرا که این مجموعه از جمله بهترین مراکز آهن آلات کشور است. ناگفته نماند که از مهم‌ترین مزایای استفاده از این مرکز می‌توان به قیمت عالی محصولات و همچنین کیفیت مناسب آهن آلات اشاره کرد. 

 

برچسب‌ها:

نظر شما