شناسهٔ خبر: 56758426 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

ماشین ترور اسرائیل دوباره به راه افتاد تامیر کیلانی، از رهبران مقاومت به شهادت رسید

دستگاه‌هاي امنيتي تل آويو پس از ناكامي و شكست براي توقف فعاليت مبارزان جوان گروه «عرين الاسود» به راه و رسم همیشگی صهیونیست‌ها متوسل شد: ترور!

صاحب‌خبر -

 

سرويس خارجي-

«رژيم تروريستي» دقيق‌ترين و پرمعناترين توصيفي است كه مي‌توان از رژيم صهيونيستي داشت. مبنا و شالوده شكل‌گيري این رژيم از همان ابتداي شروع اشغالگري در ابتداي قرن بيستم بر اقدامات و عمليات‌هاي ترور عليه ساكنان فلسطين و ايجاد رعب و وحشت در دل ساكنان اصلي اين سرزمين بوده است. شبه نظامیان بدنام «هاگانا» و گروه‌های «ایرگان و لهی» (Lehi)  معروف‌ترين گروه‌هاي ترور در ابتداي شكل‌گيري رژيم صهيونيستي بودند كه با راه‌اندازي گروه‌هاي مخفی، اشغالگري فلسطين را از طريق رعب و وحشت به پيش بردند. اين گروه‌هاي ترور از سال 1949 با تصميم «دیوید بن گوریون»، اولین نخست‌وزیر اين رژيم در ارتش ادغام شدند تا بن گوريون ثابت كند كه ارتش تل آويو در واقع مجموعه‌اي از گروه‌هاي مخفي تروريستي است. حتي بعدها طي سال‌هاي ۱۹۵۴ و ۱۹۵۵ در زمان نخست‌وزیری «موشه شارت»، عمليات‌هاي تروریستی گروه‌هاي تندرو صهيونيستي از جمله گروه «لاون افر» Lavon Affair در بمب‌گذاری در مصر يك رسوايي و بي‌آبرويي بزرگ را براي تل آويو به بار آورد و نشان داد كه رهبران تل آويو به صورت علني اقدام به راه‌اندازي گروه‌هاي ترور براي اهداف خود كرده‌اند. اين گروه‌هاي ترور طي سال‌هاي گذشته صدها عمليات تروريستي را انجام داده و فهرست بلندبالايي از نام شخصيت‌هاي فلسطيني در دسترس است كه نه در ميدان نبرد و جنگ، بلكه در عمليات‌هاي تروريستي و بمبگذاري از سوي دستگاه امنيتي تل آويو به شهادت رسيده‌اند.
جديدترين عمليات تروريست دولتي رژيم صهيونيستي نيز دامن يكي از فرماندهان جوان گروه فلسطيني عرين الاسود را گرفته است. در همين ارتباط منابع فلسطيني شامگاه شنبه گزارش دادند كه «تامر الکیلانی» از فرماندهان عرين الاسود در عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی به شهادت رسيده است. منابع محلی درباره جزئیات این ترور می‌گویند که یک موتورسیکلت در یکی از محله‌های نابلس پارک شده بود و در حین عبور شهید کیلانی، این موتورسیکلت منفجر شده است. گروه عرين الاسود نيز با انتشار بيانيه‌اي درباره عمليات ترور الکیلانی گفته است که نظاميان تل آويو با استفاده از مین چسبان «تی‌ان‌تی» اين مبارز جوان را ترور کرده است؛ یعنی همان شیوه‌ای را که در ترور «النانی جوابره» و «قذافی ابو سریه» در جریان انتفاضه الاقصی و طی دو انفجار جداگانه، به کار برده بود.
به نظر مي رسد كه ناتواني و عجز دستگاه‌هاي امنيتي رژيم صهيونيستي در برابر مبارزان جوان عرين الاسود و شكست صهيونيست‌ها در چند هفته گذشته براي متوقف كردن مبارزان فلسطيني باعث شده تا آنها عمليات ترور را در پيش بگيرند. در واقع تل آويو به اين نتيجه رسيده كه در ميدان نبرد قادر به مقابله با مبارزان عرين الاسود نيست و از همين رو دست به اقدام تروريستي زده است.
تل آويو ناتوان است
اقدام تروريستي اسرائيل عليه تامیر کیلانی با واكنش خشمگينانه گروههای مقاومت فلسطین رو‌به‌رو شده و اين گروه‌ها اقدام تروريستي تل آويو را نشان دهنده عجز و ناتوانی اشغالگران در مقابله با مقاومت دانسته و تاکید کردند که این‌گونه جنایت‌ها، مقاومت در سراسر نقاط کرانه باختری و قدس اشغالی را نه تنها متوقف نمی‌کند بلکه آن را قوی‌تر خواهد کرد.
«حازم قاسم»، سخنگوی جنبش حماس روز یکشنبه ضمن تسلیت شهادت تامر الکیلانی تاکید کرد: این اقدام جنایتی جدید است که به زنجیره جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین افزوده می‌شود. قاسم همچنین افزود که این بمب گذاری نشان دهنده چهره تروریستی اشغالگران است. سخنگوی حماس خاطرنشان کرد: این جنایت‌ها، مقاومت نابلس و تمام نقاط کرانه باختری و قدس اشغالی را متوقف نمی‌کند بلکه آن را قوی‌تر خواهد کرد.
از سوی دیگر، جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد که این ترور عزم و اراده مبارزان شجاع را کم نخواهد کرد بلکه بر شدت مقابله با اشغالگر خواهد افزود. این جنبش خاطرنشان کرد که قتل مبارزان مقاومت بدون مجازات نخواهد ماند.
جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز تاکید کرد که عملیات ترور موفق به توقف قیام نخواهد شد و این امر منجر به افزایش مقاومت در برابر اشغالگران در تمام جبهه‌ها خواهد شد.
همچنین جنبش آزادگان فلسطین در بیانیه‌ای تاکید کرد که مسئولیت کامل این جنایت با رژیم اشغالگر صهیونیستی است و مقاومت کرانه باختری به ویژه گروه عرین الاسود انتقام خون این شهید را خواهد گرفت.
کمیته‌های مقاومت نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد که خون شهدا راه ملت و مبارزان به سمت آزادی قدس و مسجدالاقصی را روشن می‌کند و مقاومت گزینه‌ای جز مقابله با رژیم اشغالگر ندارد.
در عين حال،‌ صهيونيست‌ها پس از ترور يكي از جوانان مبارز عرين الاسود، از ترس و نگراني نسبت به واكنش مقاومت فلسطين به حالت آماده‌باش درآمدند و ارتش رژیم صهیونیستی صبح یکشنبه آماده‌باش کامل در تمام شهرهای کرانه باختری اعلام کرد.
راهپيمايي بزرگ اهالي غزه
همزمان با تشديد درگيري‌ها و شهادت جوانان فلسطيني در كرانه باختري، اهالي غزه نيز با برگزاري راهپيمايي با شكوهي حمايت خود را از تحولات كرانه باختري و عمليات جوانان شهرهاي نابلس، جنين و ديگر شهرها اعلام كردند. العهد در اين ارتباط گزارش داد كه هزاران نفر از فلسطینیان با برگزاری راهپیمایی گسترده در  شمال نوار غزه حمایت خود از مسجدالاقصی و مبارزه ملت فلسطین با اشغالگران و شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری را ابراز داشته و یاد و خاطره شهید «عدی التمیمی» مبارز فلسطینی را گرامی داشتند. گفته شده این راهپیمایی از تمامی مساجد اردوگاه جبالیا آغاز شد و شرکت کنندگان بنرهایی را در همبستگی با شهدای کرانه باختری و فداکاری فلسطینیان در بیت المقدس در دست داشتند.
«سهیل الهندی»، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نيز با حضور در اين مراسم و با ستایش شجاعت شهید التمیمی گفت: این شهید با هدف قراردادن صهیونیستها با سلاح ساده خود، پیام مقاومت بیت المقدس و مسجدالاقصی را به آنها اعلام کرد.
عضو دفتر سیاسی حماس همچنين با تاکید بر اینکه جنبش حماس به عهد خود با شهدا پایبند خواهد ماند و امانت‌های آنها را تا آزادی قدس شریف حفظ خواهد کرد، از کشورهای عربی و اسلامی خواست به وظیفه خود در قبال بیت‌المقدس و مسجدالاقصی عمل کنند.

نظر شما