شناسهٔ خبر: 56744465 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

خاورمیانه

روسیه: حمله اسرائیل به سوریه، تلفات جانی نداشت

معاون مرکز آشتی روسیه در شمال غرب سوریه، شنبه شب در واکنش به حمله جمعه شب اسرائیل به سوریه، اعلام کرد که این حملات تنها تلفات مادی داشته و تلفات جانی به دنبال نداشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از تارنمای خبرگزاری «ریانووستی»، سرلشکر «اولگ یگوروف» در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنگنده‌های اسرائیلی ایستگاه راداری " "YLC-۶M" " پدافند هوایی سوریه و باند فرودگاه نظامی دیماس در غرب دمشق را هدف قرار دادند.

یگوروف افزود: ۲۱ اکتبر، چهار جنگنده اف۱۶ نیروی هوایی اسرائیل از بلندی‌های اشغالی جولان با چهار موشک کروز و هشت بمب هدایت‌شونده به فرودگاه‌های دمشق و دیماس حمله کردند.

وی اعلام کرد: سامانه‌های پدافند هوایی سوریه، ۲ موشک کروز و چهار بمب هدایت شونده را شلیک شده از سوی جنگنده‌های اسرائیلی را خنثی کردند.

این مقام روس گفت که این حملات تنها تلفات مالی در برداشته و این اقدام هیچ تلفات جانی در بین پرسنل ارتش سوریه به دنبال نداشته است.

رادار  "YLC-۶M"  ساخت چین است و کشورهای زیادی از جمله سوریه از آن استفاده می کنند.

یک منبع نظامی به خبرگزاری رسمی سوریه؛ سانا گفت: حوالی ساعت ۲۳ و ۳ دقیقه جمعه شب دشمن اسرائیلی حمله هوایی با شلیک چند فروند موشک از شمال شرق دریاچه طبریا علیه اهدافی در اطراف شهر دمشق انجام داد.

این منبع افزود: پدافند هوایی ارتش سوریه با موشک‌های دشمن اسرائیلی مقابله و بیشتر آنها را رهگیری و منهدم کرد. در این حمله کسی آسیب ندیده و تنها خسارت‌های مادی در پی داشت.

نظر شما