شناسهٔ خبر: 56740448 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

چرا رونالدو به یک بازیکن نیمکت نشین تبدیل شد؟

رونالدو شرایط خوبی در منچستریونایتدندارد و او هم از این وضعیت خوشحال نیست. هرچند رونالدو در فصل گذشته در این تیم می درخشید اما این فصل با تصمیم تن هاگ به نیمکت یونایتد چسبیده و به احتمال زیاد باید در زمستان شاهد جدایی او از شیاطین سرخ باشیم.

صاحب‌خبر -

زمانی که کریستیانو رونالدو هت‌تریک‌های متوالی کرد و منچستریونایتد موفق شد تاتنهام و نورویچ را ۳-۲ شکست دهد، همه چیز برای بازیکن و باشگاه عالی به نظر می‌رسید. در این فاصله ۶ ماهه تا دیدار بعدی اسپرز از اولدترافورد، او نتوانست باشگاه را ترک کند، خیلی کم بازی می‌کند و هیئت مدیره، هواداران، هم‌تیمی‌ها و سرمربی جدیدش را عصبانی کرده است.

به گزارش خبرورزشی، به همین دلیل به نظر می‌رسد آخرین جنجالی که به پا کرد، امتناع از ورود به زمین در بازی مقابل تاتنهام و خارج شدن از اولدترافورد قبل از سوت پایان بازی، ضربه مهلکی به ۱۴ ماه حضورش در این ورزشگاه وارد کرد.

بازگشت هیجان‌انگیز

وقتی رونالدو در روز پایانی آگوست ۲۰۲۱ به اولدترافورد بازگشت، هواداران یونایتد به وجد آمدند. این برنده ۵ توپ طلا نه تنها پس از ۱۲ سال حضور در رئال مادرید و یوونتوس تصمیم به بازگشت گرفت، بلکه این کار را پس از رد کردن پیشنهاد رقبای دیرین شیاطین سرخ، یعنی منچسترسیتی انجام داده بود.

قراردادی ۲ ساله و ۴۸۰۰۰۰ پوند در هفته امضا شد و رونالدو دوباره بازیکن منچستریونایتد شد، و حتی لیگ برتر کتاب قوانین خود را پاره کرد تا به او اجازه دهد پیراهن نمادین شماره ۷ را بر تن کند.

رونالدو پس از تکمیل این انتقال ۱۹٫۷ میلیون پوندی گفت: «منچستریونایتد باشگاهی است که همیشه جایگاه ویژه‌ای در قلب من داشته است و من به شدت تحت تأثیر همه پیام‌هایی که از زمان اعلام این خبر دریافت کرده‌ام قرار گرفتم. بی‌صبرانه منتظرم تا در اولدترافورد بازی کنم و دوباره همه هواداران را ببینم. من مشتاقانه منتظر پیوستن به تیم هستم و امیدوارم فصل بسیار موفقی در پیش داشته باشیم.»

برطرف کردن شک‌ها

شک و شبهه‌های زیادی در مورد سن او وجود داشت، اما او به سرعت با دوبل برقی در برابر نیوکاسل در اولین بازی خود این تردیدها را برطرف کرد.

اوله‎‌گنار سولشائر نیز از داشتن او خوشحال بود، زیرا ۶ گل مهم رونالدو در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، از جمله گل دیرهنگام پیروزی مقابل ویارئال و آتالانتا، بود که یونایتد را تقریباً به تنهایی وارد مرحله حذفی کرد و اخراج اجتناب‌ناپذیر او را به تعویق انداخت.

سولشائر در نوامبر گذشته اخراج شد و رالف رانگنیک موقتاً به میدان آمد تا کشتی سرگردان پر از بازیکنانی که عملکرد ضعیفی داشتند را در دریای طوفانی پیش ببرد. اما علیرغم ناتوانی‌اش در پرسینگ و عدم بازی باکیفیت اطرافیانش، رونالدو فصل را با ۱۸ گل لیگ برتر به پایان رساند. تنها سون هیونگ مین و مو صلاح موفق شدند گلهای بیشتری به ثمر برسانند، و رونالدو به عنوان بهترین بازیکن فصل یونایتد انتخاب شد.

پایان تلخ و تصمیم برای جدایی

این مهاجم، که در ماه آوریل متحمل غم ویرانگر درگذشت پسر تازه متولد شده‌اش شد، فصل را با ۳ گل در ۴ بازی آخر به پایان رساند. اما رانگنیک بیرون رفت و اریک تن‌هاخ وارد میدان شد؛ مردی فوق‌العاده سختگیر و منضبط، که از مهاجمش پرسینگ بالا طلب می‌کرد.

رونالدو ۵ بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده و یونایتد فصل را در رده ششم به پایان رساند و تنها توانست به لیگ اروپا راه یابد. انتظار می‌رفت که از اولدترافورد برود، سعی‌اش را هم کرد و می‌خواست هرطور شده برود، ایجنتش ژرژ مندس را آورد تا او رفتنش را قطعی کند. اما کسی رونالدو را نخواست. هیچ باشگاهی برای جذب او آماده نبود.

مجبور شد بماند. با غیبت در تور پیش‌فصل آمادگی به میدان رفتن برای بازی اول مقابل برایتون را نداشت. سپس شکست در برنتفورد اتفاق افتاد، تنها ۹۰ دقیقه کامل او در لیگ برتر این فصل.

یونایتد که با وجود رونالدو ۴-۰ بازی را باخته بود به شدت خشمگین بود. سپس اتهاماتی مطرح شد مبنی بر اینکه او از هری مگوایر خواسته تا روی نیمکت بماند و او را بخشی از مشکل تیم توصیف کرد. در پایان، هر دو مرد کنار گذاشته شدند زیرا تن‌هاخ احساس کرد که تیمش بدون آنها وضعیت بهتری دارد، و یکی از بزرگان تاریخ فوتبال را تبدیل به بازیکن فرعی کرد.

لبریز شدن صبر کریستیانو

اما زمانی که پیروزی چهارشنبه شب مقابل اسپرز، که باعث شد یونایتد با یک امتیاز از ۴ تیم برتر و ۴ امتیاز از سیتی فاصله داشته باشد، به پایان رسید، ظاهراً صبر رونالدو هم تمام شد. پس از تماشای گل‌های فرد و برونو فرناندش در اولدترافورد، تن‌هاخ از رونالدو دعوت کرد تا دقایق پایانی را به میدان برود. اما به‌جای پوشیدن کفش‌هایش برای ورود به بازی، این بازیکن خودخواه به سرعت به سمت پایین تونل رفت، وسایلش را جمع کرد و از استادیوم خارج شد، درست همان کاری که در پیش‌فصل مقابل رایو وایکانو انجام داده بود.

تن‌هاخ اما این بار به شدت خشمگین شد و سختگیرانه با رونالدو برخورد کرد. مهاجم متکبر و زودرنج مجبور شد تنهایی تمرین کند، از ترکیب تیم مقابل چلسی کنار گذاشته شد، ۷۲۰ هزار پوند جریمه شد و دیگر هیچ متحدی در باشگاه ندارد و خیلی‌ها می‌خواهند او برود؛ یا در ژانویه فروخته شود و یا قراردادش زودتر از موعد فسخ شود.

به نظر می‌رسد که خشم آخر رونالدو باعث شده که آخرین بازی تاریخ خود را برای منچستریونایتد انجام داده باشد و دیگر برای این باشگاه به میدان نرود، باشگاهی که ادعا می‌کرد عاشقش است و از اینکه به آنجا برگشته بارها ابراز خوشحالی کرده بود.

این یک انتقال نوستالژیک بود. اکنون، مطمئناً زمان به پایان رسیده و هرچه این داستان ترسناک زودتر تمام شود به نفع همه خواهد بود. اما بیایید وانمود نکنیم که رونالدو دلش می‌خواهد در اولدترافورد باشد. تن‌هاخ هم خوشحال خواهد شد که در را پشت سر رونالدو ببندد و به مربیگری تیمی متشکل از بازیکنان جوان و تشنه موفقیت و باانگیزه فکر کند، به جای اینکه درگیر «آقای همه چیز درباره من است» باشد.

 

نظر شما