شناسهٔ خبر: 56715124 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در گلستان:

وحدت و همدلی منشاء قرآنی دارد

نماینده ولی فقیه در استان گلستان، گفت: منشاء و مرجع وحدت و همدلی از قرآن کریم است.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» در مراسم شب شعر وحدت (سرزمین برادران) که با حضور و سخنرانی جمعی از شاعران و هنرمندان اقوام و مذاهب مختلف استان گلستان در مدرسه تاریخی تقوی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: وحدت ریشه در قرآن دارد، یک مطلب و تاکتیک سیاسی نیست و یا برای مصالح سیاسی نظام جمهوری اسلامی هم نیست؛ بلکه امر مهم وحدت برای مصلحت و عظمت امت اسلامی است.

به گفته وی؛ همانطوری که نماز بر ما واجب است، وحدت و همدلی امت اسلامی نیز از واجبات و ضروریات امروز مسلمانان است.

امام جمعه گرگان، گردهمایی شعرای مذاهب و اقوام را نماد وحدت استان گلستان دانست و گفت: اینکه اقوام و مذاهب گوناگون استان در صفا و صمیمت در کنار هم بنشینند و در راستای وحدت و برادری شعرهای خودشان را قرائت کنند، بسیار مبارک و قطعا مورد الطاف خداوند متعال خواهد بود.

وی، افزود: همه مذاهب استان ما در عین اینکه راه و روش خودشان را دارند، در کنار هم برای مصالح امت اسلامی به عنوان یک مسلمان با زبان هنر عظمت اسلام را در وحدت و برادری نمایان می کنند.

به گفته وی؛ دشمن با ایجاد اختلاف و توهین به قرآن کریم و پیامبر اسلام (ص) به دنبال ضربه زدن به ریشه دین مبین اسلام است و اگر ما در این زمینه کوتاهی کنیم قطعا مورد سوال و مواخذه رسول گرامی اسلام (ص) در فردای قیامت قرار خواهیم گرفت.

آیت الله نورمفیدی با اذعان به اینکه ذوق و قریحه شعری نوعی استعداد و نعمت خداوندی برای انسان ها است، تصریح کرد: خداوند بعضی از هنرها را به همه کس نمی دهد بعضی از نعمت های خدا به  افرادی داده می شود و باید آنهایی که از این الطاف و امتیاز خدادادی بهره مند می شوند، شاکر درگاه الهی باشند.

وی در پایان گفت: شعرایی که این استعداد خداوندی را در جهت اخلاق و رفتار مردم و مصالح جامعه مطرح و استفاده می کنند، قطعا مورد عنایات حق تعالی قرار خواهند گرفت.


انتهای پیام/
 
 

نظر شما