شناسهٔ خبر: 56699844 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمان پوتین برای اعلام حکومت نظامی در مناطق الحاقی

رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد فرمان اعلام حکومت نظامی در ۴ منطقه که به‌تازگی به این کشور الحاق شدند، امضاء کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در نشست شورای امنیت ملی این کشور اعلام کرد فرمان اعلام حکومت نظامی در ۴ منطقه که به‌تازگی به این کشور الحاق شدند، را امضا کرده است.

پوتین دراین‌باره گفت: فرمان اعلام حکومت نظامی در مناطق خرسون و زاپروژیا و همچنین جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک امضا شده و برای تأمین امنیت این مناطق، قدرت و اختیارهای لازم به سران این مناطق داده شده است.

رئیس‌جمهور روسیه در بخش دیگری از سخنان خود درباره جنگ اوکراین گفت: رژیم کی‌یف تمایلی به گفت‌وگو ندارد و همچنان با استفاده از روش‌های تروریستی به گلوله‌باران مناطق تحت کنترل روسیه ادامه می‌دهد. سرویس اطلاعات ویژه اوکراین، طرح انفجار در پل کریمه را سازماندهی کرد.

وی همچنین افزود: از آنجایی که ما در حال تلاش برای محافظت از مردم و آینده‌مان هستیم، همه سربازها و نظامیان ما باید به تجهیزات لازم مجهز شوند.

همه پرسی برای پیوستن ۴ منطقه لوهانسک، دونتسک، زاپروژیا و خرسون در شرق اوکراین به روسیه اوایل مهر برگزار شد و پس از رأی موافق اکثریت شرکت‌کنندگان در این همه پرسی، مناطق مذکور درخواست رسمی خود را برای پیوستن به روسیه ارائه کردند و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز در حکمی رسماً این مناطق را به خاک روسیه الحاق کرد.

اوکراین و کشورهای غربی این همه‌پرسی را «ساختگی و نامشروع» خوانده‌اند. الحاق این مناطق به روسیه بدان معنا است که مسکو ناحیه‌ای به وسعت کشور پرتغال را به قلمرو خود اضافه کرده است.

نظر شما