شناسهٔ خبر: 56693351 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

استاندار نابلس: در مراحل آغازین انتفاضه سوم هستیم

استاندار نابلس به صهیونیست‌ها هشدار داد، فلسطین شاهد مراحل آغازین انتفاضه سوم است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا)، ابراهیم رمضان استاندار نابلس که از ارکان تشکیلات خودگردان و مدیر آنها در نابلس است، به شبکه تلویزینی عبری زبان کان خبر داد، فلسطین و کرانه باختری مراحل اولیه انتفاضه سوم را طی می‌کند.

 

استاندار تشکیلات خودگردان در نابلس، ترور ابراهیم النابلسی در اوت و ترور 3 عضو گردان‌های الاقصی در فوریه، را جرقه شعله ور شدن اوضاع کرانه دانسته که منجر به شکل‌گیری گروه "عرین الاسود" (کنام شیرها) شده است.

 

به گفته شبکه شبکه رادیو و تلویزیون سراسری رژیم صهیونیستی، اعضای گروه عرین الاسود عضو هیچ یک از گروه‌های سنتی فلسطینی (گروه‌های مبارز فلسطینی) نیستند، تعداد آنها ده‌ها نفر است و تاکنون بیش از 10 عملیات تیراندازی را در اطراف نابلس به انجام رساندند.

 

استاندار نابلس به صهیونیست‌ها هشدار داد، سیاست‌های اسرائیل علیه فلسطینیان باعث جوشش فلسطینیان شده و ما اکنون مراحل آغازین انتفاضه سوم را شاهد هستیم.

 

گسترش عملیات های ضد صهیونیستی در کرانه غربی رود اردن با توجه به خیانت رژیم های عربی به ارمان فلسطین، انفعال همسو با اسرائیل دولت های غربی و سازمان های بین المللی، شکست جریان سازش فلسطینی در مقابل زیاده خواهی صهیونیست ها و ادامه همکاری های امنیتی این جریان با دشمن اشغالگر، گسترش اشغالگری و ادامه تجاوزات به اراضی فلسطینیان و نیز مقدسات اسلامی و سرکوب معترضین به این اقدامات از سوی قدرت اشغالگر صهیونیستی، جوانان کرانه غربی را به این نتیجه رساند که اگر اکنون اقدامی نکنند بعدا هیچ فرصتی برای آنان وجود نخواهد داشت. لذا کرانه قیام کرده است .

 

بر اساس برخی منابع فلسطینی محوریت این عملیات ها در کرانه را جنبش جهاد اسلامی با مشارکت شهدای الاقصی و نیز تعداد زیادی از نیروهای عضو تشکیلات فلسطینی که از تشکیلات مایوس شده اند، بر عهده دارد.

 

کارشناسان معتقدند اگر دیگر گروه های فلسطینی نیز توان عملیاتی خود را به میدان بیاورند، نگرانی رژیم صهیونیستی در باره پایان حیات اسرائیل در این دهه که آن را دهه پایانی می دانند، محقق خواهد شد.

 

نظر شما