شناسهٔ خبر: 56690836 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

صهیونیست‌ها در نابلس خبرنگاران را به گلوله بستند

در ادامه رسم خبرنگاركشي صهيونيست‌ها، گروهي از خبرنگاران در نابلس هدف تيراندازي مستقیم قرار گرفتند كه در اين حادثه 5 نفر از آنها به شدت زخمي شدند.

صاحب‌خبر -

 

سرويس خارجي-

در فلسطين اشغالي هيچ كس اعم از شهروندان عادي و حتي خبرنگاران از حمله و يورش صهيونيست‌ها در امان نيست. با وجود آن كه براساس حقوق بين‌الملل، حمله و بازداشت خبرنگاران در ميدان‌هاي نبرد ممنوع است، اما صهيونيست‌ها حتي از شليك گلوله به خبرنگاران نيز ابايي ندارند.  در واقع تل‌آويو سابقه تاریکی در جنایت علیه خبرنگاران دارد و شهادت شیرین ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره در خردادماه امسال یکی از پر سر و صداترین جنایات اين رژيم علیه خبرنگاران بود.
در تازه ترين جنايت عليه خبرنگاران در مناطق اشغالي فلسطين نيز، کارکنان تلویزیون فلسطین و شماری از خبرنگاران در حالي كه در شامگاه دوشنبه در روستای دیر شرف در حال تهیه قسمت جدیدی از برنامه «ملف الیوم» بودند، مورد حمله و يورش ناگهاني نظامیان اسرائیلی قرار گرفتند. براساس گزارش‌ها، در این حمله 5 خبرنگار زخمی شدند که برای مداوا به بیمارستان رفیدیا در شهر نابلس منتقل شدند. با وجود ادعاي كشورهاي غربي درباره حاكميت دموكراسي در تل آويو، اما منابع فلسطینی مي گويند که در حال حاضر از بین 6500 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، 21 نفر از آنها خبرنگاران فلسطینی هستند. اين در شرايطي است كه تبليغات در رسانه‌هاي غربي درباره آزادي بيان در رژيم صهيونيستي بارها و بارها تكرار شده است.
حتي آمار خبرنگاراني كه از سوي نيروهاي نظامي تل آويو به شهادت رسيده‌اند، در نوع خود يكي از بالاترين آمارها در ميان كشورهاي جهان به شمار مي رود. بر اساس گزارش وزارت اطلاع‌رسانی فلسطین، رژیم صهیونیستی از آغاز انتفاضه دوم در سال ۲۰۰۰ تاکنون حداقل ۴۵ خبرنگار را به شهادت رسانده است.
عدم پاسخگويي تل آويو به قتل خبرنگاران حتي با واكنش رسانه‌هاي غربي هم رو‌به‌رو شده و پيش از اين، روزنامه لوموند فرانسه در گزارشی پیرامون سابقه رژیم صهیونیستی در کشتن خبرنگاران نوشته بود: اسرائیل به طور مرتب متهم به هدف قرار دادن خبرنگاران بوده و هرگز در این زمینه پاسخگو نبوده است.
انهدام باند بزرگ جاسوسي موساد در مالزي
به هر ميزان كه صهيونيست‌ها از انتشار علني خبرهاي خود از سوي خبرنگاران بين‌المللي هراس دارند، اما به شدت به‌دنبال جاسوسي از ديگر كشورها و مناطق ديگر هستند. به تازگي نيز رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که مقامات مالزی یک شبکه جاسوسی متعلق به موساد متشکل از ۱۱ مالزیایی را متلاشی کرده‌اند. رسانه‌های مالزی می‌گویند که این هسته جاسوسي موساد یک کارشناس فلسطینی در زمینه فناوری اطلاعات از نوار غزه را در مرکز کوالالامپور، پایتخت این کشور در بیست و هشتم ماه سپتامبر گذشته(۶ مهر) ربوده بود و به خانه‌ای روستایی در حومه پایتخت منتقل کرده بود؛ اما نیروهای اطلاعاتی مالزی با شناسایی آدم ربایان، آنها را ظرف ۲۴ ساعت دستگیر و گروگان را آزاد کردند. الجزیره به نقل از منابع مالزیایی گزارش داد که تحقیقات نشان می‌دهد، هسته موساد در جاسوسی از سایت‌های مهم در این کشور از جمله فرودگاه‌ها و همچنین نفوذ آن به شرکت‌های الکترونیک دولتی نقش داشته است. موساد برای انجام این عملیات از عوامل مالزیایی که در کشورهای اروپایی آموزش دیده بودند، استفاده کرده است و مسئولین موساد از طریق ویدیویی از تل‌آویو از این جوان فلسطینی به اتهام ارتباط  با گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس بازجویی کردند.  افراد مسلح عوامل موساد همچنین در سال ۲۰۱۸  فادی البطش مهندس فلسطینی را در مالزی ترور کردند. در واكنش به انهدام باند جاسوسي رژيم صهيونيستي، «باراک راوید»، اين عمليات را بزرگ‌ترین شکست این سازمان جاسوسی صهیونیستی طی سال‌های اخیر توصیف کرد.
ادامه درگيري‌هاي مسلحانه
ديگر خبرهاي فلسطين طي روز گذشته به درگيري‌هايي اختصاص دارد كه در مناطق مختلف كرانه باختري جريان داشته است. اين درگيري‌ها همزمان با تشديد تنش‌ها در كرانه باختري و افزايش عمليات‌هاي مسلحانه از سوي نيروهاي فلسطيني است و مركز اطلاع‌رساني فلسطين گزارش داد كه مبارزان مقاومت فلسطین بامداد سه‌شنبه با اشغالگران اسرائیلی در جنین و نابلس وارد درگیری مسلحانه شدند.
در اين درگيري‌ها، مبارزان مقاومت به سمت گروهی از نظامیان اسرائیلی در شهرک قباطیه در جنوب جنین تیراندازی کردند. در همین راستا، نیروهای مقاومت در اردوگاه بلاطه نیز ایست بازرسی بیت فوریک در شرق نابلس را به گلوله بستند. همزمان، روزنامه صهیونیستی «ایزرائیل هیوم» در گزارشی درباره وضعیت سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری به نقل از مقامات نظامی رژیم صهیونیستی هشدار داد که شرایط در این منطقه آتش زیر خاکستر است و یک حادثه کوچک می‌تواند جرقه یک ناآرامی گسترده (انتفاضه) را روشن کند.
این رسانه صهیونیست، حمله اخیر نظامیان اشغالگر به شهرهای نابلس و جنین و دیگر مناطق شمال کرانه باختری برای مقابله با گروه مبارز فلسطینی نوظهور «عرین الاسود» را یادآور شد و افزود: «اسرائیل به ویژه در نابلس وضعیت تهاجمی دارد و نیروها در داخل اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) به ویژه (بیت‌المقدس) تقویت شده‌اند.»
روزنامه صهیونیستی «ایزرائیل هیوم»، گروه مبارز «عرین الاسود» را تهدید اصلی برای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری ارزیابی کرد و نوشت: «اگر چه ارتش به عملیات در اردوگاه آوارگان جنین ادامه می‌دهد اما تمرکز اصلی آن روی نابلس است زیرا اگر این شهر دچار هرج و مرج شود، کل تشکیلات خودگردان فلسطین (مورد حمایت تل‌آویو) از دست می‌‌رود.»
این رسانه صهیونیست، گروه «عرین الاسود» را در میان فلسطینی‌ها محبوب اعلام کرد و نوشت: «فراخوان این گروه در فضای مجازی برای ابراز خشم در (بیت‌المقدس) در اوایل اکتبر موجب رقم خوردن درگیری‌های خشونت‌بار و گسترده در این منطقه شد.»
این رسانه صهیونیست همچنين از فراخوان نیروهای ذخیره رژیم صهیونیستی و استقرار آنها در بیت‌المقدس خبر داد و نوشت: هدف از تقویت نیروها در این منطقه، تقابل با اعتراضات در مناطق عرب‌نشین است.

نظر شما