شناسهٔ خبر: 56689225 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

قادری: قوانین مقابله با نشر اکاذیب در فضای مجازی در کشورهای غربی وجود دارد

نماینده مردم شیراز و زرقان گفت: قوانین مقابله با نشر اکاذیب در فضای مجازی در کشورهای غربی وجود دارد و اگر این قوانین در کشور ما اجرا شود، نیاز به تصویب قانون جدیدی در مجلس نخواهد بود.

صاحب‌خبر -

فضای مجازی هم بستری برای بهره وری‌ مفید و کارآمد است و هم می‌تواند بار منفی و متشنج در سطح جامعه ایجاد کند.

استفاده مثبت از فضای مجازی، شامل ارتباطات، انتشار اخبار و کسب و کار اینترنتی و... است. اما از آنجا که کاربران بدون قید و شرط خاصی در این فضا فعالیت می‌کنند، بستر برای نشر هر گونه اظهار نظر و تحلیل درست یا نادرست از مسائل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و غیره فراهم است و گاه این فضا، محفلی برای پیروی کورکورانه از گروه‌های معاند و نشر اکاذیب می‌شود که در شرایطی مثل اغنشاشات اخیر، قانونمند نبودن فضای مجازی، ناهنجاری‌هایی را به دنبال دارد.

بنابراین لزوم ساماندهی فضای مجازی و برخورد با ناشران اکاذیب در این فضا، بیش از پیش حس می‌شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در زمینه قانونمند شدن فضای مجازی به خبرنگار فارس گفت: انتشار اکاذیب و اتهام زنی علیه فرد یا یک مجموعه‌ در فضای مجازی، از جمله معضلاتی است که گاه با آن مواجه می‌شویم.

جعفر قادری ادامه داد: برای حل این مشکل، به قانون احتیاج داریم اما این قوانین وجود دارد و نیاز به قانون جدید نیست.

وی اظهار داشت: قوانین مقابله با نشر اکاذیب در فضای مجازی در کشورهای غربی وجود دارد و آنها در این زمینه با جزییات، تکلیف را مشخص کرده‌اند.

قادری افزود: اگر این قوانین در کشور ما اجرا شود، نیاز به تصویب قانون جدیدی در مجلس شورای اسلامی نخواهد بود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: البته کاربران می‌توانند در فضای مجازی روحیه پرسشگری داشته باشند و این یک حق عمومی است اما پرسشگری با اتهام‌زنی متفاوت است./فارس

برچسب‌ها:

نظر شما