شناسهٔ خبر: 5668393 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویکرد | لینک خبر

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری دولت دهم در گفتگو با "رویکرد":

وزارت علوم سهم اصلاح‌طلبان است/ با آشنا، آشنایی ندارم اما کاریش نمی‌شود کرد!

وزارت علوم سهم اصلاح‌طلبان است

حجت الاسلام عباس امیری‌فر گفت: این‌ها قول داده‌اند که وزارت علوم سهم اصلاح‌طلبان باشد؛ این اصلاح‌طلب نشد یک اصلاح‌طلب دیگر!

صاحب‌خبر -
وزارت علوم سهم اصلاح‌طلبان است/ با آشنا، آشنایی ندارم اما کاریش نمی‌شود کرد!
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری دولت دهم در گفتگو با خبرنگار گروه سیاست "رویکرد" در خصوص رویکرد فرهنگی دولت یازدهم، اظهار داشت: در رویکرد فرهنگی دولت تغییر خاصی ندیدم و حتی در برخی از رسانه‌ها خواندم که مقام معظم رهبری در این خصوص ابراز نارضایتی کرده‌اند؛ همچنین که شاهد آن هستیم که مجلس هم رضایت چندانی ندارد و چند کارت زرد نیز نشان داده است.

حجت الاسلام عباس امیری‌فر گفت: نظر مقام معظم رهبری، حمایت از دولت‌ها است اما دولت‌ها باید وظیفه قانونی خودشان را انجام دهند؛ این در حالی است که حدود یک سال و نیم از استقرار دولت جدید گذشته و نمی‌توان در مورد اقدامات دولت تصمیم‌گیری کرد هرچند که بسیاری از نمایندگان مجلس و کارشناسان رضایتی ندارند.

وی در خصوص عملکرد وزارت ارشاد، خاطر نشان کرد: وزارت ارشاد از زمان روی کار آمدن دولت جدید، مواردی داشته که اعتراضاتی به همراه داشته که می‌توان به تک‌خوانی خانم‌ها و فیلم‌هایی که با ارزش‌ها منافات دارد، اشاره کرد؛ هرچند که آقای جنتی وزیر ارشاد در برنامه شناسنامه گفت که با پدر خود اختلاف نظر اندک دارد اما اگر این اقدامات وزارت ارشاد در دولت قبلی رخ می‌داد آیا حضرت آیت الله جنتی  سکوت می‌کردند کما اینکه ایشان در نماز جمعه اعتراضات جسته و گریخته ای داشتند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری دولت دهم در ادامه افزود: کمتر دیدیم که آقای جنتی پدر در نمازجمعه به عملکرد وزارت ارشاد موضع‌گیری کند در حالی که بخشی از بدنه اصول‌گرایان به وزارت ارشاد انتقادات زیادی دارند اما هیچ عکس‌العملی ندیده‌ایم.

امیری‌فر در پاسخ به سئوالی در خصوص اینکه شنیده شده وزیر ارشاد استیضاح خواهد شد، اظهار داشت: به نظر من برای استیضاح علی جنتی زود است و باید حداقل دو سال بگذرد.

وی در پاسخ به سئوال دیگری که با این تفسیر، زمان برای استیضاح وزیر علوم زود نبوده است، خاطر نشان کرد: بحث وزارت علوم متفاوت است؛ در خصوص وزارت علوم، مجلس شورای اسلامی اقدامات قانونی خودش را انجام داد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری دولت دهم در ادامه افزود: در وزارت علوم یک سری افراد حرکاتی انجام دادند و به کسانی که سوابق خوبی نداشتند، مسئولیت دادند و این در حالی است که نمایندگان مجلس می‌گفتند که فرجی‌دانا، وزیر علوم قول‌هایی داده بود اما بر خلاف آن عمل کرد که این اتفاقات باعث شد تا نمایندگان ناراحت شوند و برخورد کنند.

امیری‌فر با بیان اینکه نمی‌توان توقع داشت فرد دیگری راه وزیر علوم قبلی را ادامه ندهد، گفت: این‌ها قول داده‌اند که وزارت علوم سهم اصلاح‌طلبان باشد؛ این اصلاح‌طلب نشد یک اصلاح‌طلب دیگر!

وی خاطر نشان کرد: نبودن وزیر در یک وزارتخانه، یک خلاء است و خیلی راحت می‌توانند بهانه بگیرند که نگذاشتند ما کار کنیم یا عنوان کنند می‌خواستیم بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری دانشگاه سیاسی باشد و ما می‌خواستیم فضا را سیاسی کنیم که نگذاشتند؛ باید به این نکته توجه داشت که قطعاً در سال آینده بر روی این قضیه مانور بیشتری خواهند داد که نگذاشتند ما کار انجام دهیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری دولت دهم در خصوص عملکرد حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی دولت یازدهم، گفت: با آشنا که داماد آیت الله دری‌نجف‌آبادی است، آشنایی ندارم، وی استاد دانشگاه امام صادق (ع) و یک عنصر فرهنگی است که در نهایت کاریش نمی‌شود کرد، مشاور رئیس‌جمهور است و نمی‌توان وی را استیضاح کرد.

امیری‌فربا بیان اینکه در خصوص استیضاح مشاوران و معاونان رئیس‌جمهور خلاء قانونی وجود دارد، اظهار داشت: بالاخره وقتی مردم به آنها رای داده‌اند و انتخاب شده‌اند، این‌ها می‌گویند هر کاری را که بخواهیم انجام می‌دهیم و این در حالی است که براساس قانون تنها وزرا را می‌توان استیضاح کرد.

نظر شما