شناسهٔ خبر: 5664782 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران‌ورزشی | لینک خبر

قفسه افتخارات ملی فوق‌ستاره خاک می‌خورد

مســـی قهرمان آرژانتین نیست

صاحب‌خبر -




لیونل مسی در بارسلونا به تمام افتخارات و عناوین ممکن رسیده اما قفسه جام‌هایش با تیم ملی آرژانتین خالی مانده و غبار گرفته. 20 هزار هوادار آرژانتینی با عبور از رشته‌کوه‌های آند می‌خواهند شاهد پایان ناکامی کشورشان در کوپا آمه‌ریکا باشند که از پنج شنبه در شیلی آغاز می‌شود.
برد یک-3 بارسلونا برابر یوونتوس باعث شد مسی برای چهارمین بار در ده سال گذشته قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد ضمن اینکه هفت قهرمانی لالیگا و دو جام جهانی باشگاه‌ها را نیز تجربه کرده و چهار بار به‌عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شده اما شکست برابر آلمان در فینال جام جهانی گذشته به این معنی است که آرژانتین از قهرمانی سال 1993 کوپا آمه‌ریکا هیچ افتخاری در سطح بین‌المللی به دست نیاورده.
مسی که به همراه تیم المپیک کشورش در بازی‌های 2008 پکن مدال طلای مسابقات را گرفته، گفت: «امسال می‌خواهیم کوپا را ببریم.»
او در تورنمنت برزیل جایزه بهترین بازیکن جام را گرفت اما سرعت و شیوه بازی نابغه کوچک با عملکرد او در لباس بارسلونا قابل مقایسه نیست. او این فصل در 38 بازی لیگ 43 گل زد-پشت سر رقیب همیشگی‌اش، کریستیانو رونالدو با 43 گل قرار گرفت- و با زدن 286 گل در لالیگا و 77 گل در لیگ قهرمانان رکورددار است اما در 97 بازی ملی تنها 45 گل برای آرژانتین زده.
مسی که بعد از باخت صفر-4 آرژانتین دیگو مارادونا به آلمان در یک چهارم نهایی جام جهانی 2010 بی اختیار اشک می‌ریخت، همیشه با این سوال مواجه می‌شود که چرا آرژانتین که همواره در هر تورنمنتی مدعی است هیچ وقت برنده نمی‌شود. او اخیرا گفته بود: «بودن با تیم ملی، پوشیدن این پیراهن و کاپیتانی واقعا مایه افتخار است اما هدف نهایی من گرفتن یک جام با این تیم است.»
در سال 2007، مسی بخشی از تیمی بود که در فینال با سه گل مغلوب برزیل شد. در سال 2011، آنها در یک چهارم نهایی در ضربات پنالتی به اروگوئه باختند آن هم در آرژانتین و در ایالت مسی، سانتا فه. خورخه مسی پدر لیونل گفت ستاره آرژانتینی برای نخستین بار در طول دوران حرفه‌ای خود در آن بازی هو شد.
آرژانتین کارش در این تورنمنت را با بازی شنبه برابر پاراگوئه آغاز می‌کند، اروگوئه و جاماییکا تیم‌های دیگر گروه B هستند.
خراردو مارتینو مربی آرژانتین باور دارد که امسال سال کشور او است چون مسی بعد از دو فصل که با مصدومیت‌ همراه بود، این فصل از نظر جسمی عالی بوده. او که در فصل 2014-2013 مربی مسی در بارسلونا بود، گفت: «او کارهایی می‌کند که قبل از این هرگز از او ندیده بودم. مطمئنم از بازی در کنار هموطن‌هایش در خط حمله لذت خواهد برد.»
دست مارتینو در خط حمله کاملا باز است چون او می‌تواند از میان مسی، کارلوس توس، سرخیو آگوئرو و گونسالو ایگواین انتخاب کند. مسی و توس بعد از برخورد در فینال لیگ قهرمانان دوشنبه خود را به اردوی تیم ملی رساندند. خاویر ماسچرانو و روبرتو پریرا هم در فینال برلین بازی کردند و دیرتر از بقیه به اردوی آرژانتین ملحق شدند.
هر اتفاقی که در شیلی بیفتد مسی در بارسلونا با آغوش باز مورد استقبال قرار می‌گیرد اما یک مجسمه از مسی در جریان جام جهانی برزیل از بین رفت. نابغه کوچک باید از جادویش برای فتح کوپاآمه‌ریکا در روز 13 تیر در سانتیاگو استفاده کند تا یک قهرمان واقعی برای آرژانتین باشد.

 

نظر شما