شناسهٔ خبر: 5664744 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران‌ورزشی | لینک خبر

فتیله پیچ

صاحب‌خبر -




کاندیداتوری لالوویچ در کمیته بین‌المللی المپیک
رییس کشتی برای IOC ثبت نام کرد

نناد لالوویچ، رییس اتحادیه جهانی کشتی برای حضور در جمع اعضای کمیته بین‌المللی المپیک اعلام آمادگی کرد.
115 عضو در کمیته بین‌المللی المپیک حضور دارند که تنها 15 نفر به نمایندگی از فدراسیون‌های جهانی رشته‌های مختلف ورزشی در این کمیته فعالیت
می‌کنند.
با توجه به موفقیت مبارزات لالوویچ برای حفظ کشتی در المپیک و نفوذ بین‌المللی او این احتمال وجود دارد تا برای اولین بار یک نفر از رشته کشتی به عضویت کمیته بین‌المللی المپیک درآید.

حمایت هیأت رییسه فدراسیون کشتی از برگزاری انتخابی تیم‌های ملی
حق سفره دو میلیونی برای نفرات اول هر وزن

اعضای هیأت رییسه فدراسیون کشتی با تأکید بر برگزاری مسابقات انتخابی تیم‌های ملی به‌عنوان مرجع انتخاب ملی‌پوشان برای حضور در رقابت‌های جهانی آمریکا و گزینشی المپیک 2016 برزیل از مسوولان فدراسیون کشتی خواستند با جدیت از نفرات منتخب این رقابت‌ها برای ملی‌پوش شدن حمایت کنند.
همچنین هیأت رییسه فدراسیون کشتی، ضمن تأکید بر حمایت از انجام تست سلامت در مسابقات و اردوهای تیم‌های ملی در سه رده سنی (نوجوانان، جوانان و بزرگسالان) و رشته‌های تحت نظر فدراسیون کشتی، علی‌رغم تبعات احتمالی آن در نتایج، بر استمرار آن تأکید کردند.
بر این اساس اعضای هیأت رییسه بر انجام تست سلامت در مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی نیز اصرار دارند. اعضای هیات رییسه فدراسیون کشتی در راستای ایجاد انگیزه برای کشتی‌گیران با طرح پرداخت یک سال حق سفره ماهیانه 2 میلیون تومان به نفرات اول اوزان هشتگانه کشتی آزاد و فرنگی رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی برزگسالان به منظور حمایت و ارج نهادن به این موفقیت، موافقت کرد. به این ترتیب این قانون از مسابقات انتخابی امسال که روزهای 21 و 22 خردادماه در سالن شهید بهشتی مشهد برگزار می‌شود، اجرایی می‌شود. مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری با حضور تمامی مدعیان در سالن شهید بهشتی مشهد برگزار می‌شود.

رضایی قلعه: حقم را از کشتی به دست می‌آورم

مرتضی رضایی قلعه آزادکار وزن 74 کیلوگرم کشورمان عزم خود را جزم کرده است تا در رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی بهترین عملکرد را داشته باشد و به قول خودش حقش را از کشتی بگیرد. رضایی قلعه می‌گوید: «سال‌هاست که کشتی می‌گیرم و در مسابقات مختلفی نیز روی تشک حاضر شدم اما متأسفانه هنوز نتوانستم حقم را از کشتی بگیرم.»
او ادامه می‌دهد: «در هر صورت هر ورزشکاری به امید اینکه روزی صاحب پیراهن ملی کشورش شود و با آن لباس افتخارآفرینی کند تلاش می‌کند که این مهم یک بار در مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2011 نصیبم شد که بنا به دلایلی پنجم شدم اما هم اکنون شرایط فرق می‌کند و باید هر طور شده برای حضور در رقابت‌های جهانی 2015 به دوبنده تیم ملی برسم.»  او شرایط خود را برای رقابت‌های انتخابی مطلوب توصیف می‌کند: «با توجه به تجاربی که در این چندسال به دست آوردم و از آنجا که تمرینات منظم، منسجم و پر فشاری را پشت سر گذاشتم اعتقاد دارم شرایط بسیار خوبی برای حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی و در نهایت موفقیت در این مسابقات دارم.»
 


 

 

نظر شما