شناسهٔ خبر: 5664654 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هنگام | لینک خبر

رییس سازمان خصوصی سازی اجاره استقلال را غیرقانونی اعلام کرد

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: قرار نیست باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اجاره داده شوند، اجاره دادن سرخابی‌ها تخلف است.

صاحب‌خبر -
سایت خبری تحلیلی هنگام    Hengamnews.com:
 عبدالله پوری حسینی در گفتگو با خبر سیما افزود: هر شرکتی که در فهرست واگذاری‌های سازمان خصوصی‌سازی قرار می گیرد جزو اموال وزارت امور اقتصادی و دارایی هستند و نقل و انتقالات در اموال آنها امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: تصرف در اموال دولت و اجاره دادن آن بدون اذن مالک تخلف محسوب می شود و تا جایی که من اطلاع دارم وزارت ورزش و جوانان تاکنون هیچ قراردادی برای اجاره دو باشگاه پرطرفدار پایتخت منعقد نکرده است و اگر این کار را بکند خلاف قانون عمل کرده است.

رئیس سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: کلمه اجاره در چند روز گذشته به اشتباه مطرح شده است و اینگونه که دوستان ما در وزارت ورزش اعلام کرده‌اند برای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس بحث حضور اسپانسر مطرح است و ما هم آن را قبول داریم و کاملا موجه است.

وی در پاسخ به این سؤال که با وجود اسپانسر تکلیف مزایده های بعدی چه می شود نیز گفت: قبل از برگزاری مزایده شرایط اعلام می شود و خریدار از تمام موارد موجود در باشگاه مطلع است؛ ما برند و ورزشگاه ها را برای مزایده گذاشته ایم و خریدار از فصل بعد از برنده شدن در مزایده حق بهره برداری دارد.
پوری حسینی در پایان گفت: تا پایان فصل نقل و انتقالات بحثی در خصوص برگزاری مزایده نداریم، در این فرصت اگر مجلس مصوبه ای برای خروج این دو باشگاه از مزایده داشت از آن تمکین می کنیم ولی اگر چنین نشد با قدرت تمام بعد از فصل نقل و انتقالات مزایده های بعدی را دنبال می کنیم.

وزارت ورزش: هواداران نگران نباشند با سازمان خصوصی سازی هماهنگ هستیم

مدیرکل مرکز اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان گفت: با سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد کاملاً هماهنگ هستیم، هواداران میلیونی دو باشگاه نگران فصل نقل و انتقالات نباشند.

مازیار ناظمی در گفتگو با خبر سیما در مورد غیرقانونی بودن اجاره باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال افزود: از سال گذشته که بحث واگذاری دو باشگاه سرخابی مطرح شد، با سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد کاملاً هماهنگ هستیم و وزیر ورزش با طیب‌نیا و پوری‌حسینی و خادم همگی دست در دست هم دادند تا آنچه وظایف قانونی بوده است انجام شود.

وی ادامه داد: بحث اجاره هم مطرح نیست، فقط بحث حامی مالی و اسپانسر مطرح شده است، می‌دانیم که استقلال و پرسپولیس هم‌اکنون در تملک وزارت امور اقتصادی و دارایی هستند.

ناظمی تصریح کرد: با توجه به اینکه این دو تیم اکنون در فصل نقل و انتقالات و آماده‌سازی جذب بازیکن هستند، می‌خواهیم هواداران میلیونی پرسپولیس و استقلال نگران نباشند و در این فصل نقل و انتقالات این دو باشگاه دست روی دست نگذارند و توانایی جذب بازیکنان مورد نظرشان را داشته باشند.

وی در خصوص اظهارات دیروز افشارزاده درباره اجاره باشگاه استقلال، گفت: همه موارد قانونی واگذاری دراختیار سازمان خصوصی‌سازی است و در مورد اجاره هیچ‌گونه عقد قراردادی نداشته‌ایم، فقط بحث اسپانسر استقلال از پارسال مطرح بوده که خواهان تمدید قرارداد به مدت سه سال است، فکر می کنم در انتقال معانی اشتباه شده در حالی که وزارت ورزش با سازمان خصوصی‌سازی کاملاً هماهنگ است.

نظر شما