شناسهٔ خبر: 56621572 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

اطلاع رسانی تبلیغی

خطاهای سیستم اعلام حریق خودکار و روش حل آن

سیستم های اعلام حریق معمولاً دارای سنسورهای پیشرفته ای هستند که توسط نصب کننده های متخصص در جاهای مختلف ساختمان نصب می گردند و وظیفه امنیت از ساختمان را بر عهده دارد.

صاحب‌خبر -

در روزگار فعلی استفاده از محصولات اتوماتیک رونق بسیار زیادی گرفته است و نصب سیستم اعلام حریق خودکار نیز یکی از این وسایل می باشد زیرا در گذشته نمونه غیر خودکار این محصول نیز در بازار موجود بود اما کارایی زیادی نداشت چون همواره باید یک فرد حریق را اعلام می کرد و به اهالی هشدار می داد و این مسئله در هنگام شب غیر ممکن است زیرا بسیاری از افراد در خواب هستند و امکان ندارد که کسی بیدار باشد و هشدار را روشن کند.

خطاهای سیستم اعلام حریق خودکار و روش حل آن

همچنین مجمتعهای تجاری بسیار متداول می باشد و قادر است تا به خوبی امنیت افراد موجود در آن محل را تضمین نماید که در نوع خود شایان ستایش می باشد و بهتر است بدانید که احتمال خطا در چنین محصولی بسیار پایین می باشد و در اغلب موارد هشدار را در موقع و زمان مناسب اعلام می کند و جای هیچ گونه نگرانی خاصی وجود نخواهد داشت. در ادامه با آراد برندینگ همراه باشید.

نوع عملکرد این محصول به گونه ای است که در ابتدا باید آن را با سیم کشی سیستم در جای مناسبی نصب کنید و کار شما در همین مرحله تمام می شود زیرا در هنگام حریق شما را آگاه خواهد کرد و در نظر داشته باشید که این سیستم از چند قسمت مهم تشکیل شده است که هر کدام وظیفه خاصی را بر عهده دارند.

از مهم ترین اجزا می توان به حسگرهای هوشمند اشاره نمود زیرا وظیفه تشخیص بو و غلظت دود را بر عهده دارند و همچنین باید پیام خطر را به سیستم مرکزی ارسال نمایند زیرا در مرحله بعدی باید آژیر روشن شود تا ساکنین هر چه زودتر محل را ترک کنند و از از محل خروج اضطراری اقدام به حرکت کنند.

 

سیستم اعلام حریق خودکار

این محصول دارای یک آژیر خاص می باشد که همه افراد باید اطلاع کافی از نوع صدای آن داشته باشند و در هنگام شروع هشدار همه به صورت دسته جمعی از حریق ایجاد شده آگاه شوند و باید بدانید که آژیر نیز بر روی دیوارهای مختلف در قسمتهای خاصی نصب می شود تا صدا در همه جا پخش شود و نوع عملکرد به این صورت است که ابتدا دود توسط حسگر نانو شناسایی می شود.

سپس به سیستم اصلی منتقل می شود سپس به تمامی آژیرها خواهد رسید و تمام این مراحل در چند ثانیه بسیار کوتاه انجام خواهد شد و همانطور که ملاحظه کردید هیچ گونه عامل انسانی در این میان دخیل نبوده است و این محصول را می توان یک گام ارزشمند در راستای هوشمند سازی ساختمانها دانست.

خطاهای سیستم اعلام حریق خودکار و روش حل آن

سیستم اعلام حریق خودکار قادر است تا حرارت را نیز تشخیص دهد و عملکرد آن تنها متکی به غلظت دود نمی باشد و اگر دمای محل از یک حد استاندارد فراتر برود آژیر خطر روشن خواهد شد و جالب است بدانید که شما می توانید با استفاده از پنل محصول غلظت و حرارت را بر روی یک عدد و حد خاص تنظیم کنید اما پیشنهاد می کنیم که اجازه دهید دستگاه بر اساس مقادیر استاندارد عمل نماید و به این صورت ایمنی بیشتری خواهید داشت و از همه نظر خیالتان راحت است.

تهیه چنین محصولی باید از مکان و فرد بسیار قابل اطمینانی انجام شود زیرا همانطور که می دانید نمونه های زیادی در بازار وجود دارد که اصالت آنها قابل تشخیص نمی باشد.

 

خرید سیستم اعلام حریق

عواملی همچون حرارت ناشی از پخت و پز در ساختمان، دود حاصله از سیگار کشیدن افراد، دود اگزوز خودروها، آلودگی هوا، شکسته شدن شیشه های ساختمان و غیره جزو عواملی هستند که ممکن است در سیستمهای اعلام حریق باعث بروز خطا و اشتباه شوند و آنها را گمراه کنند.

خطاهای سیستم اعلام حریق خودکار و روش حل آن

علاوه بر خرید سیستم اعلام حریق با کیفیت بالا، حتما برای نصب آن نیز از افراد ماهر و متخصص کمک بگیرید چون نصب و سیم کشی نادرست دستگاه هم یکی دیگر از عواملی می باشد که کارکرد دستگاه را به طور کامل مختل می کند.

به دلیل این که در سالهای اخیر شاهد ورود برندهای نامعتبری از سیستمهای اعلام حریق به بازار بوده ایم، هنگام خرید حتما دقت کنید که برند انتخاب شده توسط شما الزاما تاییدیه ی معتبری از سازمان آتش نشانی کشور داشته باشد تا بتواند تمام استانداردها و انتظارت لازم را به شما ارائه دهد.

موعه ی ما در حال حاضر جزو با سابقه ترین و بزرگ ترین مراجع تهیه ی سیستم اعلام حریق و کپسول آتش نشانی می باشد، هدف اصلی تیم ما حفظ جان و مال هموطنان عزیزمان در برابر این حادثه ی ناگوار می باشد و در راستای دست یابی به این هدف مهم از‌ هیچ گونه تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

نظر شما