شناسهٔ خبر: 56603661 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

روح الله ایزدخواه در گفت و گو با افکارنیوز؛

آئین نامه واردات خودرو ابهام دارد

عضو هئیت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: آئین نامه واردات خودرو ابهام دارد و آن را به صورت شفاف به مجلس ارائه نداده اند که بدانیم چگونه است. ما قطعاً بر روند اجرای قانون نظارت خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

روح الله ایزدخواه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، درباره واردات خودرو ، اظهار داشت: ما هم شنیدیم که به زودی واردات خودرو آغاز می‌شود، منتها آئین نامه واردات خودرو برای بنده و جمعی از همکارانم در مجلس ابهام دارد و به دست ما چیزی نرسیده است که به صورت دقیق آن را ببینیم.

وی متذکر شد: وزیر صمت و معاونانش در جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس آمدند و توضیحاتی به ما درباره واردات خودرو دادند اما برای ما ابهاماتی دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر آئین نامه دولت در برابر واردات خودرو دست‌انداز ایجاد کرده باشد، شرایط آنقدر سخت‌گیرانه می‌شود که به این راحتی واردات خودرو راه نمی‌افتد.

آئین نامه واردات خودرو ابهام دارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای مثال، در آئین نامه واردات خودرو برای تخصیص ارز سقف گذاشتند و ما گفتیم که شاید فردی بخواهد با ارز خارج از کشور خودرو وارد کند. شما چرا اصرار دارید که به واردکنندگان بگویید که از شما ارز بگیرند و خودرو وارد کنند. مگر نمی‌گویید که ارز نداریم یا ارز کم داریم، پس چگونه می‌خواهید برای واردات خودرو ارز دهید؟ چرا حتماً واردکننده باید از شما ارز بگیرد؟

ایزدخواه بیان کرد: موضوع نمایندگی فروش هم مطرح است و بنده که از طراحان طرح ساماندهی صنعت خودرو بودم از ابتدا این موضوع را حذف کردم که واردکننده نیازی به نمایندگی خدمات پس از فروش نداشته باشد و فقط تضمین کند که خدمات خواهد داد اما نمایندگی رسمی از تولیدکننده خارجی خودرو لزومی ندارد. ظاهراً موضوع نمایندگی فروش را هم در آئین نامه واردات خودرو دیدند که این موارد کار را سخت می‌کند و شبه انحصار ایجاد می‌کند و ما نگران این قبیل مسائل هستیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای ما آئین نامه واردات خودرو ابهام دارد و آن را به صورت شفاف به مجلس ارائه نکرده اند که بدانیم چگونه است. ما قطعاً بر روند اجرای قانون نظارت خواهیم کرد.

 

نظر شما