شناسهٔ خبر: 56592684 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

توافق گروه‌های سیاسی عراق بر سر گزینه پست ریاست جمهوری

منبع : ابنا

«عبد اللطیف رشید» گزینه گروه های سیاسی عراق برای پست ریاست جمهوری این کشور شد.

صاحب‌خبر -

طبق اعلام المیادین، این توافق پس از نشست پارلمان که در جریان آن زمان برگزاری جلسه انتخاب رئیس جمهور عراق تعیین گردید، صورت گرفت.

این در حالی است که «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق اعلام کرد که روز پنجشنبه هفته جاری، جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور این کشور برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، «محمد شیاع السودانی» نیز نامزد نهایی چارچوب هماهنگی نیروهای شیعه برای تشکیل دولت جدید عراق است.

عبداللطیف رشید کیست؟

عبداللطیف رشید، وزیر پیشین منابع آب و رئیس سابق هیأت مشاوران نهاد ریاست جمهوری کشور عراق از حزب اتحادیه میهنی کردستان است. او همسر شاناز ابراهیم احمد، خواهر هیرو ابراهیم احمد، رهبر پرنفوذ و همسر جلال طالبانی رهبر فقید حزب اتحادیه میهنی کردستان است. وی از نظر رویکرد سیاسی به خانواده طالبانی، پسران و برادرزاده‌های جلال طالبانی، نزدیک بسیاری دارد و از نظر اقتصادی نیز از نفوذی فوق العاده برخوردار می‌باشد.

به تازگی رسانه‌های عراقی از تشکیل ائتلافی فراگیر با عنوان «اداره دولت» بین چارچوب هماهنگی شیعی، دو حزب کردها (اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان عراق)، ائتلاف السیاده و العزم (اهل سنت) و فراکسیون مسیحی «بابلیون» خبر دادند.

انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق مهر ماه سال گذشته برگزار شد اما اکنون و با گذشت یک سال از برگزاری این انتخابات در پی اختلافات میان احزاب هیچ دولتی تشکیل نشده و به همین دلیل این کشور وارد یک بحران سیاسی پیچیده شده است.

...........................
پایان پیام/ 268


نظر شما