شناسهٔ خبر: 56591713 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

نصرالله: انقلاب اسلامی ایران، محور اختلاف امت را به نقطه وحدت تبدیل کرد/ تحولات کرانه باختری، باعث شوک صهیونیست‌ها شد

منبع : ابنا

دبیرکل حزب الله لبنان درباره ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و رژیم صهیونیستی گفت: من امروز می گویم که ما در ساعات حساسی قرار داریم و مرجعی که باید موضع رسمی لبنان را اعلام نماید میشل عون رئیس جمهور است. ما منتظر مواضع رسمی هستیم و هنگامی که هیات‌ها به راس الناقوره رفتند و توافق را امضا کردند می‌توانیم بگوییم که توافق حاصل شده است. ما به عنوان مقاومت منتظر خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

وجود رژیم صهیونیستی، شادی را از ما می‌گیرد

دبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه نباید در مواضع اختلافی بزرگنمایی کرد، ادامه داد: مردم یمن، با هر چه در اختیار داشتند، عشق خود را به رسول خدا (ص) نشان دادند. موجودیت رژیم صهیونیستی جایی برای شادی برای ما باقی نمی‌گذارد.

وی با تأکید بر اینکه پیامبر با خارج کردن اعراب جاهلی از پرستش بتها به سمت عبادت خداوند، رحمتی برای آنان بوده است، تصریح کرد: پیامبر (ص) ارزشهای اخلاقی و انسانی را مجددا زنده کرد. پیامبر (ص) زمانی که به حرام بودن خون و مال مردم حکم کرد، رحمت بود. اما امروز برخی از کشورهای غربی هستند که مردم را به سمت جاهلیت سوق می‌دهند.

دبیر کل حزب الله با انتقاد از افزایش میزان تولد کودکان حرامزده در کشورهای غربی و ترویج فرهنگ همجنسگرایی در این کشورها، آن را جاهلیت دانست و گفت: مجازاتهای اسلامی در ظاهر خشن هستند، ولی در باطن رحمت است. وجود، رسالت، اعمال و توصیه‌های پیامبر نیز رحمت بود.

وی افزود: اصرار بر نهاد ازدواج، تسهیل خانواده سازی و حفظ خانواده و انسجام آن از مهمترین مظاهر رحمت بود.
دبیرکل حزب الله همچنین بر مسئولیت همه به عنوان مسلمان و به ویژه مسئولیت علما، فرهیختگان و نخبگان در دفاع از پیامبر(ص) تاکید کرد.

ترسیم مرزهای دریایی لبنان

دبیرکل حزب الله لبنان پیرامون وضعیت داخلی لبنان تاکید کرد: در مورد ریاست جمهوری چیز جدیدی برای گفتن ندارم و خواهان تشکیل دولت هستیم.

سید حسن نصرالله درباره ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و رژیم صهیونیستی گفت: من امروز می گویم که ما در ساعات حساسی قرار داریم و مرجعی که باید موضع رسمی لبنان را اعلام نماید میشل عون رئیس جمهور است. ما منتظر مواضع رسمی هستیم و هنگامی که هیات‌ها به راس الناقوره رفتند و توافق را امضا کردند می‌توانیم بگوییم که توافق حاصل شده است. ما به عنوان مقاومت منتظر خواهیم بود.

دبیرکل حزب الله با اشاره به اظهارات متناقض مسئولان صهیونیستی طی هفته های اخیر گفت: در کابینه کنونی صهیونیستی نیز اختلافاتی وجود دارد. ما باید احتیاط کنیم. 
وی افزود: آنچه روزهای گذشته رخ داد، مذاکرات دشواری بود. ما از ابتدا اعلام کردیم که در کنار حکومت لبنان خواهیم بود. این توافق باید مطالبات و خواسته های دولت لبنان را برآورده کند و در این صورت مشکلی با این مسئله نداریم. ما باید هوشیار باشیم. آنچه برای ما اهمیت دارد، این است که در مطالبات مردم لبنان، از دولت دفاع کنیم.
سید حسن نصرالله اضافه کرد: برخی از رسانه‌های اسرائیلی و عربی  در حال ترویج این ادعا هستند که حزب الله خواستار بر هم خوردن این توافق است، این درحالی است که حزب الله از آغاز این پرونده، رفتار مناسبی داشت.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: اگر از من بپرسید خط مرزی شما کجاست من می‌گویم مرز ما تا غزه امتداد دارد، و بعد از آزادی فلسطین ما با این کشور هیچ مشکلی در زمینه ترسیم مرزها نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: گفت ما در برابر تجربه ای هستیم که رؤسای سه گانه لبنان به رغم اختلاف هایشان با یکدیگر همکاری داشتند.

سید حسن نصر الله تصریح کرد: دشمن صهیونیستی بیش از لبنانی ها از جنگ می هراسد. لبنان خواهد توانست این دستاورد بزرگ را در شرایط زمانی که هیچ کس به حقوق ما توجهی ندارد، محقق می‌کند.

دبیرکل حزب الله افزود: من در اینجا باید از رزمندگان مقاومت یاد کنم. ما نیازی به ارسال پهپادها یا غیره نداشتیم و هدف از ابتدا این بود که به دشمن بفهمانیم مقاومت در چیزی که می‌گوید جدی است. من می‌خواهم از این برادران رزمنده در مقاومت تشکر کنم و به آنها بگویم که همچنان آماده و هوشیار باقی خواهید ماند تا اینکه ببینیم تفاهم امضا شده است. ما باید در این زمینه با روحیه مسئولیت پذیری ملی رفتار کنیم و این موضوع باید به عنوان یک ثروت ملی که مختص به هیچ طایفه، یا طرف و منطقه مشخصی نیست مورد نظر قرار گیرد.

تحولات کرانه باختری، باعث شوک صهیونیست ها شد

سید حسن نصرالله در بخش دیگر سخنرانی خود به تحولات فلسطین پرداخت و گفت: رخدادهای غزه و کرانه باختری از اهمیت بسیاری برخوردار است و برای رژیم صهیونیستی و مسئولان آن، شوکه کننده بود. امروز در کرانه باختری شاهد مقاومت و انتفاضه مردمی هستیم؛ زیرا هر روز شاهد یک عملیات هستیم.

وی ادامه داد: مقاومت دست به کارهای زیادی زد که اسرائیل آن را شنید و مشاهده کرد و درک کرد. مقاومت در کرانه باختری امروز به همبستگی سیاسی، رسانه‌ای و مردمی کامل نیاز دارد و از توان تغییر معادلات برخوردار است و امید زیادی به آن هست.

سید حسن نصر الله ادامه داد: من در اینجا باید به جنبش جهاد اسلامی فلسطین و به ویژه آقای زیاد النخاله که نقش اصلی را در سیف القدس و وحدت صحنه ها ایفا کرده‌اند، سالگرد تاسیس این جنبش را تبریک می گوییم.

وی افزود: در ضمن من مواضع رهبری حماس در تقویت روابط با سوریه و تصمیم شجاعانه و حکیمانه و صحیح و سالم حماس را ارج می نهم، امروز فلسطین و منطقه و محور مقاومت بیش از هر زمانی نیازمند هم افزایی صفوف و همبستگی و حضور در موضع صحیح دارد.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت: اتحاد و انسجام محور مقاومت، عامل قدرتی است که از ملت های ما محافظت خواهد کرد.

...........................
پایان پیام/ 268

نظر شما