شناسهٔ خبر: 56589672 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

گزارش قدسنا از آخرین تحولات فلسطین اشغالی؛

نظامی صهیونیست در غرب نابلس به هلاکت رسید/ دیدار سفیر رژیم صهیونیستی و سرکرده منافقین در آلبانی/ تشدید تنش‌ها میان تل‌آویو و مسکو درباره اوکراین

یک نظامی صهیونیست که ظهر امروز در عملیات تیراندازی مبارزان مقاومت در غرب نابلس زخمی شده بود، به هلاکت رسید.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، یک نظامی صهیونیست که ظهر امروز در عملیات تیراندازی مبارزان مقاومت در غرب نابلس زخمی شده بود، به هلاکت رسید.

 

منابع فلسطینی امروز از عملیات تیراندازی مبارزان مقاومت در اطراف شهرک صهیونیست نشین شافی شومرون در غرب نابلس خبر دادند که در نتیجه آن یک نظامی صهیونیست زخمی شد.

 

بنابر این گزارش، یک گروه از شهرک نشینان صهیونیست امروز سه شنبه در حال برگزاری راهپیمایی در اطراف شهرک شافی شومرون در غرب نابلس بودند که در کنار آنها یگانی از ارتش رژیم صهیونیستی وظیفه حمایت از آنها را بر عهده داشت.

 

در همین حال، مبارزان فلسطینی که سوار بر خودرو بوده اند با تیراندازی به سوی نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست توانستند با موفقیت از محل عملیات دور شوند.

 

گروه مبارزان فلسطینی در کرانه باختری موسوم به عرین الاسود (بیشه شیرها) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مبارزان فلسطینی عضو این گروه، عملیات تیراندازی امروز را انجام دادند.

 

ارتش رژیم صهیونیستی نیز در پی این عملیات برای بازداشت مبارزان فلسطینی در حالت آماده باش قرار گرفته بود.

 

دیدار سفیر رژیم صهیونیستی و سرکرده منافقین در آلبانی

 

منابع خبری در آلبانی اعلام کردند که سفیر رژیم صهیونیستی در آلبانی با مریم رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین دیدار کرده است.

 

وبگاه المیادین به نقل از رسانه های آلبانی اعلام کرد که «گالیت بالج» سفیر  رژیم صهیونیستی در آلبانی با مریم رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین دیدار کرده است.

 

طبق گزارش رسانه‌های آلبانی، گسترش روابط میان رژیم صهیونیستی و گروهک تروریستی منافقین در این دیدار که در کمپ «اشرف» در جنوب آلبانی برگزار شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

بنابراین گزارش، دیدار سفیر رژیم صهیونیستی با سرکرده تروریست های مذکور در پاسخ به دیدار رجوی از سفارت رژیم تل آویو در ۲۷ سپتامبر صورت گرفته است.

 

بر اساس نوشته وبسایت «تیرانا وب» در آلبانی، با توجه به اغتشاشات پراکنده اخیر در ایران، حضور سفیر رژیم صهیونیستی در کمپ اشرف پیام روشنی از همبستگی تل آویو و گروهک تروریستی منافین دارد.

 

ژنرال صهیونیست: حزب الله، تل‌آویو را به زانو درآورد

 

یک ژنرال رژیم صهیونیستی درباره پرونده مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و این رژیم گفت که حزب الله تل آویو را به زانو درآورده و مجبور به تسلیم کرد.

 

«امیر آویوی» ژنرال رژیم صهیونیستی درباره پرونده مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و این رژیم گفت که حزب الله، تل آویو را به زانو درآورد و مجبور به تسلیم کرده است.

 

وی با انتقاد شدید از پیش نویس پیشنهادی توافق ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی، گفت: این یک اقدام بی سابقه و خطرناک است که حزب الله ما را تهدید می کند و ما در آستانه انتخابات پارلمانی به سرعت در مقابل خواسته های بیروت عقب نشینی می کنیم.

 

این ژنرال صهیونیست تاکید کرد که توافق مذکور یک آرامش موقت است و یک راهبرد بلندمدت نیست.

 

گفتنی است، در حالی که سران رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر درباره پیش نویس پیشنهادی میانجی آمریکایی برای ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی به شدت دچار اختلاف و جنگ لفظی شده اند، مسئولان صهیونیست از پذیرش این پیش نویس از جانب تل آویو خبر دادند.

 

بر همین اساس، روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز گذشته در گزارشی ضمن اعلام موافقت یائیر لاپید نخست وزیر و بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با پیش نویس توافق ترسیم مرزهای دریایی، از تایید احتمالی این توافق در کابینه رژیم صهیونیستی خبر داد.

 

هاآرتص به نقل از یک مقام سیاسی بلندپایه رژیم صهیونیستی در این باره نوشت: لاپید و گانتز ضمن تایید پیش نویس توافق ترسیم مرزهای دریایی میان بیروت و تل آویو، آن را برای رای گیری در جلسه آینده کابینه در روز پنج شنبه هفته جاری مطرح خواهند کرد.

 

در همین خصوص، بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درخصوص توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان گفت که در نهایت این توافق ماهیت اقتصادی دارد و طبیعتا در حین مذاکرات نمی ‌توان جزئیات توافق را اعلام کرد؛ اما اگر به نسخه نهایی از توافق دست یافتیم، این توافق بر روی میز «کنست» (پارلمان رژیم صهیونیستی) قرار خواهد گرفت و نکات مهم آن به طور منظم و شفاف در اختیار همه قرار خواهد گرفت.

 

قابل ذکر است که در اوایل هفته جاری آمریکا پیشنهاد جدیدی را در زمینه ترسیم مرزهای دریایی به طرف لبنانی و صهیونیستی ارائه کرد که از سوی دو طرف به طور مقدماتی مورد تایید قرار گرفته است.

 

تشدید تنش‌ها میان تل‌آویو و مسکو درباره اوکراین

 

پس از اینکه رژیم صهیونیستی حملات هوایی اخیر روسیه علیه اوکراین را محکوم کرد، تنش‌ها میان تل آویو و مسکو افزایش یافت.

 

به گزارش وبگاه عربی ۲۱، پس از اینکه رژیم صهیونیستی حملات هوایی اخیر روسیه علیه اوکراین را محکوم کرد، تنش‌ها میان تل آویو و مسکو افزایش یافت.

 

یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی، دیروز (دوشنبه)، بمباران روسیه علیه شهرهای مختلف اوکراین که به گفته وی هدف آن «مردم غیرنظامی کی یف و دیگر شهرهای اوکراین» بوده است را «به شدت محکوم کرد».

 

به دنبال آن، سفارت روسیه در تل آویو (دوشنبه شب) نسبت به بیانیه رژیم صهیونیستی در محکومیت حملات مسکو به اوکراین واکنش نشان داد و اعلام کرد که «اسرائیل» (رژیم صهیونیستی) در برابر تروریسم کی‌یف ساکت مانده است.

سفارت روسیه افزود که تل آویو همچنین در برابر کشته شدن داریا دوگین روزنامه نگار روس و حمله به پل شبه جزیره کریمه نیز موضعی اتخاذ نکرد.

 

در این راستا، «ایتامار آیخنر»، خبرنگار سیاسی روزنامه یدیعوت آحارونوت، به نقل از «یوگنی کورنیچوک»، سفیر اوکراین در تل آویو، گفت: «لاپید، علیرغم اینکه یکی از بزرگترین حامیان اوکراین است، اما تل آویو همچنان از انتقال کمک‌های نظامی به اوکراین می ترسد.

 

وی افزود: براساس نظرسنجی‌ها، بیش از ۸۰ درصد «اسرائیلی‌ها» (جامعه صهیونیستی) از اوکراین حمایت می‌کنند، اما به دلیل ترس از نیروهای روسی در سوریه، در مورد کمک‌های نظامی صحبت نمی‌کنند.

 

وی ادامه داد: با اینکه روسیه اکثر نیروها و مهمات جنگی خود را از سوریه خارج کرده است، اما سیاستمداران اسرائیلی (رژیم صهیونیستی) همچنان از آن به عنوان بهانه‌ای برای عدم کمک نظامی به اوکراین استفاده می‌کنند.

 

روسیه از بامداد روز دوشنبه (۱۰ اکتبر / ۱۸ مهرماه) چندین حمله موشکی به مرکز شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین و چند شهر دیگر در این کشور انجام داده که به کشته شدن دستکم ۱۰ نفر و زخمی شدن ۶۰ نفر دیگر منجر شد.

 

روسیه همچنین چند شهر دیگر در مناطق جنوبی و غربی اوکراین را هم هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده است.

 

حملات موشکی روسیه دو روز بعد از انفجار مهیبی در پل «کرچ» که به تخریب بخشی از آن منجر شد، به وقوع پیوست. این پل، تنها محور وصل کردن روسیه به شبه‌جزیره کریمه است. روسیه در سال ۲۰۱۴ این شبه‌جزیره را که تا آن زمان بخشی از اوکراین بود در پی یک همه‌پرسی به اراضی خود الحاق کرد. جنگ اوکراین در ماه‌های گذشته تنش‌ها میان روسیه و رژیم صهیونیستی را تشدید کرده و تعطیلی دفتر آژانس یهود در مسکو یکی از مهمترین تصمیمات کرملین علیه تل آویو بوده است.

 

الجزیره:چرا لیز تراس بر انتقال سفارت انگلیس به قدس اشغالی اصرار دارد؟

 

وبگاه الجزیره در گزارشی نوشت: بررسی سوابق تاریخی نشان می دهد چهار دولت متوالی محافظه کار انگلیس در ۱۲ سال گذشته، همواره برای نشان دادن نزدیکی خود به تل آویو، با یکدیگر رقابت کرده اند.

 

تصمیم لیز تراس، نخست وزیر انگلیس مبنی بر انتقال سفارت کشورش از تل آویو به قدس اشغالی، جنجال گسترده ای به پا کرده است. تصمیمی که با هنجارهای دیپلماتیک و قوانین بین المللی مغایر است.

 

تراس که در جمع انجمن «دوستان اسرائیل» (رژیم صهیونیستی) در حزب محافظه کار، خود را «یک صهیونیست تمام عیار و دوست قوی رژیم صهیونیستی» معرفی کرد، به خوبی با خطرات و حساسیت این انتقال آگاه است، اما سوال اینجاست که چرا اینقدر به انتقال سفارت انگلیس از تل آویو به قدس اشغالی مصمم است؟

 

در پاسخ به این سوال باید گفت که دو دلیل برای این کار وجود دارد. دلیل اول مربوط به ماهیت حزب محافظه کار است که بسیار نزدیک به رژیم صهیونیستی است، در واقع چهار دولت متوالی از زمان روی کار آمدن محافظه کاران در ۱۲ سال پیش، برای نشان دادن نزدیکی خود به تل آویو با یکدیگر رقابت کرده اند. این مسیر از دولت «دیوید کامرون» شروع شد که اعلام کرد یک «دوست قوی»  برای رژیم صهیونیستی است و نسبت به هر چیزی که به آنها مربوط می‌شود بسیار حساس است. بعد از او  «ترزا می» آمد که رژیم صهیونیستی را «مرکز دموکراسی و الگویی برای کل جهان» توصیف کرد! سپس « بوریس جانسون» بعد از به قدرت رسیدن گفت که «تا نخاع صهیونیستی است» و در نهایت به لیز تراس می رسیم که بر انتقال سفارت کشورش به قدس اشغالی پافشاری می کند.

 

ناظران بر این باورند که علاقه شدید نخست وزیران انگلیس  به رژیم صهیونیستی- به ویژه آنهایی که به حزب محافظه کار تعلق دارند -  نتیجه قدرت لابی  صهیونیستی در بریتانیا و به ویژه در درون حزب محافظه کار است.

 

اما دلیل دوم به  شخص لیز تراس مربوط می شود، وی که اخیراً به نخست وزیری رسیده است، برای حفظ موقعیت و تحمیل خود به عنوان  رهبر واقعی حزب محافظه کار با مشکلات واقعی مواجه است.

 

از این رو، تراس به دنبال هر متحد بالقوه‌ای است که ابتدا موقعیت خود را در حزب محافظه کار تقویت کند، و سپس با تبعیت از رفتار دونالد ترامپ مبنی بر بی توجهی به قوانین بین المللی، می‌خواهد رای‌دهندگان راست‌گرای پوپولیست را جذب خودش کند.

 

انتهای پیام/م/

نظر شما