شناسهٔ خبر: 56568756 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

ایراد مجلس به مصوبه واردات خودرو / آیین نامه واردات خودرو ابطال می شود؟

سخنگوی وزارت صنعت در واکنش به ۳ ایراد رئیس مجلس به مصوبه واردات خودرو گفت: این ایرادات مطرح شده به آیین‌نامه واردات خودرو سبب ابطال آن نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

 12 مهرماه قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در قالب نامه ای ایرادات سه‌گانه مصوبه دولت درخصوص واردات خودرو را به رئیس‌جمهور ابلاغ کرده است.

در این نامه تأکید شده براساس ماده 4 قانون ساماندهی صنعت خودرو ـ مصوب 1401 «واردات خودرو برابر آیین‌نامه‌ای که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با رعایت شرایط پیشنهاد می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد مجاز است». بنابراین، بند 8 مصوبه که تدوین و ابلاغ دستورالعمل اجرایی این تصویب‌نامه را به‌جای کمیسیون‌های متشکل از چند وزیر، صرفاً به وزارت صنعت، معدن و تجارت محول نموده از حیث تغییر مرجع تعیین، مغایر قانون است.

علاوه بر این نظر به تبصره 2 ماده 7 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ـ مصوب 1392 ـ که مقرر می‌دارد: «دولت حدود و مقررات استفاده از ارز را تعیین می‌کند» بنابراین بند 8 مصوبه ناظر به تفویض این امر به وزارت صنعت، معدن و تجارت از حیث تغییر مرجع تعیین، مغایر قانون است.»

امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت در همین ارتباط گفته است: این ایرادات مطرح شده به آیین‌نامه واردات خودرو سبب ابطال آن نخواهد شد. بلکه اشکال‌های وارده به این آیین‌نامه به زودی اصلاح و نتیجه آن در اسرع وقت تقدیم مجلس خواهد شد.

وی تأکید کرده است که عزم دولت و مجلس برای واردات خودرو جدی است و قطعا واردات انجام خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما