شناسهٔ خبر: 5656164 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

نکات مهم کنکوری

صاحب‌خبر -

  ثبت نام از داوطلبان آزمون سراسري سال 94 براي پذيرش دانشجو در دوره هاي روزانه، شبانه، نيمه حضوري، مجازي و بين المللي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي همچنين براي کد رشته هاي تحصيلي با آزمون دانشگاه آزاد اسلامي ، دانشگاه پيام نور و موسسات آموزش عالي غير انتفاعي و غير دولتي و دانشگاه فرهنگيان انجام شده است.


به گزارش فرهيختگان آنلاين(FDN.IR)، در همين خصوص حسين توکلي مشاور عالي سازمان سنجش اظهار داشت: به کليه داوطلبان توصيه مي شود که مندرجات دفترچه راهنماي شرکت در آزمون سراسري را که به همراه کارت شرکت در آزمون بر روي سايت سازمان سنجش آموزش کشور قرار مي گيرد و قابل مشاهده و پرينت مي باشد دقيقا مطالعه نمايند. در اين دفترچه کلياتي در رابطه با برگزاري آزمون، آشنايي با پاسخنامه و نحوه علامت گذاري در آن، نحوه پاسخگويي به سوالات، تعداد سوالات و دفترچه هاي آزمون، چگونگي حضور داوطلب در جلسه آزمون، ساعت و تاريخ برگزاري آزمون و توضيحات لازم در زمينه هاي ديگر درج شده است.


وي افزود: در حوزه هاي امتحاني صبح ها راس ساعت 7 صبح و بعد از ظهر ها راس ساعت 14:30 بسته خواهد شد و شروع فرآيند برگزاري آزمون صبح ها راس ساعت 7:30 دقيقه و بعد از ظهرها راس ساعت 15 آغاز مي شود.


توکلي ادامه داد: هر داوطلب براي ورود در جلسه آزمون علاوه بر پرينت کارت شرکت در آزمون گروه آزمايشي و همچنين اصل کارت ملي و يا اصل شناسنامه عکس دار بايد چند مداد سياه نرم پررنگ، مداد تراش، مداد پاک کن و يک سنجاق و يا سوزن به همراه داشته باشند.


همچنين هر داوطلب ضرورت دارد که با توجه به گروه آزمايشي انتخابي و با توجه به شماره داوطلبي که در بالاي کارت شرکت در آزمون هم به عدد و هم به حروف نوشته شده و همچنين آدرس محل برگزاري آزمون که در ذيل کارت شرکت درآزمون درج شده است نسبت به شناسايي حوزه امتحاني خود اقدام نموده تا در روز برگزاري آزمون با آرامش کامل در جلسه حاضر شود. به کليه داوطلبان شهرستان هاي بزرگ مانند تهران، شيراز، مشهد، تبريز، اصفهان، اهواز و غيره توصيه مي شود که حتما يک روز قبل از اجراي آزمون حوزه امتحاني خود را شناسايي نمايند.


توکلي گفت: داوطلبان بايد از آوردن وسايل اضافي مانند کيف دستي، ساک دستي، کتاب ، جزوه، هر گونه يادداشت، ماشين حساب، تلفن همراه، قلم نوري و غيره، به جلسه آزمون اکيدا خودداري نمايند. بديهي است در صورتي که داوطلبي عمدا يا سهوا هر يک از اين وسايل را با خود به جلسه آزمون ببرد آن فرد به عنوان متخلف تلقي مي شود و با وي رفتار خواهد شد.


وي در ادامه افزود: به داوطلبان هر يک از گروه هاي آزمايشي 5 گانه اکيدا توصيه مي شود که پس از ورود به حوزه هاي امتحاني مربوط با توجه به شماره داوطلبي مندرج در کارت شرکت درآزمون خود که هم به عدد و هم به حروف در بالاي کارت شرکت در آزمون درج شده است و با توجه به تابلوهاي راهنما در حوزه امتحاني سالن محل اجراي آزمون و صندلي خود را شناسايي کنند.


مشاور عالي سازمان سنجش اظهار داشت: در جلسه آزمون عمومي و اختصاصي به هر يک از داوطلبان گروه هاي آزمايشي علوم رياضي و فني و علوم تجربي، انساني، هنر و زبان هاي خارجي يک پاسخنامه داده مي شود که در اين مستطيل مطلقا نبايد چيزي نوشت و علامتي گذاشت و به غير از محل هاي مشخص شده در روي پاسخنامه از نوشتن و علامت گذاري در ساير محل ها خودداري شود در غير اينصورت فرد به عنوان متخلف تلقي مي شود.


وي بيان کرد: داوطلب بايد محل مخصوص جوابي را که در پاسخنامه براي هر سوال در نظر مي گيرد به وسيله مداد سياه نرم پر رنگ پر کند.

وي در پايان گفت: در تست هاي 4 گزينه اي براي هر پاسخ صحيح 3 نمره مثبت و براي هر پاسخ غلط به منظور خنثي کردن پاسخ هاي حدسي يا تصادفي يک نمره منفي منظور خواهد شد.


بنابراين به داوطلبان توصيه مي شود که اگر پاسخ صحيح سوالي را اصلا نمي دانند به آن سوال جواب ندهند زيرا به سوالهاي بدون جواب نمره منفي يا مثبت تعلق نمي گيرد و اگر به سوالي بيش از يک پاسخ داده شود همه پاسخ ها غلط محسوب خواهد شد و به آن سوال يک نمره منفي تعلق خواهد گرفت.
*باشگاه خبرنگاران

نظر شما