شناسهٔ خبر: 56548433 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

ماموستا عبدالسلام امامی:

تاثیر وحدت اسلامی بر هم افزایی علمی و فکری جهان اسلام غیر قابل انکار است

ماموستا امامی اظهار کرد: تمدن نوین اسلامی بدون وحدت شیعه و سنی محقق نمی شود. باید گفت نقش وحدت در بیداری امت قابل توجه است و تاثیر وحدت اسلامی بر هم افزایی علمی و فکری جهان اسلام غیر قابل انکار است.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، ماموستا عبدالسلام امامی، امام جمعه مهاباد در وبینار سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی ضمن تبریک هفته وحدت و ولادت با سعادت پیامبر(ص) اظهار داشت: تمدن نوین اسلامی بدون وحدت شیعه و سنی محقق نمی شود باید گفت نقش وحدت در بیداری امت قابل توجه است و تاثیر وحدت اسلامی بر هم افزایی علمی و فکری جهان اسلام غیر قابل انکار است.

وی افزود: خداوند متعال می فرمایند: "وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا" توجه به این آیه نکاتی را درمورد هم افزایی به مسلمانان گوشزد می کند. در اعتصام به حبل الله هم باید با اجتماع این کار را نشان داد که نتیجه آن هم افزایی است. البته باید به این مسئله توجه کنیم که قرآن کریم نفرموده است که واعتصموا بالاسلام بلکه فرمود وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ.

ماموستا امامی تصریح کرد: خداوند متعال برنامه الهی خود را به حبل الله تشبیه کرده است به این دلیل که راه رهایی امت اسلامی از دریای مشکلات و سختی ها چیزی  جز تمسک و چنگ زدن همگانی به حبل الله  نیست.

امام جمعه مهاباد خاطر نشان کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری، وحدت و اتحاد مسلمانان یک امر تاکتیکی نیست بلکه یک امر اصولی است، ایشان می فرمایند هم افزایی مسلمانان لازم است اگر مسلمان ها متحد باشند،  قوی تر می‌شوند بنابراین هم افزایی یکی از نتایجی است که خداوند متعال در دعوت مردم به وحدت مدنظر داشته است.
 
وی تصریح کرد: طلایه داران وحدت اسلامی از مرحوم شیخ شلتوت گرفته تا سیدجمال الدین اسدآبادی، آیت الله بروجردی، حضرت امام (ره)، امام موسی صدر و در عصر معاصر مقام معظم رهبری هرآنچه را  که در توان داشته اند برای وحدت استفاده کرده اند.
 
ماموستا امامی اذعان کرد:متاسفانه آنچه که امروز در جهان اسلام تحقق پیدا نکرده است، بحث سیاسی وحدت است، یعنی دولتمردان جهان اسلام آنگونه که باید و شاید به ندای علمای منادی وحدت و طلایه داران وحدت لبیک نگفته اند و تا به امروز این هدف والا که وحدت امت اسلامی است؛ ظهور و بروز کاملی نداشته است. باید بدانیم که جهان اسلام ظرفیت تبدیل شدن به بلوک قدرتمند سیاسی و حتی اقتصادی و نظامی جهان را دارد.

وی اضافه کرد: باید گفت قابلیت ها و ظرفیت های هم گرایی و هم افزایی در جهان اسلام قابل مقایسه با  دیگر نقاط جهان نیست. امتیازاتی چون امتیازات اقتصادی، منابع انرژی جهان ، نیروی نظامی بزرگ و همچنین موقعیت جغرافی- ژئوپلوتیکی و ژئواستراتژیکی و اکونومیکی در جهان اسلام قابل مقایسه با هیچ جای دیگر در جهان نیست.
 
ماموستا سلامی ادامه داد:  کشورهای اسلامی موظفند از اتحادی که خداوند متعال و رسول الله(ص)  آنان را به آن فراخوانده اند، استفاده کنند و به متون دینی که آنان را به وحدت فرا می خوانند، لبیک بگویند.

وی در پایان گفت: جهان اسلام با توجه به موقعیت استراتژیک خود هدف طمع ورزی های امپریالیسم قرار گرفته و استعمارنوین هر روز به شیوه ای به جهان اسلام حمله می کند بنابراین باید مسلمانان آگاه باشند که در دام دشمنان گرفتار نشوند.

انتهای پیام/
 

نظر شما