شناسهٔ خبر: 56548137 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

دبیرکل سازمان جوانان محب وطن پاکستان:

فتوا علیه یک فرقه اسلامی در راستای منافع دشمن است

«معراج خان کاکر» دبیرکل سازمان جوانان محب وطن پاکستان اظهار داشت: اگر یک اهل حدیث علیه یک فرقه فتوا دهد و تفرقه ایجادکند، در حقیقت مردم را برای جنگ و قتل یکدیگر تحریک کرده و مزدور دشمن است.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، «معراج خان کاکر» دبیرکل سازمان جوانان محب وطن پاکستان در وبینار سی‌وششمین کنفرانس وحدت اسلامی اظهار داشت: همه ما به یگانگی خداوند و رسالت پیامبر اسلام(ص) ایمان داشته و پیروی از سنت نبی اکرم(ص) را موجب کامیابی و کامرانی هر دو جهان می‌دانیم. 

وی با بیان این که دشمنان ما و کسانی که می‌خواهند به اسلام ضربه بزنند، قبل از هر چیز به تفرقه و فرقه‌گرایی در میان ما دامن می‌زنند، تصریح کرد: در زمان پیامبراکرم(ص) هیچ تفرقه‌ای وجود نداشت؛ همه ما مسلمان بودیم و با اتحاد و وحدت زندگی می‌کردیم.

این اندیشمند پاکستانی خاطرنشان کرد: دشمنان با استفاده از زبان‌گرایی و فرقه‌گرایی تلاش‌های زیادی برای ایحاد تفرقه میان مسلمانان کردند و موجب ایجاد تنفر شدند و مسلمانان نیز فراموش کردند که کلمه آنها یکی است و با یکدیگر برادرند.

وی افزود: ما دین و اسلامی که برای آن تلاش و جهاد کردیم را فراموش کرده و دچار فرقه‌گرایی شده ایم و علیه یکدیگر فتوا داده ایم.

دبیرکل سازمان جوانان محب وطن پاکستان خاطرنشان کرد: من و سازمان ما می‌خواهیم که این پیام را به مردم بدهیم که اگر یک سنی فتوای تکفیر شیعه بدهد و یا اگر یک شیعه فتوا به تکفیر سنی بدهد، آب به آسیاب دشمن ریخته و به دین ضربه زده است.

وی با بیان این که اگر یک اهل حدیث علیه یک فرقه فتوا دهد و تفرقه ایجادکند، در حقیقت مردم را برای جنگ و قتل یکدیگر تحریک کرده و مزدور دشمن است، گفت: ما داریم علیه این گونه افراد و تفکر آنها کار می‌کنیم و از همه درخواست می‌کنیم که حرف این‌ها را گوش نکنند.

«معراج خان کاکر» در ادامه با اشاره به این که ما در پاکستان علیه فرقه‌گرایی، قوم‌گرایی و زبان‌گرایی وارد عمل شده ایم، اظهار داشت: هر مسلمانی می‌تواند در کشور خود مانند ما کار کند.

وی پیشنهاد داد: یک سازمان تشکیل شده و در کشورها و شهرهای مختلف شعبه داشته و در بخش‌های مختلف از جمله آموزش و اقتصاد نماینده داشته باشد تا این نماینده‌ها در راستای اسلام و منافع اسلامی کار کنند.  

این اندیشمند پاکستانی با بیان این که دشمنان ما در تمام شعب زندگی ما رخنه کرده‌اند و برای ضربه زدن به دین و کشور تلاش می‌کنند، گفت: ما نیز برای مبارزه با دشمن باید از این طریق وارد شویم و در تمام شعبه‌های زندگی به افراد، تعلیم وحدت و یگانگی اسلام دهیم و آنها را با روح اسلام آشنا سازیم تا بتوانیم جلوی تبلیغات و تلاش‌های دشمن را بگیریم. این تنها روش و راهکار است که شما می‌توانید دین و کشور خود را نجات دهید.

وی در پایان اظهار داشت: پیشنهاد من به همه برادران مسلمان این است که هرجا سخن از ایجاد تفرقه و دوری در میان مسلمانان و تکفیر دیگران باشد، احساساتی عمل نکنند و با نهایت تفکر و تدبر مردم را به وحدت فراخوانند.

وی افزود: شما باید علیه تبلیغات و تلاش‌های دشمن با زبان خود عمل کنید که زبان شما بیش از شمشیر برنده خواهد بود.
 

نظر شما