شناسهٔ خبر: 56548127 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رکورد تاریخی راموس؛ دریافت بیست و هشتمین کارت قرمز!

صاحب‌خبر -
رکورد تاریخی راموس؛ دریافت بیست و هشتمین کارت قرمز!
خبرگزاری آریا- در جریان نیمه اول دیدار رنس و پاری سن ژرمن در هفته دهم لیگ1 فرانسه، سرخیو راموس با کارت قرمز داور از زمین بازی اخراج شد.
به گزارش آریا، راموس پس از دریافت کارت زرد اول به داور اعتراض کرد و به فاصله چند ثانیه کارت زرد دوم را مقابل چشم خود دید تا از زمین بازی اخراج شود. او تا کنون 28 بار در طول دوران حرفه ای خود با کارت قرمز داوران روبرو شده است. به نقل از اوپتا؛ راموس فقط 21 بار در مسابقات لیگ (لالیگا و لیگ1) کارت قرمز دریافت کرده است. از سال 2000 به بعد، او حداقل 7 بار بیش تر از هر بازیکنی در پنج لیگ معتبر اروپایی از زمین بازی اخراج شده است.
شاگردان کریستوف گالتیه امشب در هفته دهم لیگ یک میهمان رنس بودند و در نهایت به تساوی بدون گل رضایت دادند. مهمترین اتفاق بازی در دقیقه 41 رخ داد؛ زمانی که سرخیو راموس با دریافت دو کارت زرد پیاپی از بازی اخراج شد. مدافع باتجربه اسپانیایی ابتدا با خطا روی دیون لوپی، هافبک سنگالی حریف، با کارت زرد داور روبرو شد اما اعتراض شدید او باعث شد تا داور یک کارت دیگر هم به او نشان بدهد و او را از زمین اخراج کند.
پی اس جی با یک بازی کمتر فرصت گلزنی چندانی ایجاد نکرد و در مقابل این تیم میزبان بود که فرصت های خوبی داشت که با درخشش جانلوییجی دوناروما از دست رفت و در نهایت دو تیم به یک امتیاز از این بازی رضایت دادند. علی رغم این تساوی، پاریسی ها همچنان با 26 امتیاز از 10 بازی در صدر جدول جای دارند و المپیک مارسی با سه امتیاز کمتر در رده دوم است.
پاری سن ژرمن شب گذشته در چارچوب رقابت‌های هفته دهم لیگ فرانسه به مصاف رنس رفت و با تساوی 0-0 برابر این تیم متوقف شد. شاگردان کریستوف گالتیه در این بازی پر برخورد نتوانستند با وجود تمام تلاشی که به کار گرفتند دروازه حریف را باز کنند و به ناچار به تقسیم امتیازات رضایت دادند. یکی از اتفاقات عجیبی که در جریان این بازی رخ داد این بود که راموس در دقایق پایانی بازی به خطار خطایی که مرتکب شده بود از سوی داور با کارت زرد جریمه شد اما بلافاصله کارت قرمز را نیز دریافت کرد تا در فاصله چهار دقیقه تا پایان زمان قانونی نیمه اول مجبور به ترک زمین بازی شود. 
دلیل داور این بازی برای نشان دادن کارت قرمز به این مدافع اسپانیایی این بود که او از کلمات توهین آمیزی استفاده کرده است و به همین دلیل تصمیم به اخراجش از زمین گرفت، نظری که بازیکنان و کادر فنی پی اس جی با آن موافق نبودند. دانیلو پریرا پس از پایان بازی به کانال پلاس گفت:« فکر می‌کنم داور باید این موقعیت را بهتر مدیریت می‌کرد. هیچ دلیلی برای این کار وجود نداشت. این تصمیم ما را خشمگین کرد چون می‌خواستیم فوتبال بازی کنیم اما این کار شرایط را پیچیده کرد.» گالتیه نیز در نشست خبری در پاسخ به سوالی در این باره اظهار داشت:« من متقاعد نشدم که توهینی که راموس به خاطر آن از زمین بازی اخراج شد، خطاب به داور بوده باشد. این تصمیم درست نبود.»
تلاش‌های بازیکنان پی اس جی در این بازی برای رسیدن به گل فایده‌ای نداشت و آنها موفق نشدند سه امتیاز این بازی را از آن خود کنند. هرچند شکست مارسی در دیگر دیدار این هفته باعث شد که اختلاف آنها با تیم دوم جدول حفظ شود.  گالتیه پس از پایان بازی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت:« نیمار در این بازی به میدان نرفت چون اخیرا در دیدارهای متعددی حضور داشت و فرصتی برای استراحت پیدا کرده بود. مشخصا وقتی که او در زمین حاضر شد دیدیم که رابطه خوب و درستی در خط حمله تیم شکل گرفت.»
این مربی فرانسوی با تمجید از عملکرد ستاره برزیلی تیمش در این بازی گفت:« حضور نیمار در زمین باعث شد که ما در نیمه دوم عملکرد بهتری داشته باشیم و بتوانیم از نظر عددی بر حریف غلبه کنیم. متاسفانه نیمار نتوانست روی موقعیت تک به تک ضربه دقیقی بزند و امباپه هم موقعیت خوبی داشت که با مهار درخشان دروازه‌بان حریف همراه شد و فرصت پیروزی را از ما گرفت. این مسائل در فوتبال مهم است، حتی اگر ما خوشمان نیاید.»
او درباره نمایش نه چندان خوب تیمش در نیمه اول اضافه کرد:« کارت قرمز راموس در دقیقه 41 تاثیرگذار بود اما توجیه خوبی برای نمایش ضعیف ما نیست. ما باید تنوع بیشتری در بازی داشته باشیم. ما بهتر بازی کردیم، برتری عددی داشتیم، بازی روانی راائه کردیم و شانس‌هایی داشتیم اما در آخر از فرصتی که داشتیم برای کسب سه امتیاز این بازی استفاده نکردیم.»

نظر شما