شناسهٔ خبر: 56537197 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

دموکرات‌ها خواستار خروج نظامیان آمریکایی از عربستان و امارات شدند

گروهی از قانونگذاران دموکرات آمریکا بدنبال تصمیم اوپک پلاس مبنی بر کاهش تولید نفت به میزان ۲ میلیون بشکه در روز، خواستار خروج نظامیان آمریکایی از عربستان و امارات متحده عربی شدند.

صاحب‌خبر -

«تام مالینوسکی» از ایالت نیوجرسی، «شان کاستن» از ایالت ایلینوی و «سوزان وایلد» از ایالت پنسیلوانیا به تازگی قانونی را ارائه دادند که خروج همه نیروهای آمریکایی از دو کشور عربستان و امارات متحده عربی به همراه سامانه های موشکی همچون پاتریوت و سیستم دفاعی تاد را الزامی می کند.

این قانونگذاران با صدور بیانیه ای اعلام کردند: کاهش شدید تولید نفت از سوی عربستان و امارات در شرایطی که پرزیدنت بایدن به هر دو کشور در ماه های اخیر پیشنهادهایی ارائه داده است، اقدامی خصمانه علیه ایالات متحده و نشانه آشکار از این مساله است که این دو کشور جانب روسیه را در جنگ علیه اوکراین گرفته اند.

تصمیم سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش نفت، احتمالا باعث افزایش بهای نفت در اقتصاد سخت جهانی حال حاضر شده و با نزدیک شدن به انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا، یک ضربه سیاسی سخت به جو بایدن رئیس جمهوری این کشور تلقی می شود.

این گزارش می افزاید: بایدن به دلیل زدن دستش به دست محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به رسم سلام در جریان سفر به ریاض، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

مقام های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیدند که این مقام سعودی در قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار واشنگتن پست دست داشته است.  

در این میان، قانونگذاران دموکرات آمریکا گفتند که عربستان و امارات طی سال ها به حضور نظامی آمریکا برای محافظت از میادین نفتی در این کشورها و برقراری امنیت متکی بوده اند.

نمایندگان آمریکایی در بیانیه خود افزودند: هیچ دلیلی نمی بینیم که نیروها و پیمانکاران آمریکایی به ارائه خدمات به کشورهایی که به طور فعالانه علیه ما اقدام می کنند، ادامه دهند.

دموکرات‌ها خواستار خروج نظامیان آمریکایی از عربستان و امارات شدند

نمایندگان مزبور تاکید کردند: چنانچه عربستان و امارات خواستار کمک به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هستند، باید برای دفاع از خود نیز به وی نظر داشته باشند.

به گزارش ایرنا؛ جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی با ناامید کننده خواندن تصمیم اوپک پلاس، اعلام کرد که آمریکا به دنبال گزینه های جایگزین است.

بایدن درباره تصمیم کاهش تولید نفت از سوی اوپک پلاس، گفت: در حال بررسی گزینه های مختلفی هستیم که در اختیار ما قرار دارد اما هنوز تصمیمی نگرفته ایم.

اوپک پلاس در نشست روز چهارشنبه در وین درباره شدیدترین کاهش تولید و عرضه نفت خود از زمان آغاز همه گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ به توافق رسید و قرار است تولید نفت را به میزان ۲ میلیون بشکه کاهش بدهد که احتمال افزایش قیمت سوخت در آمریکا را پیش از انتخابات میان دوره ای کنگره افزایش داده است.

 این توافق به رغم فشار آمریکا و دیگر کشورها برای تولید بیشتر، حاصل شده و عرضه را در بازاری که هم اکنون نیز در تنگنا هست، محدودتر می‌کند.  

تحلیلگران سیتی بانک گفته‌اند افزایش قیمت نفت با کاهش قابل توجه تولید این محصول می‌تواند دولت بایدن را در آستانه انتخابات میان دوره‌ای کنگره عصبانی کند.

این تحلیلگران با اشاره به لایحه مقابله با انحصارطلبی آمریکا علیه اوپک عنوان کردند که تصمیم جدید اوپک پلاس می‌تواند واکنش‌های سیاسی بیشتری را از سوی آمریکا برانگیزد که شامل آزادسازی بیشتر ذخایر استراتژیک و نیز گسترش لوایج نوپک (علیه اوپک) است.

پیش بینی بانک جی پی مورگان نیز نشان داده که  واشنگتن اقدامات متقابلی از جمله آزادسازی ذخایر بیشتر نفت را در دستور کار قرار دهد.

 

نظر شما