شناسهٔ خبر: 56509196 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جزئیات عملیات هلی برن نظامیان آمریکایی در شمال شرقی سوریه

منابع سوری از حمله نظامیان آمریکایی به یکی از روستاهای قامشلی در شمال شرق سوریه و کشتن یک نفر و ربودن چند نفر دیگر خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، تلویزیون رسمی سوریه امروز پنج شنبه از عملیات هلی برن نظامیان آمریکایی در حومه جنوبی شهر «قامشلی» در شمال شرق سوریه و کشته شدن یک فرد سوری خبر داد.

بر اساس گزارش منابع آگاه، شش بالگرد ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا حوالی ساعت چهار بامداد روز پنج شنبه با پشتیبانی چند جنگنده در روستای «ملوک السرایا» در حومه جنوبی قامشلی که تحت کنترل نیروهای ارتش سوریه قرار دارد، عملیات هلی برن انجام دادند.

به گفته این منابع، نیروهای آمریکایی که شمار آنها ۵۰ نفر تخمین زده شده است، با بلندگو از ساکنان روستا خواستند از خانه‌های خود خارج نشوند و چراغ‌ها را خاموش کنند. سپس از شخصی به نام «راکان ابوحایل» خواستند تا خود را فوراً تسلیم کند.

منابع مذکور اعلام کردند ابوحایل که از اهالی روستای «تویمین» در حومه شرقی قامشلی بوده است، به سوی نیروهای آمریکایی تیراندازی کرده و در درگیری با آنها کشته شد. نظامیان آمریکایی شماری از اعضای خانواده‌ای که ابوحایل را پناه داده بودند و همچنین شماری از اهالی روستا را ربودند.

این در حالی است که خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع سوری از درگیری نیروهای ارتش سوریه و نظامیان آمریکایی پس از این عملیات خبر داد.

نظر شما