شناسهٔ خبر: 56502697 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

آزمایش موشکی کره جنوبی و آمریکا علیه پیونگ یانگ یکی از موشک‌ها منفجر شد!

صاحب‌خبر -

 

در پی آزمایش‌های مکرر موشکی کره شمالی در هفته پیش، آمریکا و کره جنوبی ۴ فروند موشک سطح به سطح، به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) پرتاب کردند. همزمان، به دنبال انفجار در پایگاه هوایی شهر «گانگ‌نئونگ» کره جنوبی مشخص شد که نقص در موشک بالستیک شلیک شده این کشور عامل این اتفاق بوده است.
رسانه‌های محلی بامداد سه‌شنبه از شلیک پنجمین موشک بالستیک توسط کره شمالی به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) خبر دادند؛ آزمایش‌هایی که نگرانی شدید آمریکا، کره جنوبی و ژاپن را به همراه داشت. رسانه‌های محلی هم بامداد چهارشنبه از اقدام مشترک آمریکا و کره جنوبی در شلیک آزمایشی ۴ فروند موشک سطح به سطح، به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) در واکنش به موشک‌پرانی کره شمالی خبر دادند.
ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با صدور بیانیه‌ای گفته در این رزمایش موشکی، هر طرف ۲ فروند موشک از سامانه تاکتیکی ارتشی (ATACMS) شلیک کرد که با دقت به اهداف فرضی خود اصابت نمودند. در این بیانیه است که این رزمایش موشکی، توانایی کره جنوبی و آمریکا برای بازدارندگی در برابر اقدامات تحریک‌آمیز بیشتر از سوی کره شمالی را نشان داد. البته این واکنشِ مشترک بدون خرابکاری! هم نبود. نقص در یک موشک بالستیک کره جنوبی حین مانور با آمریکا عامل انفجار آن شد؛ موشکی که به تلافی پرتاب موفقیت‌آمیز موشکی کره شمالی بر فراز دریای ژاپن شلیک شد. منابع خبری شامگاه سه‌شنبه از وقوع انفجاری در پایگاه هوایی «گانگ‌نئونگ» در کره جنوبی خبر دادند. یک مقام نظامی کره‌جنوبی پیشتر گفته بود که این انفجار یک حادثه بود اما از ارائه جزئیات بیشتر درباره این حادثه خودداری کرد. انفجار و آتش‌سوزی متعاقب آن، ساکنان شهر ساحلی گانگ‌نئونگ را که قبلا از آزمایش‌های تسلیحات تحریک‌آمیز فزاینده توسط رقیب کره شمالی ناآرام بودند، وحشت زده و گیج کرد.

نظر شما