شناسهٔ خبر: 56499637 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نیروهای اوکراینی در لوگانسک پیشروی می کنند/روسیه قول داد که زمین ها را پس بگیرد

صاحب‌خبر -
نیروهای اوکراینی در لوگانسک پیشروی می کنند/روسیه قول داد که زمین ها را پس بگیرد
خبرگزاری آریا- سرگئی گایدای روز چهارشنبه پیشروی نیروهای اوکراین را در منطقه لوگانسک (شرق) که تقریباً به طور کامل توسط روس‌ها کنترل می شد، اعلام کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا؛گایدای در ویدئویی که در تلگرام منتشر شد، گفت"الاناین خبر رسمی است. خلع اشغال منطقه لوگانسک آغاز شد و بسیاری از شهرها از دست ارتش روسیه آزاد شدند.

علاوه بر این، کرملین روز چهارشنبه متعهد شد که اراضی را که اخیراً مسکو از دست داده در مناطقی که در جنوب و شرق اوکراین ضمیمه کرده است، بازگرداند و تأکید کرد که این مناطق «برای همیشه» نزد روسیه باقی خواهند ماند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در پاسخ به سوالی در مورد مرزهای دقیق این مناطق الحاق شده در حالی که نیروهای روسی پس از ضدحمله اوکراینی برخی از شهرها را رها کرده اند، به خبرنگاران گفت:
برخی از زمین ها بازگردانده خواهند شد و ما با ساکنان (محلی) در مورد تمایل آنها برای زندگی در روسیه رای خواهیم داد.

روز چهارشنبه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه رسماً الحاق بیش از 15 درصد از مساحت اوکراین را تکمیل کرد، در حالی که نیروهای روسیه در تلاش برای جلوگیری از حمله متقابل اوکراین به بخش‌های وسیعی از مناطق الحاق شده هستند.

در بزرگترین گسترش قلمرو روسیه در حداقل نیم قرن گذشته، پوتین قوانینی را برای الحاق جمهوری خلق دونتسک، جمهوری خلق لوهانسک، منطقه خرسون و منطقه زاپوریژیا به روسیه امضا کرد.

دومای ایالتی، اتاق سفلای پارلمان روسیه، اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، چهار قانون اساسی فدرال را در مورد ورود جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک، زاپوریژیا و خرسون به فدراسیون روسیه امضا کرده است."

نظر شما