شناسهٔ خبر: 56479914 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه خبرداد؛

ارتقای مرتبه بیش از ۵۰۰ عضو هیات علمی مربی در دانشگاه پیام نور

زهرا سیفی

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: از ۸۰۰ نفر عضو هیأت علمی این دانشگاه با مرتبه مربی ۵۰۰ نفر ارتقا پیدا کردند.

صاحب‌خبر -

ابراهیم تقی پور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اینکه چند درصد اساتید دانشگاه پیام نور در مرتبه مربی (کارشناسی ارشد) فعالیت می‌کنند گفت: برخی از اساتید دانشگاه در مرتبه مربی هستند اما تعداد این مربیان بسیار محدود است.

وی ادامه داد: همین تعداد محدود مربی نیز به صورت مأموریت تحصیلی در دوره دکتری مشغول تحصیل هستند از حدود ۳ هزار و ۸۰۰ عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور نزدیک ۸۰۰ نفر با مرتبه مربی فعالیت می‌کنند البته مربیانی که در دوره دکتری مشغول تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور افزود: تعداد مربیانی که فقط کارشناس ارشد باشند بسیار محدود بوده و در رشته‌هایی مانند هنر فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: از ۸۰۰ نفر عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور با مرتبه مربی، حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر هستند که در دوره دکتری مشغول به تحصیل نیستند و مابقی به صورت مأموریت تحصیلی در حال تحصیل در دوره دکتری هستند که به زودی مراحل ارتقا آنها طی می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور افزود: بنابراین درصد مربیان ارشد این دانشگاه محدود است و در حال حاضر ۱۰۰ استاد تمام ۳۸۰ دانشیار و بیش از دوهزار استاد یار در دانشگاه پیام نور مشغول فعالیت هستند.

نظر شما