شناسهٔ خبر: 56443896 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش

انهدام 600 هواپيماي دشمن در جنگ تحميلي

صاحب‌خبر -
انهدام 600 هواپيماي دشمن در جنگ تحميلي
خبرگزاری آریا-امیر سرتیپ صباحی‌فرد با اشاره به نقش تعیین‌کننده نیروی پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس، گفت: پدافند هوایی بیش از 600 جنگنده دشمن را در طول جنگ 8 ساله سرنگون کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش  درخصوص نقش پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس گفت: نیروی پدافند هوایی ارتش در همه عملیات‌های دوران دفاع مقدس حضوری مؤثر و مقتدرانه داشت.
امیر صباحی‌فرد ادامه داد: در عملیات والفجر 8 پدافند هوایی بیش از 70 فروند هواپیمای پیشرفته و به‌روز دشمن بعثی را که بلوک شرق و غرب در اختیارشان گذاشته بود، سرنگون کرد.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: این یک واقعیت است که در دوران دفاع مقدس بیش از 30 کشور در مقابل ما ایستاده و دشمن ما را پشتیبانی می‌کردند؛ چراکه در روز‌های آغازین جنگ تعداد جنگنده‌های رژیم بعثی حدود 350 فروند بود، اما در پایان جنگ تحمیلی و با وجود اینکه پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران بیش از 600 فروند از هواگرد‌های آنان را ساقط کرده بود، تعداد 900 فروند از انواع جنگنده‌ها و هواپیما‌ها را در اختیار داشتند.
وی افزود: ناوگان هوایی ارتش بعثی در طول دوران دفاع مقدس سه مرتبه به‌طور کامل بازسازی شد و این در واقع بیانگر عملکرد مطلوب پدافند هوایی در آن دوران است.
امیر صباحی‌فرد تصریح کرد: وقتی به جنگ‌های امروز نگاه می‌کنیم، درمی‌یابیم که به‌طور طبیعی با آغاز یک جنگ فرودگاه‌های کشور‌های درگیر تعطیل و با اخلال در فعالیت مواجه می‌شوند در صورتی که ملت ایران هشت سال جنگید در شرایطی که فرودگاه‌های نظامی و کشوری همواره دایر و فعال بودند.
فرمانده نیروی پدافند هوایی با اشاره به اینکه دشمن با انهدام نفتکش‌ها در پی آن بود تا اقتصاد جنگ را فلج کند، گفت: رژیم بعثی در آن دوران تمام تلاش خود را کرد که به اقتصاد کشور ما و صادرات نفت لطمه وارد کند و از این طریق کشور ما را دچار مشکلات اساسی کند؛ اما نیروی پدافند هوایی در سراسر کشور به ویژه در جزیره خارگ حضور مقتدرانه داشت و اجازه نداد که حتی یک روز صادرات نفت به تعویق بیفتد.

نظر شما