شناسهٔ خبر: 56438439 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

فرمانده کل سپاه: به هر تهدیدی با صلابت پاسخ می دهیم

صاحب‌خبر -
 

سرویس خبر: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت شهادت ۴ پاسدار در زاهدان تاکید کرد: انتقام از خون شهدای سپاه و بسیج را در دستور کار خود می دانیم.
در بخشی از پیام سردار حسین سلامی آمده است: شهادت مظلومانه پاسداران و بسیجیان حریم امنیت ، سردار رشید اسلام سید حمیدرضا هاشمی ( معاون اطلاعات سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان) و همرزمان شهیدش محمد امین آذر شکر،سعید برهان زهی ریگی و محمد امین عارفی در میدان پرافتخار دفاع از امنیت و آرامش مردم فهیم و غیور زاهدان را به محضر مبارک رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی ، آحاد ملت شریف و مجاهد ایران اسلامی به ویژه خانواده معظم آنان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.
این شهیدان عالیقدر بویژه سردار شجاع و پاکباخته شهید هاشمی عمر با برکت خود را وقف خدمت صادقانه و عاشقانه به ملت و مملکت اسلامی به ویژه استان کهن سیستان و بلوچستان و صیانت از امنیت و آرامش مردمان این منطقه کردند، که شعاع درخشش ، شکوه و عظمت آن برای همیشه ماندگار و راهنمای نسل‌های آینده استان و بلکه ایران عزیز خواهد بود.
در ادامه این اطلاعیه تاکید شده است: بر هوشمندی، هوشیاری، بردباری و بصیرت مثال‌زدنی یکایک زاهدانی های مومن که همیشه پیرو آموزه های پیامبر اعظم (ص) و پاسدار وحدت ، اخوت و یکپارچگی بین مذاهب اسلامی هستند ، درود می فرستم و از همکاری و همراهی آنان با حافظان امنیت و نظم جامعه در لحظات حساس پس از واقعه تلخ و ناگوار اخیر که دست‌های پلید سردمداران نظام سلطه و استکبار به ویژه حاکمان رژیم تروریست پرور امریکا و دولت جعلی و جنایتکار صهیونیستی در فرماندهی تروریست های تجزیه طلب و بقایای گروهک خائن، خبیث و تروریستی عبدالمالک ریگی معدوم دیده می‌شود، خاضعانه قدردانی می‌کنم .
مرزداران واقعی ایران اسلامی در منطقه راهبردی جنوب شرق به واقع شما مرزنشینان عزیز بلوچ و سیستانی هستید که رزمندگان حافظ امنیت به پشتوانه شما ضربات مهلک و ویرانگری را به اردوگاه شیطان و تروریست‌های جلاد و خون آشام در این دیار وارد می کند .
در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: انتقام از خون شهدای سپاه و بسیج و مردمانی که قربانی جنایت جمعه سیاه زاهدان شدند را در دستور کار خود می دانیم و به مردمان صبور و نجیب این استان اطمینان می‌دهیم راه سردار سرافراز شهید حمیدرضا هاشمی و دیگر شهیدان به خون خفته در مقابله فداکارانه و بی‌وقفه با توطئه های استکبار جهانی و تروریست‌های مزدور و اجیر شده توسط سرویس‌های امنیتی بیگانه تا سر حد شهادت ادامه خواهد داشت.
فرمانده کل سپاه در پایان تاکید کرده است: به فضل الهی پاسداران انقلاب و بسیجیان دریادل منطقه ،متحد و یکپارچه با سایر نیروهای امنیتی ، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی استان که امنیت و آرامش مردم را خط قرمز خود می دانند، هرگونه تهدید و خطر در این مسیر مبارک را با قاطعیت، صلابت و شجاعت پاسخ خواهند داد.
دستگیری ۸ شرور مسلح ناامنی‌های زاهدان
دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۸ نفر از اشرار مسلح که قصد افزایش دامنه ناامنی‌ها را داشتند، دستگیر شده‌اند.
مهدی شمس‌آبادی حوادث پریروز زاهدان که از حمله به یک پاسگاه آغاز شد را اینگونه تشریح کرد: ابتدا ماموران حاضر در پاسگاه مورد اشاره سعی کردند با مدیریت فضا عکس‌العملی نسبت به متعرضان و حمله‌کنندگان نشان ندهند، اما افراد معاند نظام در ادامه اقدامات مجرمانه خود اقدام به تخریب درِ ورودی پاسگاه کردند و با به آتش کشیدن یک خودرو، چند نفر از ماموران فراجا را مصدوم کردند.
وی با بیان این که افراد متعرض و حمله‌کننده وابستگی سازمانی به گروهک‌های معاند داشته‌اند، افزود: حمله‌کنندگان به پاسگاه انتظامی وابسته به گروهک‌های معاند و تجزیه‌طلب بوده‌اند و گروهک‌های ضد ‌تمامیت ارضی کشور از آن‌ها اعلام حمایت کرده‌اند و درحقیقت این اقدام آن‌ها هیچ ارتباطی به مردم نداشته است. این افراد همچنین در اقدامی تروریستی با سلاح وارد خیابان شدند و به سمت ماموران و حتی مردم عادی تیراندازی کردند و با ادعای حمایت از مردم فهیم بلوچ چند مرکز خرید متعلق به همین مردم فهیم و بانک‌ها را به آتش کشیدند.
شمس‌آبادی گفت: افراد مسلح با هدف قرار دادن حافظان امنیت و مردم عادی قصد ناآرامی و شورش داشتند که نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در حال شناسایی کامل افراد مسلح پریروز هستند و دستور دستگیری برخی اشرار شناسایی شده هم صادر شده است که تاکنون ۸ نفر از اشرار مسلح که قصد افزایش دامنه ناامنی‌ها را داشتند، دستگیر شده‌اند.
وی تاکید کرد: بر اساس گزارش‌های اولیه، افرادی قصد داشتند بعد از ایجاد ناامنی به هر طریقی از منطقه خارج شوند که این افراد در تور اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در سیستم اطلاعاتی کشور قرار گرفته‌اند.
دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان با اشاره به برقراری امنیت کامل در استان ، هدف معاندان نظام را برهم زدن وحدت بین شیعه و سنی دانست و تاکید کرد: هم علمای اهل تشیع و هم مولوی‌های اهل تسنن از اقدامات این گروهک معاند نظام اعلام بیزاری و برائت کرده‌اند.
به گفته وی با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان، یک محموله سنگین سلاح و مهمات جنگی قبل از ورود به ایران، در مرزهای سیستان و بلوچستان کشف و ضبط شد.
هلاکت عامل شهادت معاون اطلاعات سپاه استان
عامل شهادت معاون اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان توسط نیروهای سپاه سلمان به هلاکت رسید.
به گزارش تسنیم، پریروز در پی درگیری که بین تروریست‌ها و معاندان با عوامل امنیتی و انتظامی در شهر زاهدان و در نزدیکی مسجد مکّی رخ داد، سردار سید حمیدرضا هاشمی‌ (با نام مستعار سیدعلی موسوی) معاون اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در مقابله با این تروریست‌ها به شهادت رسید‌.
عامل شهادت معاون اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان که یک تک‌تیرانداز بود و به صورت هدفمند اقدام به شلیک کرده بود به هلاکت رسید
همچنین در پی اقدامات تروریستی گروهک‌ تروریستی جیش‌العدل در زاهدان که منجر به کشته‌شدن ۱۹ نفر و مجروحیت ۲۰ نفر شد، “عبدالمجید ریگی” و “یاسر شه‌بخش” ۲ عضو برجسته گروهک تجزیه‌طلب «جیش العدل» به هلاکت رسیدند.
اطلاعیه شورای تامین سیستان و بلوچستان
شورای تامین استان سیستان و بلوچستان در اطلاعیه ای که دیروز صادر شد، جزئیاتی از حوادث پریروز زاهدان را تشریح کرد.
در بخشی از این اطلاعیه‌ای آمده است: در حادثه تروریستی روز جمعه زاهدان، به علت ازدحام جمعیت و مجاورت محل حادثه با مصلی، متاسفانه در تبادل آتش بین اغتشاشگران و ماموران انتظامی علاوه بر افراد مهاجم، شماری از مردم و نمازگزاران بی گناه مجروح یا شهید شدند.
در ادامه اطلاعیه تاکید شده است: به دنبال اقدامات تحریک آمیز گروهک های ضد انقلاب و دشمنان نظام با هدف سوء استفاده و بهره برداری از احساسات و هیجانات جوانان، ظهر روز جمعه ۸ مهرماه پس از برگزاری نماز جمعه اهل سنت در مسجد مکی زاهدان شماری از عناصر افراطی و مسلح با نفوذ در میان نمازگزاران و تحریک آنان به کلانتری مجاور محل اقامه نماز حمله و قصد تصرف آن را داشتند که ضمن مجروح شدن شماری از ماموران انتظامی، برخی از مهاجمان کشته و زخمی شدند.
در پی بروز این حادثه عناصر ضد انقلاب و جمعی از ارذل و اوباش با طراحی قبلی و از پیش تعیین شده ضمن ایجاد اغتشاش و ناامنی در سطح شهر اقدام به تخریب و آتش زدن اموال عمومی و تعدادی از شعب بانک و ساختمان های اداری و انتظامی، خودروهای امدادی و شخصی کردند و با شکستن شیشه و به آتش کشیدن تعدادی از فروشگاه های سطح شهر به غارت اموال مردم و کسبه پرداختند.
پیکر شهدا امروز تشییع می شود
پیکرهای مطهر ۳ شهید پاسدار و بسیجی ساعت ۹ و۳۰ دقیقه صبح امروز در زاهدان تشییع می‌شوند.
‌پیکرهای مطهر سرهنگ پاسدار سیدحمیدرضا هاشمی، پاسدار شهید محمد امین آذرشکر و بسیجی شهید محمد امین عارفی از شهدای حادثه تروریستی پریروز زاهدان، از میدان امام حسین (ع) تا گلزار شهدای این شهرستان تشییع می‌شوند.
قرار است پیکرهای شهیدان آذرشکر و عارفی در گلزار شهدای زاهدان تدفین و پیکر شهید هاشمی فردا در کرمان تشییع و تدفین شود.
گزارش میدانی خبرنگار ما از شهر زاهدان حکایت از برقراری امنیت کامل بعد از حوادث تروریستی پریروز دارد و نیروهای امنیتی در نقاط حساس و مبادی ورودی شهر مستقر هستند و عبور و مرور مردم به طور عادی انجام می شود اما مدارس فعلا تعطیلند.

برچسب‌ها:

نظر شما