شناسهٔ خبر: 56437126 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

سرویس اطلاعات داخلی انگلیس «ام آی ۵» هک شد

هکرهای حامی روسیه وبسایت عمومی سرویس اطلاعات داخلی انگلیس ام آی ۵ را مورد حمله قرار داده و به صورت موقت باعث شدند تا این وبسایت آف‌لاین شود.

صاحب‌خبر -

هکرهای حامی روسیه وبسایت عمومی سرویس اطلاعات داخلی انگلیس ام آی ۵ را مورد حمله قرار داده و به صورت موقت باعث شدند تا این وبسایت آف‌لاین شود.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، این گروه هکری موسوم به انانیموس روسیه مسئولیت این خرابکاری را بر عهده گرفت و مدارکی را منتشر کرد که نشان می‌داد این وبسایت حوالی ساعت ۹ صبح به وقت محلی با خطا روبرو شده است.

بر روی وبسایت این سرویس امنیتی انگلیس عبارت "وبسایت در دست تعمیر است" نقش بسته اما ظرف یک ساعت به حالت عادی برگشت.

یک منبع مطلع نیز اعلام کرد که این وبسایت به صورت متناوب غیرقابل دسترسی است اما به حالت عادی برگشته است. این مساله بر فعالیت این نهاد تاثیر نگذاشته بود چون وبسایت عمومی بوده است. این مساله تهدیدی علیه امنیت نبود و هکرها به هیچ اطلاعاتی دسترسی پیدا نکردند.

ام آی ۵ آژانس اطلاعات داخلی انگلیس و مسئول حفاظت کشور، شهروندان و منافع انگلیس در مقابل تهدیدهای امنیت ملی از جمله کشورهای خارجی متخاصم و جاسوسی است.

انانیموس روسیه در حساب کاربری خود در تلگرام نیز نوشت، حمله‌ای علیه DDoS انجام داده است.

این حساب خود را به عنوان گروه رسمی روسی گروه هکرهای آنانیموس توصیف می‌کند که حملات سایبری را علیه دولت‌ها و مقام‌ها در سراسر جهان انجام داده است.

این حمله هکری در حالی انجام شد که روسیه الحاق چهار بخش از اوکراین را پس از رفراندوم‌های موفق در آنها اعلام کرد و این مساله باعث انتقادهای تند سیاسی جدیدی علیه مسکو شده است.

نظر شما