شناسهٔ خبر: 56434489 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس مرکز تحقیقات سازمان جهادکشاورزی استان زنجان:

مراقبت های پس از تولید نیازمند توجه ویژه است

زنجان- رئیس مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه امروز به مراقبت های پس از تولید توجه چندانی نمی‌شود که این یک نقص است، گفت: این بخش نیازمند توجه ویژه است.

صاحب‌خبر -

نادر عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه ماموریت اصلی وزارت جهادکشاورزی، تامین امنیت غذایی است، افزود: ما برای اینکه به سطح مطلوبی از این امنیت غذایی دست پیدا کنیم، نیاز به افزایش تولید داریم و یا حداقل به دنبال این هستیم که آن را در وضعیت موجود نگه داریم.

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر وضعیت آب به لحاظ کمی و کیفی بسیار نامناسب است، گفت: اگر این دو محدودیت را در کنار یکدیگر قرار دهیم، به لزوم ورود دانش در عرصه‌های تولیدی دانش‌بنیان خواهیم رسید که این موضوع با شعار سال نیز کاملاً مطابقت دارد.

رئیس مرکز تحقیقات سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه امروزه اغلب به مسائل کمی که به یک فرهنگ در کشور تبدیل شده است، توجه کرده و این موضوع کاملاً در ارائه آمار مشهود است، عنوان کرد: این در حالی است که به اثربخشی و پیامدهای آن کمتر توجه می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در مقوله تولید به پروسه تولید بیش از همه توجه کرده و به مسائل پس از تولید کمتر توجه داریم، عنوان کرد: در حوزه کشاورزی به مقوله کاشت، داشت و برداشت توجه می‌کنیم اما به موضوعات و مسائل پس از برداشت توجه چندانی نداریم، به همین خاطر انتظار ما از مسئولان امر این است که به مراقبت‌های پس از تولید و بهره‌برداری اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس مرکز تحقیقات سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه افراد زیادی را در داخل کشور سراغ داریم که کارهای قابل قبولی را با انگیزه‌های خوب انجام می‌دهند، اظهار کرد: این در حالی است که در برخی مواقع این اقدامات پیامد و رصد خوبی ندارد و علت این امر آن است که نگاه ما به موضوعات، نگاه تک‌بعدی و جزیزه‌ای است،

عباسی تاکید کرد: اگر به دنبال برآیند و خروجی مطلوب کارها هستیم، باید به تفکر سیستمی بازگردیم.

نظر شما