شناسهٔ خبر: 56432695 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در مازندران:

ما با علم بدون دین مخالفیم

موج نیوز

نماینده ولی فقیه در نشست همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گفت: ما با علمِ بدون دین هم مخالفیم و باور ما این است علم فرد باید در راستای مسیر خدا باشد و اگر علم در این مسیر باشد، یعنی ما موفق شدیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در نشست کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش ضمن تبریک حلول ماه ربیع و مناسبت‌های این ماه و از جمله آغاز امامت حضرت بقیه الله (عج) و همچنین گرامیداشت هفته وحدت اظهار داشت: از حضور دلسوزان امر تعلیم و تربیت از آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه قدردانی می‌کنم و دیدن نزدیکی این دو نهاد فرهنگی نشان‌دهنده دغدغه و نگاه خداپسندانه است.

وی ادامه داد: تربیت کامل آینده سازان کشور و دانش‌آموزان وظیفه و تکلیفی دشوار است و بدون نزدیکی این دو نهاد برای رسیدن به این هدف غیر ممکن است و برای همین هر گاه سخن از وحدت بین حوزه و دانشگاه مطرح می‌شد من تأکید داشتم و دارم که در ابتدا باید وحدت بین حوزه و آموزش و پرورش و نزدیکی بین روحانیون و دانش‌آموزان باید زیاد شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: موضوع حضور دانش‌آموزان در اغتشاشات که در برخی رسانه‌ها طرح شد را نباید بزرگ کرد و اتفاقاً این حقیقت که 99 درصد ملت با اغتشاشگران همکاری نکردند، مهم است و در بین این 99 درصد نیز دانش‌آموزان هم حضور دارند و این مهم است که ملت با آنان همراهی نکرد و همین موضوع سبب شد این اغتشاشات ناکام ماند.

وی افزود: ما با بی سوادی و جهل مخالفیم و امروز هم تأکید داریم اکثریت پذیرفته شدگان در دانشگاه‌ها باید از مدارس دولتی معمولی باشد تا مردم نیاز نباشد فرزند خود را به کلاس خصوصی و تقویتی ببرند تا با صرف هزینه بسیار، فرزند خود را راهی دانشگاه کنند.

محمدی لایینی بیان داشت: ما با علمِ بدون دین هم مخالفیم و باور ما این است علم فرد باید در راستای مسیر خدا باشد و اگر علم در این مسیر باشد، یعنی ما موفق شدیم و اساساً علم همراه با دیانت ناب یکی از اولویت‌ها است و نزدیکی حوزه‌های علمیه با آموزش و پرورش ما را به این هدف نزدیک می‌کند.

وی تأکید کرد: امروز نباید اجازه بدهیم جریانات انحرافی و انجمن حجتیه ای و جریانات طرفدار اسلام منهای سیاست در مدارس فعالیت داشته باشند و من از همه طلاب تشکر می‌کنم که در قالب طرح امین فعالیت دارند و لازم است با مربیان پرورشی که در مدارس فعال هستند، هماهنگ عمل کنند.

نظر شما