شناسهٔ خبر: 56429819 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

روسيه قطعنامه شوراي امنيت را مسدود کرد/آمريکا کشورهاي حامي الحاق اوکراين به روسيه را تحريم مي کند

صاحب‌خبر -
روسيه قطعنامه شوراي امنيت را مسدود کرد/آمريکا کشورهاي حامي الحاق اوکراين به روسيه را تحريم مي کند
خبرگزاری آریا- پسکوف تأکید کرد که کل قلمرو جمهوری دموکراتیک جمهوری خلق دونتسک در مرزهای استان دونتسک در سال 2014 آزاد خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا،دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در پاسخ به این سوال که آیا مسکو گلوله باران های مناطق جدید پس از ورود آنها به فدراسیون روسیه را به عنوان تجاوز علیه خود تلقی خواهد کرد یا خیرگفت: این چیز دیگری نخواهد بود.
مراسم امضای توافقنامه های الحاق چهار سرزمین جدید - جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین مناطق خرسون و زاپروژیا به روسیه با حضور ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه امروز جمعه در تالار گئورگیوسکی کرملین با حضور نمایندگان پارلمان برگزار می‌شود.
یادآور می شود همه پرسی درباره موضوع الحاق به روسیه از 23 تا 27 سپتامبر در جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین در استان های خرسون و زاپروژیا برگزار شد. با توجه به نتایج پردازش 100٪ از آرا، در جمهوری خلق دونتسک ، 99.23٪، در جمهوری خلق لوهانسک 98.42٪، در استان خرسون 87.05٪، در استان زاپروژیا 93.11٪از مردم به پیوستن به فدراسیون روسیه رای دادند. پوتین هفته گذشته اعلام کرده بود روسیه از تصمیمی که توسط ساکنان مناطق دونباس، زاپروژیا و خرسون اتخاذ شده، حمایت خواهد کرد.

روسیه قطعنامه شورای امنیت را مسدود کرد
روسیه در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد آمریکا و آلبانی در خصوص عدم به رسمیت شناختن همه پرسی ها را مسدود کرد.
به گزارش اسپوتنیک، روسیه پیش نویس قطعنامه ایالات متحده و آلبانی را که همه پرسی در مناطق جمهوری خلق دونتسک، جمهوری خلق لوهانسک، زاپوریژیا و خرسون را به رسمیت نمی شناسد، در شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.
این متن "سازماندهی به اصطلاح همه پرسی غیرقانونی توسط روسیه در مناطق اوکراین، در داخل مرزهای شناخته شده بین المللی" را محکوم کرد. اقدامات روسیه غیرقانونی خوانده شد و خاطرنشان شد که نمی تواند مبنایی برای تغییر وضعیت چهار منطقه باشد.
چهار کشور از جمله چین و برزیل رای ممتنع دادند. 10 کشور به این قطعنامه رای دادند.
نویسندگان از همه کشورها، سازمان های بین المللی و ساختارهای تخصصی خواستند که تغییر وضعیت "مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا اوکراین" را به رسمیت نشناسند. همچنین در متن فراخوانی مبنی بر عدم شناسایی الحاق چهار منطقه به فدراسیون روسیه وجود داشت. علاوه بر این، از مسکو خواسته شد تا فورا نیروهای خود را از اوکراین خارج کند.
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم فدراسیون روسیه پیشتر در شورای امنیت با یادآوری به رسمیت شناختن کوزوو، خاطرنشان کرد: غرب با عدم به رسمیت شناختن همه پرسی پیوستن به روسیه، استانداردهای دوگانه را نشان می دهد. نمونه‌های دیگری در تاریخ وجود دارد که غرب جدایی و الحاق سرزمین‌ها را بدون رضایت دولت‌هایی که به آن‌ها تعلق داشتند، به رسمیت می‌شناسد. 

ناتو الحاق مناطق جدید به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد
استولتنبرگ اظهار داشت: اعضای ناتو هرگز الحاق مناطق جدید به روسیه را به رسمیت نمی شناسند.
به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت که هرگز ورود سرزمین های جدید به روسیه را به رسمیت نمی شناسد و تعهدات خود را برای حمایت از اوکراین تغییر نمی دهد.
یادآور می‌شود که امروز جمعه 30 سپتامبر مراسم امضای قراداد الحاق چهار سرزمین جدید - جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و مناطق خرسون و زاپروژیا به روسیه با حضور ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در تالار گئورگیوسکی کرملین با حضور نمایندگان پارلمان برگزار شد.

آمریکا کشورهای حامی الحاق اوکراین به روسیه را تحریم می کند
بر اساس سندی که وزارت خزانه داری آمریکا منتشر کرده است، ایالات متحده آماده است تا تحریم های علیه کشورهای ثالث به دلیل حمایت از روسیه را به شکل"تهاجمی تر" اعمال کند.
 در این بیانیه گفته می شود ایالات متحده آماده است تا از تحریم‌ها برای "پیگرد قانونی" افرادی استفاده کند که از افرادی که تحت تحریم‌های آمریکا هستند یا از "فعالیت‌های تحریم‌شده" حمایت می‌کنند.
این وزارتخانه اعلام کرد تحریم ها علیه نهادهای کشورهای ثالث می تواند به دنبال "معاملات اساسی" برای ارائه حمایت مادی از نیروهای مسلح روسیه یا بخش صنایع دفاعی روسیهاعمال شود. در این سند همچنین آمده است که دولت آمریکا آماده است تا تحریم هایی را علیه شهروندان خارجی و اشخاص حقوقی به دلیل حمایت از همه پرسی در مناطق آزاد شده و در منطقه دونباس اعمال کند.
پیشتر اطلاع حاصل شد که ایالات متحده تحریم هایی را علیه شرکت هایی از چین، بلاروس و ارمنستان به دلیل نقض اقدامات کنترل صادرات علیه روسیه اعمال کرده است.
غرب فشار تحریم‌ها را بر روسیه بر سر اوکراین تشدید کرد که منجر به افزایش قیمت برق، سوخت و غذا در اروپا و ایالات متحده شد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در گذشته گفته بود که سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلندمدت برای غرب است و تحریم ها ضربه سختی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است. در روسیه بارها اعلام شده است که مسکو تمام مشکلاتی را که غرب برایش ایجاد می کند حل خواهد کرد.

بایدن: الحاق اوکراین به روسیه نقض قوانین بین المللی است
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز جمعه در اولین اظهار نظر خود تاکید کرد که الحاق مناطق اوکراین به روسیه یک تقلب و نقض قوانین بین المللی است.
بایدن در بیانیه‌ای گفت: آنچه روسیه امروز انجام داد تقلب و نقض قوانین بین‌المللی است و مسکو با این اقدام منشور سازمان ملل را زیر پا می‌گذارد.
وی افزود: ما همیشه به مرزهای بین المللی شناخته شده اوکراین احترام خواهیم گذاشت و به حمایت از او در بازگرداندن قلمرو خود ادامه خواهیم داد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز با رهبران سیاسی مناطق خرسون، زاپوروژیه، دونتسک و لوگانسک موافقت نامه الحاق به فدراسیون روسیه را امضا کرد.
پوتین در سخنرانی خود در مراسم امضای قرارداد گفت: "انتخاب مردم چهار منطقه پیروزی با میهن روسیه است و آنها پس از سال ها محاصره و نفرت برای همیشه شهروند روسیه شده اند."

نظر شما