شناسهٔ خبر: 56427353 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تبديل تهران به قطب گردشگري

صاحب‌خبر -
تبديل تهران به قطب گردشگري
خبرگزاری آریا-مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران گفت: در هفته گردشگری 17طرح گردشگری در استان تهران افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری میراث آریا، آقای پرهام جانفشان گفت: برنامه‌ریزی برای تبدیل شدن تهران به قطب کردشگری، از دی‌ماه 1400 برای نوروز 1401 شروع شد. در نوروز 1401 با برنامه‌ریزی تهران به قطب گردشگری تبدیل شد. یکی از دلایل این بود که از مردم کشور دعوت کردیم از جاذبه‌هایی که در تهران وجود دارد اعم از جاذبه‌های مراکز سرگرمی، تفریحی، پارک‌ها و مراکز تاریخی و تهران قدیم، مراکز خرید و گردشگری شهری، مجموعه‌هایی مانند باغ کتاب، پل طبیعت، مجموعه فرهنگی توچال و پارک ارم و تور‌های تهران گردی و ... دیدن کنند.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران تصریح کرد: ما کتاب مسیر‌های گردشگری تهران، ری، شمیران را در دولت جدید چاپ و جاذبه‌های گردشگری تفریحی را معرفی کردیم.
علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان تهران تهیه کنند.
جانفشان با بیان برنامه‌های هفته گردشگری استان تهران گفت: 17 طرح گردشگری را در استان تهران که شامل هتل آپارتمان، مجتمع‌های بوم‌گردی، مجتمع‌ها و مراکز تفریحی و سرگرمی، سفره خانه‌های سنتی بود، با سرمایه‌گذاری 411 میلیارد تومان و اشتغا‌ل‌زایی مستقیم 418 نفر با حضور ضرغامی افتتاح شد از این موارد می‌توان به هتل آپارتمان رونیا در تهران اشاره کرد که برای 40 نفر اشتغال‌زایی مستقیم با سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومان دارد.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران ادامه داد: اقامتگاه سنتی ارزمان فیروزکوه، 2 بوم‌گردی در ورامین، سه مرکز تفریحات و سرگرمی در برج میلاد، بوستان قائم یافت آباد، بوستان 22 بهمن، مرکز تفریحات سرگرمی در پاکدشت و حدود 9 سفره خانه در تهران، شمیران، شهریار، قدس و شهر ری از دیگر طرح‌های افتتاح شده در هفته گردشگری است.

نظر شما