شناسهٔ خبر: 56421885 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

رهبر معظم انقلاب درگذشت حاج محسن لبّانی را تسلیت گفتند

صاحب‌خبر -
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت عبد صالح و مؤمن بصیر، آقای حاج محسن لبّانی را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
درگذشت عبد صالح و مؤمن بصیر، مرحوم آقای حاج محسن لبّانی را به خاندان و بازماندگان و نیز دوستان و همکاران آن مرحوم تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت الهی برای ایشان مسألت مینمایم.
سیّدعلی خامنه‌ایر۸مهر ۱۴۰۱
درپیام رئیس جمهوری هم آمده است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت یار دیرین ‌امام و رهبری و از فعالان نهضت انقلاب اسلامی، حاج محسن لبانی موجب اندوه و تألم خاطر شد.
ایشان عمری را صادقانه در راه اسلام و انقلاب و اهل بیت گذراند و علی رغم دستگیری چندین باره توسط ساواک در مبارزات با رژیم ستمشاهی، تا پیروزی نهضت امام خمینی دست از مبارزه نکشید و همواره پناه مبارزان انقلاب اسلامی بود.
ایشان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم همواره در میادین مختلف به ویژه در دوران دفاع مقدس حضوری فعال و موثر داشت و تا پایان زندگی با برکت خویش در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی همانند گذشته در خدمت به نظام اسلامی و آرمان‌های امام و رهبری انقلاب نقش آفرین بود.
اینجانب درگذشت این یار صدیق انقلاب را به خانواده و بازماندگان و ارادتمندان آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.
حاج محسن لبانی مطلق، یکی از پیرغلامان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شامگاه سی ام صفر مصادف با سالروز شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) دعوت حق را لبیک گفت.
مرحوم لبانی که عمری را در راه اسلام و اهل بیت (ع) گذراند و سوابق مبارزاتی با رژیم ستمگر شاهنشاهی را در طول عمر با برکت خود داشت، از معتمدین و یاران صدیق امام (ره) و رهبری بود.
حاج محسن لبانی، قبل از پیروزی انقلاب نماینده حضرت امام خمینی در بازار بود و در جریانات قبل از انقلاب به کمک اعتصاب کنندگان اصناف و کارکنان شرکت نفت شتافت.
وی بعد از انقلاب به همراه مرحوم آیت الله انواری و مرحوم شهید محلاتی به عضویت شورای عالی حج در آمد و همچنین نماینده حضرت امام در سرپرستی صندوق تعاون صنفی به همراه شهید محلاتی و مرحوم حبیب الله عسکر اولادی بود.

نظر شما