شناسهٔ خبر: 56421220 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

(تصاویر) روسیه کاروان بشردوستانه در زاپوریژیا را به خاک و خون کشید

حمله موشکی روسیه به زاپوریژژیا یک کاروان بشردوستانه را هدف قرار داده و ده‌ها نفر را کشته و زخمی کرد.

صاحب‌خبر -

مقامات محلی اوکراین می‌گویند که دست کم ۲۸ نفر در حمله روسیه به یک کاروان کمک‌های بشردوستانه در منطقه زاپوریژیا در جنوب اوکراین، کشته شده‌اند.

به گزارش فرارو، افراد حاضر در کاروان بشردوستانه قصد داشتند به منطقه تحت اشغال روسیه سفر کرده و اعضای خانواده‌شان را با خود برگردانند. این کاروان همچنین قرار بود کمک‌های بشردوستانه را هم در مناطق تحت اشغال روسیه به ساکنان آنجا تحویل دهد.

یک مقام محلی منصوب روسیه در این منطقه، اوکراین را مسئول این حمله مرگبار دانست.

این حادثه در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در حال آماده شدن برای مراسم امضای قرارداد الحاق زاپوریژیا به همراه مناطق دونتسک، لوهانسک و خرسون از اوکراین به روسیه است.

تلاش برای الحاق این مناطق به روسیه به دنبال برگزاری یک همه پرسی طراحی شده توسط مسکو در مناطق شرقی و جنوبی اوکراین صورت می‌گیرد. اوکراین و کشور‌های غربی این همه‌پرسی و نتیجه آن را ساختگی خوانده و آن را محکوم کرده‌اند.

الکساندر استاروخ، رئیس منطقه زاپوریژیا در پستی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: دشمن یک حمله موشکی به حومه مرکزی منطقه انجام داده است. به گفته وی مردم در صف ایستاده بودند تا به سرزمین‌های اشغالی بروند تا بستگان خود را آورده و کمک‌ها را ببرند.

استاروخ افزود که تیم‌های پزشکی و نجات در محل حادثه در حال فعالیت هستند.

در همین حال، رسانه‌های دولتی روسیه گزارش دادند که ولادیمیر روگوف، مقام منصوب مسکو در منطقه ستیزه جویان اوکراینی را مسئول این حمله معرفی کرده است.

روسیه در ۲۴ فوریه به اوکراین حمله کرد و مسکو در حال حاضر کنترل بخش بزرگ‌تری از منطقه زاپوریژیا، از جمله بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا را در اختیار دارد، اما مرکز منطقه زاپوریژیا همچنان در کنترل نیرو‌های اوکراینی است.

برچسب‌ها:

نظر شما