شناسهٔ خبر: 56398571 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

شب خونین جنین؛ صهیونیست‌ها ده‌ها فلسطینی را به خاک و خون کشیدند

صاحب‌خبر -


 سرويس خارجي-
شهر جنين به عنوان يكي از هسته‌هاي مقاومت فلسطين طي دو روز گذشته صحنه وحشيانه‌ترين حملات اشغالگراني بوده است كه از گسترش عمليات‌هاي مقاومت فلسطيني به شدت نگرانند.
 وقتي تحولات فلسطين را در طول تاريخ مورد بررسي قرار مي دهيم، همواره نام دو شهر جنين و نابلس در كرانه باختري به عنوان دو شهر مركزي و هسته گروه‌هاي مقاومت خودنمايي مي كند. جنین در طول تاریخ مبارزات فلسطیني‌ها، يكي از اصلی‌ترین پایگاه‌هاي مقاومت علیه اشغالگران به شمار می‌آید و به عبارتی نام شهر جنین در تاریخ مقاومت ملت فلسطین می‌درخشد. حتي تحولات چند ماه گذشته در شهر جنين واقع در شمال كرانه باختري تا بدان حد پرشتاب بوده كه فرضیه‌هایی درباره آغاز انتفاضه جدید فلسطین یا تکرار نبرد شمشیر قدس مطرح می‌شود. در واقع شهر و اردوگاه جنین عملیات‌های مقاومتي فلسطینیان در مناطق مختلف كرانه باختري را مدیریت می‌کند و اين شهر یکی از مناطقی است که صهیونیست‌ها آن را یک خطر جدی برای خود می‌دانند.  با توجه به همين وضعيت نيز از دو روز گذشته درگیری‌های گسترده‌ای میان فلسطینیان در این منطقه با نظامیان صهیونیست در جریان است و منابع رسمی فلسطینی از شهادت دست‌کم شش شهروند فلسطینی در جریان یورش روز چهارشنبه به شهر جنین خبر دادند. «احمد علاونه»، «عبد فتحی حازم»، «محمد محمود الونه» از جمله شهداي حملات نظاميان صهيونيست به جنين اعلام شده و ۴۴ نفر دیگر نيز در اين حملات زخمی شدند. اين حملات حتي تا صبح چهارشنبه نيز ادامه داشته است. شدت خشونت و وحشي‌گري صهيونيست‌ها تا بدان حد بوده كه آنها خانه پدر شهید رعد حازم مجری عملیات تل‌آویو در مرکز اردوگاه جنین را محاصره کرده و با موشک ضد زره به سمت آن شلیک کردند.
گلوله باران مركز بازرسی صهيونيست‌ها
تحولات روز چهارشنبه جنين محدود به حملات وحشيانه نظاميان صهيونيست نبود، بلكه گردانهای جنین وابسته به سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نيز از تیراندازی خود به یک پست ایست و بازرسی ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن خبر دادند. فلسطین الیوم با انتشار بيانيه گردان‌های جنین، گزارش داد: مبارزان سرایا القدس- گردان جنین در  شهرک جبع در جنوب شهر جنین توانستند یک مرکز ایست و بازرسی سیار را در ورودی شرقی این شهرک زیر رگبار شدید قرار داده و سپس سالم از محل خارج شدند. البته علاوه‌بر جنين، شهرک‌های صور باهر، الطور و سلوان در شهر اشغالی قدس نيز برای سومین شب متوالی صحنه درگیری‌های شدید بین شهروندان فلسطینی و نظامیان صهیونیست بود و در درگیری‌های سه شنبه شب ۱۵ جوان فلسطینی در قدس اشغالي زخمی شدند. همچنين نظامیان صهیونیست به محله «بطن الهوی» در قدس اشغالی حمله و به سوی منازل فلسطینیان گاز اشک آور پرتاب کردند. این در حالی است که پیش‌تر ده‌ها شهرک نشین صهیونیست با حضور در این محله اقدامات تحریک‌آمیزی علیه ساکنان آن انجام داده و به فلسطینیان فحاشی کرده بودند. همچنين در شهرک «صور باهر» در قدس اشغالی نیز نظامیان صهیونیست با فلسطینیان درگیر و به سمت آنها گاز اشک آور پرتاب کردند و آنها را هدف گلوله قرار دادند. در محله الصوانه قدس اشغالی نیز شماری از فلسطینیان به سمت شهرک صهیونیست نشین «بیت اورت» کوکتل مولوتف پرتاب کردند. اين روزها همزمان با اعياد سال نو يهودي، دستگاههای امنیتی رژیم صهیونیستی از ادامه درگیری فلسطینی‌ها با نظامیان و شهرک نشینان این رژیم به شدت نگرانند و از ترس تشدید عملیات مقاومت فلسطین در کرانه باختری رود اردن حضور خود را تقویت و مناطقي از شهر بيت المقدس را منطقه بسته نظامی اعلام کرده‌اند. به طور كلي، صهيونيست‌ها در دو ماه اخیر و به‌ویژه بعد از تجاوز نظامی سه روز این رژیم به نوار غزه، با افزایش مقاومت مسلحانه و مردمی ملت فلسطین در کرانه باختری رو‌به‌رو هستند و در اين شرايط نگراني سران صهيونيست بي‌دليل نيست. آنها مي دانند كه هرگونه حمله و تجاوز عليه فلسطيني‌ها با واكنش مسلحانه و خشمگين آنها رو‌به‌رو خواهد شد و از اين رو نسبت به درگيري گسترده با فلسطيني‌ها به شدت هراس دارند.

نظر شما