شناسهٔ خبر: 56398080 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

ایران بهترین عملکرد را در میان رقبایش داشت

رضایت کی روش از آخرین فیفادی تا جام جهانی/هویت تیم ملی فوتبال با فداکاری و اتحاد رشد کرد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پایان اردوی اتریش اعلام کرد هویت تیم ملی با فداکاری و اتحاد رشد کرد

صاحب‌خبر -
 
سرویس ورزشی-
 
با تساوی تیم ملی فوتبال ایران برابر سنگال، پرونده آخرین فیفادی پیش از جام جهانی 2022 قطر با یک پیروزی و یک تساوی برای ایران به پایان رسید. در حالی که دو هفته پیش از فیفادی مهر ماه تیم‌ملی ایران با تغییرات گسترده رو‌به‌رو شد و همین موضوع نگرانی برخی از اهالی فوتبال را به دنبال داشت اما آنچه در دو دیدار دوستانه مقابل اروگوئه و سنگال رقم خورد، پایانی بر این نگرانی طرفداران فوتبال بوده است. در این اردو کی‌روش 27 نفر را در لیست خود قرار داد که رامین رضاییان و امید نورافکن موفق به حضور در اتریش نشدند و پیام نیازمند، صالح حردانی و میلاد محمدی نیز فرصت بازی پیدا نکردند تا با استفاده از 22 بازیکن، کی‌روش شناخت کاملی از نفرات خود داشته باشد. شاید این 22 نفر از شانس بیشتری برای حضور در لیست نهایی نیز برخوردار باشند اما در مجموع نکته مهم، نمایش خوب و رضایت‌بخشی است که تیم ملی در بازی با اروگوئه و سنگال از خود ارائه کرد و فوتبال ایران را به جام جهانی 2022 قطر بیشتر امیدوار کرد. کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از این تساوی مقابل قهرمان آفریقا و پایان اردوی اتریش، گفت: بچه‌ها، یک اردوی خوب، دو بازی خوب و دو نتیجه عالی. اول اینکه با کمک بازیکنان و رقابت با تیم‌های بزرگ چیزهای زیادی یاد می‌گیریم.سرمربی ایران ادامه داد: دوم اینکه هویت ما به عنوان یک تیم با مشکلاتی که با آن رو‌به‌رو بودیم و فداکاری‌هایی که برای تیم ملی انجام دادیم، رشد کرد. 
دودستگی و اختلاف در تیم ملی دروغ است
سردار آزمون مهاجم تیم ملی نیز در پایان اردوی اتریش با انتشار پیامی در صفحه شخصی‌اش نسبت به حواشی چند روز اخیر واکنش نشان داد. وی نوشت: « با تمام شدن اردوی تیم ملی در اتریش لازم می‌دانم چند موضوع را با شما مردم خوبم در میان بگذارم. اول این‌که قسم می‌خورم هیچ فشاری برای گذاشتن یا برداشتن استوری روی من نبوده و هم نوشتنش و هم حذف کردنش تصمیماتی بود که خودم گرفتم. اجباری در کار نبوده و هر کسی چیزی غیر از این گفته یا نوشته به دنبال سوءاستفاده بوده و واقعیت ندارد. ما همه اعضای یک خانواده هستیم و کسانی که مطالب تخیلی نوشتند که برای نوشتن استوری بین ما دو دستگی شده، در حالی‌که اصلا کسی نمی‌دانست من می‌خواهم استوری بگذارم. کسانی که این دروغ‌ها را نوشتند تا برای تیم ملی حاشیه درست کنند را به خدا واگذار می‌کنم. یک جلسه به خاطر مصدومیت جزیی با صلاح کادرفنی تمرین نکردم و باز هم دروغ نوشتند که خط خورده‌ام. ضمنا باید از بازیکنان تیم ملی عذرخواهی کنم، چون این‌ کار عجولانه من باعث اذیت شدن دوستان عزیزم شد و از جانب بعضی کاربران، اهانت‌هایی به بازیکنان تیم ملی شده که به هیچ وجه منصفانه نبود و اشتباه از من بود. در این خصوص خودم را مقصر می‌دانم و مقابل همه اعضای تیم ملی و کادرفنی که باعث شدم نظم و آرامش تیم ملی به هم بخورد شرمنده‌ام. خداراشکر نتایج خیلی خوبی در برابر دو تیم از بهترین تیم‌های دنیا گرفتیم و همگی به دور از تمام حاشیه‌ها، برای شادی و رضایت مردم در جام جهانی تمام تلاش‌مان را می‌کنیم.» آزمون هم‌چنین نوشت‌ همه بازیکنان برای دلخوشی‌ تک تک مردم با جان و دل در جام جهانی از جان مایه خواهند گذاشت.
برخی از بیرون دنبال تصمیم‌گیری برای تیم ملی بودند
صحبت‌های علیرضا جهانبخش که سایت اتلتیک آن را منتشر کرده نشان می‌دهد شرایط خوبی بر تیم ملی فوتبال ایران حاکم است. جهانبخش در تازه‌ترین صحبت‌هایش گفت: برخی از بازیکنان رابطه خوبی با اسکوچیچ نداشتند. آنها از نحوه بازی او خوش‌شان نمی‌آمد، ولی برخی از بازیکنان رابطه بسیار خوبی با او داشتند. چیزهایی که اتفاق افتاد غیرحرفه‌ای بود. نمی‌توانم نامی را ذکر کنم اما افرادی خارج از تیم بودند که می‌خواستند از نظر تصمیم‌گیری و مسائل دیگر بر تیم ملی تأثیر بگذارند. وی ادامه داد: متأسفانه بازیکنانی بودند که این موضوع را دنبال کردند که بسیار ناراحت‌کننده بود. ما به عنوان برخی از بازیکنان باتجربه تلاش کردیم تا آن جو را آرام کنیم. ما گفتیم بسیار خب، ما وسط و بدون موضع می‌مانیم، این تصمیم ما نیست. الان وقت به هم ریختن این چیزها نیست. خدا را شکر اکنون همه چیز آرام‌تر و آرام‌تر است. او درباره حضور کارلوس کی روش در تیم ملی فوتبال ایران نیز گفت: ما هفت، هشت سال با او کار کردیم. او بازیکنان را خیلی خوب می‌شناسد و بازیکنان او را خیلی خوب می‌شناسند. او من را از سنین پایین وارد تیم ملی کرد و با بازی در دو جام جهانی رویای من را به واقعیت تبدیل کرد.
عملکرد خوب ایران در میان رقبا
اما نگاهی به عملکرد تیم‌های گروه B جام جهانی نشان می‌دهد که ایران در آخرین فیفادی پیش از جام جهانی 2022 قطر بهترین نمایش را داشت. انگلیس که حال و روز خوشی ندارد و در شش بازی اخیرش رنگ برد را ندیده، اولین بازی خود را در ورزشگاه سن‌سیرو به ایتالیا واگذار کرد تا فشارها بر روی گرت ساوت‌گیت بیشتر از قبل شود. فشاری که او را در موقعیتی قرار داد که حتما در لندن آلمان را شکست دهد. اما این اتفاق رخ نداد. شاگردان او ابتدا با دو گل عقب افتادند. سپس موتورشان روشن شد و سه گل وارد دروازه ترشتگن کردند تا در آستانه کسب برد روحیه‌بخش باشند اما کای‌هاورتز در دقایق پایانی بازی از اشتباه پیکفورد استفاده کرد و بازی را به تساوی کشاند. به این ترتیب انگلیس دو بازی اخیر خود را با یک شکست و یک تساوی به پایان رساند. تیم ملی آمریکا که اصلی‌ترین رقیب ایران در جام جهانی است، ترجیح داد تقویم فیفادی خود را با دو بازی دوستانه مقابل ژاپن و عربستان پر و این‌گونه بازی با ایران را شبیه‌‌سازی کند. با این حال نتایج به دست آمده از این مسابقات نشان می‌دهد که این تیم زور بردن آسیایی‌ها را نداشته است. آمریکا در دیدار با ژاپن با دو گل شکست خورد و می‌توانست گل‌های بیشتری هم دریافت کند اما دروازه‌بان آنها مانع از این کار شد. این تیم شب گذشته هم در حالی برابر عربستان با نتیجه بدون گل متوقف شد که غیبت ستاره‌های عربستان از نکات جالب بازی بود. با این حال آمریکا هم‌ مانند انگلیس با یک شکست و یک تساوی کارش را در این مقطع به پایان رساند.  ولز هم مانند انگلیس حال و روز خوبی ندارد. آنها در بازی اولشان مهمان بلژیک بودند و با دریافت دو گل در نیمه اول بازنده شدند. هر چند که در نیمه دوم یکی از گل‌ها جبران شد و فرصت داشتند نتیجه را به تساوی بکشانند اما این اتفاق رخ نداد تا برای جبران این شکست به خانه رفته و تمرکز را بر روی جدال با لهستان بگذارند. ولز که بعد از مدت‌ طولانی در جام جهانی حضور دارد، مقابل این حریفش هم حرفی برای گفتن نداشت و با یک گل شکست خورد تا با دو شکست متوالی ضعیف‌ترین هم‌گروه ایران لقب بگیرد. ایران تنها تیم گروه دوم مسابقات جام جهانی است که طعم برد را چشیده است. هر چند که بازی‌های دوستانه به مانند مسابقات رسمی امتیاز ندارد، اما اگر ما برای آن امتیاز متصور شویم، ایران با ۴ امتیاز بین هم‌گروه‌های خود صدرنشین مسابقات دوستانه است. رده‌های دوم، سوم و چهارم هم به ترتیب در اختیار انگلیس، آمریکا و ولز قرار می‌گیرد.

نظر شما