شناسهٔ خبر: 56360914 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بلینکن: ما علنا و خصوصی به مسکو درباره عواقب فاجعه بار استفاده از هسته ای هشدار دادیم

صاحب‌خبر -
بلینکن: ما علنا ​​و خصوصی به مسکو درباره عواقب فاجعه بار  استفاده از هسته ای هشدار دادیم
خبرگزاری آریا- هشدارها و محکومیت های بین المللی درباره تهدید ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به استفاده از سلاح هسته ای همچنان ادامه دارد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا؛طی ساعات گذشته، چندین مقام ارشد آمریکایی تأیید کردند که ایالات متحده علنا و مخفیانه به مسکو درباره عواقب "فاجعه بار" در صورت استفاده از سلاح هسته ای در چارچوب عملیات در اوکراین هشدار داده است.

و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در مصاحبه ای که روز یکشنبه پخش شد، گفت که دولت ایالات متحده هشدارهای محرمانه ای به روسیه ارسال کرده است تا روسیه را از این گزینه تاریک جنگ هسته ای منصرف کند.

وی همچنین در برنامه "60 دقیقه" شبکه سی بی اس نیوز در نیویورک در حاشیه نشست های مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تاکید کرد که کشورش در این مورد با روس ها شفاف است و بر اهمیت شنیدن این موضوع از واشینگتن توسط مسکو تاکید کرد. و دانستن اینکه چه عواقبی در پی خواهد داشت و اگر تهدید خود را اجرا کند چقدر وحشتناک خواهد بود.

این اظهارات پس از آن بیان شد که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، اوایل یکشنبه تایید کرد که کشورش اظهارات پوتین در مورد هسته ای را جدی می گیرد.

آنچه به وضوح نشان می دهد که "کشور او به مسکو اطمینان داد که همراه با متحدان و شرکای خود قاطعانه پاسخ خواهد داد." وی افزود: «آنها کاملاً درک می کنند که اگر این مسیر تاریک را انتخاب کنند، با چه عواقبی مواجه خواهند شد.

شایان ذکر است که چهارشنبه گذشته (21 سپتامبر 2022) رئیس جمهور روسیه غرب را به اعمال باج خواهی هسته ای علیه کشورش متهم کرد و تاکید کرد که "کشورش سلاح های کشتار جمعی زیادی برای پاسخگویی دارد" که در آن زمان موجب محکومیت بین المللی شد.

در حالی که بسیاری از کشورهای غربی این اظهارات را بی پروا و غیرمسئولانه تلقی کردند و متعهد شدند که آنها را مطالعه کنند، اما احتمال متوسل شدن پوتین به چنین گزینه ای را که ممکن است آتش جنگ هسته ای ویرانگر را برای کل جهان شعله‌ور کند، رد کردند.

نظر شما