شناسهٔ خبر: 56359081 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

بلینکن: استفاده از سلاح اتمی در جنگ اوکراین نتایج فاجعه‌باری خواهد داشت

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزیر خارجه آمریکا در مورد هرگونه استفاده از سلاح اتمی در جنگ با اوکراین به روسیه هشدار داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از فرانس24؛ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی روز چهارشنبه خود تهدیدی مبنی بر استفاده از تسلیحات هسته‌ای داشت و در آن از بسیج نیروهای ذخیره به دنبال دستاوردهای اوکراین در زمین خبر داد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در مصاحبه ای که یکشنبه پخش شد، گزارش هایی مبنی بر ارسال هشدارهای خصوصی به روسیه برای جلوگیری از جنگ هسته ای را تایید کرد. وی گفت: ایالات متحده به طور خصوصی به روسیه درباره عواقب فاجعه بار استفاده از سلاح هسته ای به عنوان بخشی از حمله به اوکراین هشدار داده است.

بلینکن در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل به برنامه خبری سی‌بی‌اس با عنوان «60 دقیقه» در نیویورک گفت: ما علنا و به‌طور خصوصی با روس‌ها صریح بوده‌ایم تا از صحبت‌های سست‌بنیان درباره سلاح‌های هسته‌ای جلوگیری کنیم. خیلی مهم است که مسکو از ما بشنود و از ما بداند که عواقب آن وحشتناک خواهد بود. و ما این را کاملاً روشن کرده ایم.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن نیز روز یکشنبه در مصاحبه جداگانه‌ای گفت که ایالات متحده در «سطوح بسیار بالایی» به روسیه درباره «عواقب فاجعه‌بار» استفاده از سلاح‌های هسته‌ای هشدار داده است.

خبر اصلی را در فرانس24 ببینید

نظر شما