شناسهٔ خبر: 56342095 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

رئیسی:

روابط نزدیک‌تر با چین و روسیه به خنثی‌سازی تحریم‌های آمریکا کمک می‌کند

رئیس‌جمهور ایران در مصاحبه با شبکه چینی گفت روابط نزدیک‌تر ایران با پکن و مسکو می‌تواند به خنثی کردن تحریم‌های ظالمانه آمریکا کمک کند.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران در مصاحبه اختصاصی با شبکه چینی «سی‌جی‌تی‌ان» در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت روابط نزدیک‌تر ایران با چین و روسیه می‌تواند به خنثی کردن تحریم‌های ظالمانه اعمال شده از سوی آمریکا کمک کند. 

وی اظهار داشت: روابط بین ایران و کشورهای منطقه قطعاً می‌تواند بسیاری از این تحریم‌ها را که امروز به دست آمریکایی‌ها انجام می‌شود، خنثی کند. 

طبق این گزارش، آیت‌الله رئیسی افزود: تحریم‌ها سلاح هستند. در سال‌های قبل، آن‌ها اصطلاحا عادت داشتند نیروی نظامی روز زمین بیاورند و از اقدام نظامی استفاده کنند. اما امروز صورت این تهدید به اعمال تحریم‌های ظالمانه تغییر کرده که تحمیل ظالمانه علیه ملت‌هاست. و در واقعیت شکلی از جنگ علیه ملت‌هاست. 

رئیس‌جمهور ایران در ادامه تصریح کرد: روابط بین جمهوری اسلامی ایران، چین و روسیه و سایر کشورها که ممکن است تحت تحریم باشند، به خودی خود می‌تواند کمک بزرگی در خنثی کردن تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا باشد. 

روابط نزدیک‌تر با چین و روسیه به خنثی‌سازی تحریم‌های آمریکا کمک می‌کند

آیت‌الله رئیسی در اشاره به پیشرفت‌های ایران با وجود این تحریم‌ها گفت: به‌رغم تحریم‌هایی که تاکنون علیه ما اعمال شده، شاهد پیشرفت بزرگی در جمهوری اسلامی ایران بوده‌ایم. آمریکایی‌ها انتظار این سطح از پیشرفت را نداشتند. با این حال و علیرغم تحریم‌ها، ما متعهد و متمرکز برای حرکت به سمت پیشرفت‌های بیشتر در بسیاری از عرصه‌های مختلف در کشورمان به شکلی متعهدانه و استوار با تقویت روابط با کشورهای دوست مثل چین، روسیه و کشورهای آسیای میانه هستیم.

 

 

نظر شما