شناسهٔ خبر: 56277004 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۲ مدرسه روستایی در بم افتتاح شد

با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان مدرسه شش کلاسه شهید حقانیان در روستای سروند و مدرسه سه کلاسه ابوطالب در روستای دولت‌آباد انصاری بم افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، آیین افتتاح مدرسه شش کلاسه شهید حقانیان صبح امروز با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان در روستای سروند بم با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 500 میلیون تومان افتتاح شد.

رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این آیین توجه به مدارس مناطق محروم استان را یکی از مهمترین اولویت‌های آموزش و پرورش استان در راستای تحقق راهبرد عدالت آموزشی و نصیب برابر آموزشی دانست و اظهار داشت: عدالت آموزشی و راه‌اندازی مدارس در دور افتاده‌ترین نقاط کشور از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای فرهنگی و دانش‌آموز بیان کرد: وجود مدارس در دورافتاده‌ترین مناطق استان کرمان و امنیت کنونی نتیجه قطره قطره خون شهدا است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به بی سوادی بیش از نیمی از مردم در قبل از انقلاب اسلامی، گفت: امروز نرخ باسوادی در کشور به بالای 97 درصد رسیده است.

وی از آماده‌سازی و بهره‌برداری از 20 مدرسه تا ابتدای سال تحصیلی جدید در استان کرمان خبر داد و افزود: 44 مدرسه نیز در مناطق مختلف استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

رضایی با اشاره به سفر پرخیر و برکت ریاست جمهوری به استان کرمان، گفت: در این سفر اعتباری بالغ بر هزار و 400 میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی در استان کرمان اختصاص داده شد.

به گزارش تسنیم، با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان مدرسه سه کلاسه خیرساز ابوطالب در روستای دولت‌آباد انصاری بم نیز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان افتتاح شد.

آیین افتتاح مدرسه سه کلاسه خیر ساز ابوطالب با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس استان و جمعی از خیران و مسئولان در روستای دولت آباد انصاری از توابع شهرستان بم به بهره‌برداری رسید.

این مدرسه خیر ساز در زمینی به مساحت دو هزار و 200 متر مربع با  زیربنای 200 متر مربع  اعتباری بالغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان  احداث شده است.

به گزارش تسنیم، هزینه ساخت این مدرسه خیر ساز توسط فرزندان خیران خیراندیش زنده یاد احمد برجی و عصمت قربان پور  پرداخت شده است.

انتهای پیام/511/ح

برچسب‌ها:

نظر شما