شناسهٔ خبر: 56275901 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

میزبانی گنابادی‌ها از زائران امام هشتم در دروازه ورودی به خراسان رضوی

فرماندار گناباد گفت: این شهرستان همزمان با دهه آخر صفر و ایام شهادت امام رضا(ع) آماده میزبانی از زائران امام هشتم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناباد، دروازه ورودی استان‌های جنوبی کشور و زائران پاکستانی به استان خراسان رضوی شهرستان گناباد است.همه ساله در این ایام کاروان‌های پیاده از استان‌های جنوبی و مرکزی از گناباد رهسپار دیار امام رئوف می‌شوند و میزبانی از این زائران افتخار مردم شهر قنات و قناعت است.

امامزاده سلطان محمد عابد کاخک و مرقد شیخ محمدتقی بهلول گنابادی دو مکانی است که این روزها محل استراحت کاروان‌های پیاده و زائران امام هشتم (ع) است.

رضا نصیری، فرماندار گناباد در خصوص میزبانی از زائران امام رضا(ع) در شهرستان گناباد اظهارداشت: کاروان‌هایی که در گناباد میزبانی می‌شوند حدود چهار هزار نفر و 18 کاروان هستند که افتخار میزبانی از آنها نصیب مردم گناباد شده است.

وی ادامه داد: شهرستان گناباد به دلیل اینکه دروازه ورودی استان‌های جنوبی به خراسان رضوی است دارای اهمیت زیادی بوده و بیشتر کاروان‌ها در این شهرستان توقف دارند و حتی کاروان‌هایی که از پاکستان به قصد زیارت عازم مشهد می‌شوند در گناباد توقف داشته اند.

فرماندار گناباد تاکیدکرد: زائران امام هشتم (ع) قدم بر چشمان مردم گناباد نهاده اند و ما تمام تجهیزات و امکانات را برای میزبانی از این عزیزان آماده کرده ایم و کاروان‌ها می‌توانند از ظرفیت اسکان، پذیرایی در سه وعده استفاده کنند و در طول مسیر ایستگاه‌های صلواتی نیز برپا شده است.

نصیری پیاده روی دهه آخر صفر را یک اقدام فرهنگی بزرگ دانست و افزود: اداره اوقاف شهرستان نیز در طرح قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی در بقاع متبرکه برنامه‌هایی مانند نماز جماعت، سخنرانی و عزاداری را پیش بینی کرده است.

وی افزود: همزمان با دهه آخر صفر دو کاروان پیاده از روستاهای بیمرغ و بیلند گناباد به صورت پیاده مسیر بیش از 270 کیلومتری را طی می‌کنند و در این دو کاروان 75 نفر شرکت دارند که همزمان با شهادت امام رضا(ع) در حرم مطهر به عزاداری خواهند پرداخت.

فرماندار گناباد خاطرنشان کرد: 30 هیئت مذهبی نیز همانند سال‌های گذشته با حضور در مشهد در این عزاداری شرکت می‌کنند و حسینیه‌های متعلق به این شهرستان نیز در این ایام در مشهد میزبان زائران خواهند بود.

نصیری عنوان کرد:در راستای خدمات‌رسانی بهتر یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه آمبولانس دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز عازم ماموریت در مشهدمقدس خواهد شد.

انتهای پیام/282/ن

نظر شما