شناسهٔ خبر: 56250063 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

امیر عبداللهیان: اربعین نشان داد که دوملت ایران و عراق پیوندی ناگسستنی دارند‏

صاحب‌خبر -
وزیر امورخارجه کشورمان گفت: مراسم اربعین امسال بار دیگر نشان داد که دو ملت ایران و عراق پیوندی ناگسستنی دارند.
حسین امیر عبداللهیان در صفحه توئیتر خود نوشت :«مراسم اربعین امسال بار دیگر نشان داد که دو ملت ایران و عراق پیوندی ناگسستنی دارند. از همه مردم عراق و دولت و نیروهای مسلح این کشور در حسن میزبانی از زائران ایرانی و غیر ایرانی اربعین صمیمانه تشکر می‌کنیم.»
سخنگوی وزارت امور خارجه با قدردانی مجدد از میزبانی دولت و ملت عراق از زائران اربعین حسینی، گفت: اربعین امسال پیوند، دوستی و برادری دو ملت ایران و عراق را مستحکمتر کرد.
ناصرکنعانی درصفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: اربعین بازگشت خردمندانه به پیام عاشورا و مشق عشق ورزی به ارزش‌های والای دینی، انسانی و اخلاقی است.وی با بیان این که دو سال وقفه‌ کرونایی، مانع از شکل گیری مجدد حرکت عظیم و مردمی راهپیمایی اربعین نشد و امسال هم به رغم گرمای کم سابقه هوا، سیل ارادتمندان و عاشقان از اقصی نقاط جهان راهی سرزمین عراق و کربلا معلی شدند و تجمع عاشقان امام حسین (ع) پرشورتر و پرمعناتر از سال‌های قبل برگزار شد، تاکید کرد: میلیون‌ها نفر فارغ از ملیت خود و حتی فراتر از یک مذهب و دین خاص، پیمان دلدادگی خود به سیدالشهدا و آرمان‌های او را تجدید کردند.سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ادامه مطلب خود آورده است: بزرگترین اجتماع پیاده روی جهان، میلیون‌ها انسان را در یک مسیر به سمت یک مقصد مقدس در کنار هم قرار داد. اربعین امسال پیوند، دوستی و برادری دو ملت ایران و عراق را مستحکمتر کرد.
کنعانی پیرامون میزبانی مردم عراق، تاکید کرد: ملت عزیز عراق هر ساله همه امکانات خود را در اختیار زائران ایرانی و غیرایرانی سیدالشهدا قرار می‌دهند که نشان‌دهنده عمق ایمان و اخلاص ملت بزرگ عراق است.
وی در پایان نوشت: اینک در پایان این کنگره عظیم دینی و معنوی، بار دیگر از دولت و ملت عراق به عنوان میزبانان شایسته این همایش بزرگ جهانی تشکر می‌کنیم.سفیر ایران در بغداد هم در پیامی از ملت و دولت عراق قدردانی کرد و گفت: زبان از وصف مهمان‌نوازی و کرامت عراق قاصر است. محمد کاظم آل صادق در حساب کاربری خود در توئیتر از ملت و دولت عراق قدردانی کرد ونوشت: زبان از وصف عظمت اقدام ملت عراق در پذیرایی و کرم بی نظیر نسبت به زوار و تلاش‌های دولت عراق و نیروهای امنیتی در این راه قاصر است.وی با بیان این که هر چه تشکر کنیم باز هم کافی نیست، تاکید کرد: سر بر آستان الهی فرود می‌آوریم و از او قبول این میزبانی و افزودن بر درجات این ملت را خواستار می‌شویم.

نظر شما